back to top
2024. szeptember 17. 05:59
KezdőlapMotoGPMegint Martín volt a leggyorsabb Silverstone-ban, Acosta egyelőre nem jutott be a...

Megint Martín volt a leggyorsabb Silverstone-ban, Acosta egyelőre nem jutott be a Q2-be

Az első gyakorláshoz hasonlóan a Brit Nagydíj edzésén is Jorge Martín futotta meg a leggyorsabb kört, megelőzve Aleix Espargarót és Francesco Bagnaiát. Pedro Acosta nem jutott tovább, és Marc Márqueznek is rezgett a léc.

Magyar idő szerint pénteken késő délután rendezték meg a Brit Nagydíj edzését a MotoGP-mezőny számára. Szokás szerint az első tízbe kellett bekerülni ahhoz, hogy az adott versenyző bebiztosítsa a Q2-es részvételét a szombati időmérőn. Nem sokkal a kezdés előtt a levegő hőmérséklete 24, míg az aszfalté 43 fokos volt.

Martín kezdett az élen a gyári Apriliák előtt, Acosta és Marc Márquez is bukott a hajrában

Az elején meglehetősen változatos volt a gumiválasztás: elöl és hátul is a közepes volt többségben, de előre néhányan a keményet, míg hátulra páran a lágyat tették fel. Enea Bastianininek rosszul kezdődött a tréning, ugyanis a kivezető körében elfüstölt a motorblokkja. Szerencsére hamar lement a pályáról, így nem kellett megszakítani a körözést, ahogyan Marco Bezzecchi miatt sem, akinek szintén technikai gondjai akadtak.

Az első mért kört a délelőtthöz hasonlóan Franco Morbidelli teljesítette, de a Pramac motorosának 2:01.875 másodperces idejénél többen is jobban kezdtek. Többek között csapattársa, Jorge Martín is, aki 2:00.093-mal állt az élre, 409 ezreddel megelőzve Johann Zarcót, és további 74-gyel Fabio Di Giannantoniót.

 

 

Nem sokkal később a kemény első abronccsal menő Aleix Espargaró 114 ezreddel felülmúlta honfitársát, de nem sokáig vezetett, hiszen Martín 211 ezreddel visszaelőzte, ráadásul Di Giannantonio is gyorsabb volt nála. Eközben Nakagami Takaaki bemutatta az edzés első bukását, az LCR versenyzője a 9-es kanyarban esett el.

Bő 10 perc elteltével Maverick Viñales átvette a vezetést, de csak egy pillanat erejéig, ugyanis a közvetlenül mögötte haladó Francesco Bagnaia 1:59.487-es idejének köszönhetően 1 ezreddel gyorsabb volt nála. A címvédő viszont a következő körében tovább javított, és 346 ezredre növelte a különbséget. Nem sokkal korábban Morbidelli a negyedik, míg Marc Márquez a hetedik pozícióba ugrott fel.

Bő 15 perc elteltével a műszaki hiba után Bastianini a másik motorjával csapattársát is megelőzte, és 116 ezredes előnyben átvette a vezetést. Viñales szintén javított, de csak 239 ezredre tudta csökkenteni a hátrányát, így maradt a harmadik. A következő körében további 25 ezredet faragott, de pozíciót ez sem jelentett neki.

Nem sokkal félidő előtt aztán megérkezett a KTM, és Jack Miller letaszította a spanyol versenyzőt a harmadik helyről, ugyanis csak 183 ezreddel maradt el Bastianinitől. Pedro Acostának ugyanez nem sikerült, de 298 ezredes hátrányban ő is feljött az ötödik pozícióba.

A második fél órában Martín javított először az élmezőnyből, és 98 ezredes lemaradásban a második pozícióba ugrott. A következő körében aztán meg is előzte Bastianinit, de ismét csak második volt, mivel addigra Viñales 1:58.563-mal átvette a vezetést. Márkatársa, az immáron idei Apriliával szereplő Raúl Fernández pedig a harmadik helyen találta magát, 457 ezreddel elmaradva Viñalestől, és 264-gyel Martíntól.

A hajrához közeledve megkezdődtek a taktikázások: Marc Márquez bevárta Martínt, és végül közvetlenül mögötte kezdte meg a gyorskörét. A második szektorban azonban mindketten elvették, Espargaró viszont nem, és 1:58.512-es körrel átvette a vezetést. Bagnaia viszont nála is gyorsabbnak bizonyult, és 65 ezreddel még az állandó mezőny korelnökét is felülmúlta.

Már 10 percen belül járt az idő, amikor Bezzecchi felugrott a negyedik helyre, de nem sokáig maradt ott. Előbb Di Giannantonio állt az élre, Martín viszont őt is megelőzte, és 1:58.262-es idejének köszönhetően 155 ezreddel felülmúlta márkatársát. Bastianini kettőjük közé jött be 139 ezredes hátrányban, míg Marc Márquez a hetedik pozícióból várhatta az utolsó perceket.

Az utolsó pályára gurulások után Bagnaia javított elsőként, és 232 ezreddel gyorsabb volt Martín addigi legjobb idejénél. Közvetlenül utána jöttek a gyári KTM-ek, méghozzá igencsak jól, hiszen Miller szintén felülmúlta a spanyol motorost, még ha csak 2 ezreddel is. Binder a negyedik helyre jött fel, de csak ideiglenesen, ugyanis Espargaró átvette a vezetést, de csak addig, amíg a Pramac motorosa felül nem múlta őt. Di Giannantonio köre szintén jól sikerült, és az ötödik helyre jött fel, míg Viñales csak a hetedik pozícióban állt.

A legvégén Bezzecchi bejött a kilencedik helyre, amivel Marc Márquezt sodorta veszélybe. A nyolcszoros világbajnokot részben Álex Rins bukása menthette meg, így maradt a tizedik, 57 ezreddel megelőzve Morbidellit. Előtte pedig Martín, Espargaró, Bagnaia, a szintén a legvégén gyorsuló Bastianini, Miller, Di Giannantonio, Binder, Viñales és Bezzecchi lett a sorrend. Acosta csupán tizenharmadik lett, 248 ezreddel lemaradva a továbbjutásról.

A MotoGP silverstone-i edzésének végeredménye