Az Aprilia bejelentette, hogy leigazolja a KTM-et nemrég elhagyó Fabiano Sterlacchinit, aki az idei év végétől a gyártó MotoGP-részegének technikai igazgatója lesz. A 11 év után távozó Romano Albesiano a Hondánál fogja betölteni ugyanezt a pozíciót, ami nagy mérföldkőnek számít a japán márkánál.
A MotoGP 2025-ös felállása már több mint két hete teljessé vált, legalábbis ami a versenyzőket illeti. Más fronton viszont még nem értek véget a mozgások, olyannyira, hogy két magas beosztású mérnök is munkahelyet fog váltani. Fabiano Sterlacchini az Aprilia, míg Romano Albesiano a Honda technikai igazgatói pozícióját veszi át.
Ami előbbit illeti, korábban a KTM-nél dolgozott ebben a szerepkörben, ám év közben közös megegyezéssel felbontották a szerződését. Az olasz szakember állítólag honvágy miatt szeretett volna távozni Mattighofenből, aminek fényében meglepőek voltak azok a sajtóértesülések, miszerint a Hondával tárgyal.
🚨 BREAKING 🚨
Fabiano Sterlacchini to take over from Romano Albesiano as Aprilia Racing Technical Director after the #ValenciaGP 🏁#MotoGP pic.twitter.com/uLemhets3r
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) October 4, 2024
Végül azonban az Apriliánál kötött ki, pontosabban hivatalosan november 18-án, vagyis az idényzáró Valenciai Nagydíj másnapján fog munkába állni. Az Apriliának talán szüksége is van a vérfrissítésre, hiszen azok után, hogy 2022-ben Aleix Espargarónak egy ideig még a világbajnoki címre is volt esélye, az elmúlt két évben csak egy-egy megvillanást láthattunk tőlük, és mindkét évben kikaptak a KTM-től a konstruktőri összevetésben.
Jövőre viszont mindenképpen virítaniuk kell valamit, hiszen a gyári alakulatnál két olyan versenyzőt fognak foglalkoztatni Jorge Martín és Marco Bezzecchi révén, akik minimum belekóstoltak már a világbajnoki csatába. Sőt, előbbi tavaly a szezonzáróig harcolt a végső győzelemért, és könnyen lehet, hogy idén fel is ér a csúcsra.
Sterlacchini Romano Albesiano helyét veszi át, aki 11 éven át dolgozott a noaleiek projektjén. Azonban ő sem marad munka nélkül, hiszen a Honda bejelentette, hogy 2025-től ő lesz a MotoGP-részleg technikai igazgatója. Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a posztot eddig betöltő Kavaucsi Ken a tesztcsapat élére kerül, és, mint kiderült, a helyére került Szató Sint csak átmeneti megoldásnak szánták.
Újabb jelentős átalakulás történt a Honda technikai részlegén
A Hondánál jelentős mérföldkőnek számít a szintén olasz szakember kinevezése, hiszen először helyeznek európai mérnököt egy ennyire fontos pozícióba. Ennek szükségességét már Marc Márquez is jelezte, mielőtt a tavalyi idény végén elhagyta a gyártót, és a szintén nem a legszebb napjait élő Yamaha már korábban meglépte. Ha az Aprilia kapcsán azt írtuk, hogy vérfrissítésre van szükség, akkor a Hondára ez hatványozottan igaz, hiszen szinte biztos, hogy az aszakaiak zsinórban harmadszor végeznek a konstruktőri tabella utolsó helyén, ráadásul a tavalyinál is jóval kevesebb ponttal.