back to top
2024. november 21. 21:19
KezdőlapMotoGPAz Aprilia fontos újítással érkezett meg Silverstone-ba, de a nagy problémájukat ez...

Az Aprilia fontos újítással érkezett meg Silverstone-ba, de a nagy problémájukat ez sem oldja meg

A Brit Nagydíjon használhatták először éles körülmények között az Aprilia pilótái a gyártó új aerocsomagját. Aleix Espargaró elismerte, hogy ezzel mozgékonyabbá vált a motor, de szerinte a túlmelegedéssel kapcsolatos problémájukat nem fogja megoldani.

Az Aprilia egyik csapata sem maradt újdonság nélkül az ünnepi Brit Nagydíjon. A Trackhouse pilótái mindjárt kettőt is kaptak: az új festésük mellett a noaleiek új aerodinamikai csomagját is kipróbálhatták, persze a gyári istálló versenyzői csak az utóbbit élvezhették. A nyári szünet utáni első fordulóban használta ki az olasz gyártó a szezononként engedélyezett egy ilyen frissítését. Szerencsére ezt a változtatást nem hagyták magyarázat nélkül.

Új festést kapott a Trackhouse a szezon második felére, az amerikai zászlót „magukra” cserélték (képek)

„A versenyzők panaszkodtak a motor kezelhetőségére – magyarázta Paolo Bonora, a gyári alakulat csapatmenedzsere. – Több könnyedséget akartak az irányváltások terén, de úgy, hogy közben a motor továbbra is képes legyen megállni az egykerekezést [wheelie-t], hogy ne veszítsenek sokat a kigyorsításokon. A szimulációkból, a számításokból láttuk az új konfiguráció előnyeit. Hogy mik a fő különbségek? Az oldalsó szárnyak nagyobbak, a burkolat pedig nagyobb és hosszabb lett. A szimulációkat szélcsatornában végeztük el, mindenféle körülmények között kipróbálva [a csomagot], még dőlés közben is.”

A gyártó azt is elárulta, hogy több mint húsz burkolati elemet módosítottak vagy terveztek át. Mindennek a fő célja a hatékonyság, tehát az aerodinamikai leszorítóerő és az különböző aeroelemek által keltett áramlatok „arányának” növelése. Szerintük ezzel a kanyarban bedőlő gép esetén javult a ground effect hatása, és csökkent a motor oldalról fújó szélre való érzékenysége is.

A versenyzők azt is remélik, hogy a burkolat oldalsó részének módosítása miatt kevésbé fognak szenvedni a forró levegőtől, amely tavaly leginkább a Délkelet-Ázsiában található pályákon nehezítette meg az életüket. A Brit Nagydíjon az új csomagot már éles körülmények között is kipróbáló – a pilóták közül Silverstone-ban csak Maverick Viñales használta a régit, mivel neki az új „nem vált be” – Aleix Espargaró erről a kérdésről is szót ejtett.

Viñales nem kertelt, úgy látja, hogy nem az ellenfeleik léptek előre, hanem az Aprilia maradt le

„Én [az újat] használtam – mesélte Espargaró. – A motor így egy kicsit mozgékonyabb, ami nagyon fontos. A motort ugyanis korábban nehéz volt mozgatni, ami nehézzé tette annak a megértését, hogy hol van a határ. Ezzel az új burkolattal viszont sokkal agilisabb a motor. Nem teljesen más [mint a régi], de nem rossz.”

„Olyankor a páratartalom az igazi probléma – tért át a túlmelegedés kérdésére. – Amikor [magas a páratartalom], mi emberek sem tudunk lélegezni, ahogy a motorok sem tudnak lélegezni! És amikor a motor nem tud lélegezni, hihetetlenül felmelegszik, és ezt mi fizetjük meg. De ezzel kapcsolatban nem vagyok annyira bizakodó. Alaposan megnéztem az új burkolatot. A teljesítmény szempontjából jónak tűnik, de a hőmérséklet szempontjából nem jelent előrelépést.”