A MotoGP bejelentette, hogy a következő évtől a Moto2 és a Moto3 hétvégi menetrendje jobban fog igazodni a MotoGP-éhez. Emellett a technikai szabályzat néhány pontján is lesznek módosítások a kisebb kategóriákra vonatkozóan.
A MotoGP hétvégéinek formátuma tavaly jelentős változáson esett át, mivel 2023-ban bevezették a sprintfutamokat. Ennek következtében eggyel csökkent a tréningek száma: pénteken két edzést tartottak, amelyek együttes eredménye meghatározta, hogy melyik tíz versenyzőnek nem kell részt vennie a Q1-ben, míg másnap az időmérő előtt egy teljesen tét nélküli szabadedzést bonyolítottak le.
Mindez azonban csak a nyári szünetig tartott, a Brit Nagydíjtól ugyanis ismét módosítottak: a péntek délelőtti etap ugyanis azóta már szintén szabadedzés, így a kvalifikáció kezdetéig csak a péntek délutáni pályaeseménynek van tétje. Ez a rendszer már bevált, és azóta is így zajlanak a hétvégék, de csak a MotoGP-ben.
A Moto2-ben és a Moto3-ban ugyanis továbbra is egy szabadedzés és két edzés van, igaz, az alsóbb géposztályokban előbb a sehova nem számító gyakorlást tartják meg. Jövőre azonban ez változni fog, hogy igazodjanak a királykategória jól bevált formátumához. Mindez azt jelenti, hogy a Q1-Q2-es szereplésről 2025-tól kezdve kizárólag a második etap dönt, és a szombat délelőtti esemény szabadedzéssé minősül át.
Újra befagyasztják a motorblokkfejlesztést a MotoGP-ben, de nem minden jóslat vált valóra
Minderről a Grand Prix Bizottság legutóbbi ülésén döntöttek, ahogyan arról is, hogy a sportszabályzat egy másik pontjának esetében is összehangolják a három kategóriát. A következő idénytől ugyanis a motorokat mindhárom géposztályban visszatolják a bokszutcába, amennyiben a rajtprocedúra közben esik az eső.
Emellett a technikai szabályzat néhány pontján is módosítottak. A Moto3-ban megemelték a vázra és a motorblokkra vonatkozó ármaximumot, hogy a megnövekedett költségek ne csak a gyártókat terheljék, valamint döntés született arról, hogy 2026 végéig be lesznek fagyasztva a váz- és az erőforrás-specifikációk. A középső géposztályban hétről kilencre emelték a privát tesztnapok maximális számát a koncessziós jogokkal rendelkező gyártók számára.