A Brit Nagydíjon használhatták először éles körülmények között az Aprilia pilótái a gyártó új aerocsomagját. Aleix Espargaró elismerte, hogy ezzel mozgékonyabbá vált a motor, de szerinte a túlmelegedéssel kapcsolatos problémájukat nem fogja megoldani.
Az Aprilia egyik csapata sem maradt újdonság nélkül az ünnepi Brit Nagydíjon. A Trackhouse pilótái mindjárt kettőt is kaptak: az új festésük mellett a noaleiek új aerodinamikai csomagját is kipróbálhatták, persze a gyári istálló versenyzői csak az utóbbit élvezhették. A nyári szünet utáni első fordulóban használta ki az olasz gyártó a szezononként engedélyezett egy ilyen frissítését. Szerencsére ezt a változtatást nem hagyták magyarázat nélkül.
„A versenyzők panaszkodtak a motor kezelhetőségére – magyarázta Paolo Bonora, a gyári alakulat csapatmenedzsere. – Több könnyedséget akartak az irányváltások terén, de úgy, hogy közben a motor továbbra is képes legyen megállni az egykerekezést [wheelie-t], hogy ne veszítsenek sokat a kigyorsításokon. A szimulációkból, a számításokból láttuk az új konfiguráció előnyeit. Hogy mik a fő különbségek? Az oldalsó szárnyak nagyobbak, a burkolat pedig nagyobb és hosszabb lett. A szimulációkat szélcsatornában végeztük el, mindenféle körülmények között kipróbálva [a csomagot], még dőlés közben is.”
A gyártó azt is elárulta, hogy több mint húsz burkolati elemet módosítottak vagy terveztek át. Mindennek a fő célja a hatékonyság, tehát az aerodinamikai leszorítóerő és az különböző aeroelemek által keltett áramlatok „arányának” növelése. Szerintük ezzel a kanyarban bedőlő gép esetén javult a ground effect hatása, és csökkent a motor oldalról fújó szélre való érzékenysége is.
New aero upgrade for Aprilia this weekend. 'More than twenty bodywork components have been modified or redesigned' to alter the balance between downforce and drag. pic.twitter.com/U7i4zNMfQs
— Simon Patterson (@denkmit) August 2, 2024
A versenyzők azt is remélik, hogy a burkolat oldalsó részének módosítása miatt kevésbé fognak szenvedni a forró levegőtől, amely tavaly leginkább a Délkelet-Ázsiában található pályákon nehezítette meg az életüket. A Brit Nagydíjon az új csomagot már éles körülmények között is kipróbáló – a pilóták közül Silverstone-ban csak Maverick Viñales használta a régit, mivel neki az új „nem vált be” – Aleix Espargaró erről a kérdésről is szót ejtett.
Viñales nem kertelt, úgy látja, hogy nem az ellenfeleik léptek előre, hanem az Aprilia maradt le
„Én [az újat] használtam – mesélte Espargaró. – A motor így egy kicsit mozgékonyabb, ami nagyon fontos. A motort ugyanis korábban nehéz volt mozgatni, ami nehézzé tette annak a megértését, hogy hol van a határ. Ezzel az új burkolattal viszont sokkal agilisabb a motor. Nem teljesen más [mint a régi], de nem rossz.”
„Olyankor a páratartalom az igazi probléma – tért át a túlmelegedés kérdésére. – Amikor [magas a páratartalom], mi emberek sem tudunk lélegezni, ahogy a motorok sem tudnak lélegezni! És amikor a motor nem tud lélegezni, hihetetlenül felmelegszik, és ezt mi fizetjük meg. De ezzel kapcsolatban nem vagyok annyira bizakodó. Alaposan megnéztem az új burkolatot. A teljesítmény szempontjából jónak tűnik, de a hőmérséklet szempontjából nem jelent előrelépést.”