Pedro Acosta elárulta, fékproblémával küszködött a Barcelonai Szolidaritási Nagydíj során, aminek eredményeképpen lecsúszott a bajnokság ötödik helyéről. A spanyol újonc ezzel együtt pozitívan értékelte első királykategóriás szezonját.
Optimistán várhatta Pedro Acosta a Barcelonai Szolidaritási Nagydíj főfutamát, amely egyben a szezon záróversenye is volt. Persze nem azért, mert szombaton kiesett a Marc Márquezzel történt ütközés következtében, de Brad Binder csak az egyharmadát tudta lefaragni a vele szembeni 3 pontos hátrányának, másfelől a dél-afrikai motoros csak a tizennyolcadik helyet tudta megszerezni az időmérőn, míg a GasGas pilótája a hatodikat.
Acosta: Én voltam belül, Marc Márquez pedig úgy zárta az ívet, mintha senki sem lett volna ott
A vasárnap azonban nem indult jól számára, hiszen a bemelegítésen bukott. A viadalon pedig jól kezdett, aztán viszont egyre jobban visszaesett, és Binder is megelőzte. Nem sokkal a befutó előtt ő a kilencedik, márkatársa a hetedik helyen állt, és a pontegyenlőség Acostának kedvezett volna, de végül tizedik, illetve hatodik hely lett belőle. A spanyol versenyző elárulta, mi hátráltatta.
T5 and the cold temperature got the better of @37_pedroacosta 😱
He ends the Warm Up in the gravel trap 💔#SolidarityGP 🏁 pic.twitter.com/3ALwkGCUqB
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) November 17, 2024
„Egy nehéz futam és egy fékprobléma kezelése háromszázötven kilométer per órás sebességnél való száguldás közben két különböző dolog – nyilatkozta. – Nem volt erő a fékben. Az első körtől kezdve nehéz volt megbirkózni vele. Az volt az egyetlen [pozitívum], hogy az első körben volt hátsó tapadásom, de amikor ez megszűnt, akkor már kib*szottul nem lehetett gyorsan menni. A tizenkettedik körben 1:40.8-at mentem. Ez egyáltalán nem volt rossz, de egyik körről a másikra 1:41.4-et, 1:41.6-ot és 1:42-es köröket futottam. Még az első szabadedzésen sem mentem 1:42 fölé. Ez van. Ne értsetek félre, [csak] nehéz… megérteni, miért [történt]. Rendben vagyok, mert úgy tűnik, nem én vagyok az egyetlen, akinek az egész idényben gondjai voltak, hiszen Marc is sokszor beszélt erről. Ugyanakkor ezt nem lehet elfogadni.”
Bagnaia mindent megtett, és legyőzte Marc Márquezt, de Martín az idei MotoGP-szezon világbajnoka
Acosta így a pozíciót tekintve nem tudta megismételni Fabio Quartararo debütálását, hiszen 2 ponttal lecsúszott az ötödik helyről, és egyúttal nem ő lett a legjobb versenyző, aki nem Ducatit vezet. Ugyanakkor öt dobogójával messze ő szerezte a legtöbb pódiumot a KTM-nek. „Hullámzó szezon volt néhány igazán jó eredménnyel és pár bosszantó pillanattal, amikor hibákat követtünk el, de összességében nagyon pozitív idény volt” – értékelt.
A 20 esztendős motoros jövőre visszavághat Bindernek, hiszen 2025-ben már csapattársak lesznek. Acosta ugyanis elhagyja a Tech3 istállóját, és a gyári KTM-nél folytatja pályafutását, az onnan távozó Jack Miller helyét elfoglalva. Mindez nyilvánvalóan előrelépés a karrierjében, de egyben azt is jelenti, hogy valakitől el kell köszönnie.
„Örülök, hogy egy újabb fejezetet kezdhetek, igaz, csak a szomszédban, mivel a családban maradok, néhány embertől viszont elbúcsúzom – hangsúlyozta. – Az első naptól kezdve úgy éreztem, hogy örömmel fogadtak, a szerelők és minden más körülöttem lévő jó volt hozzám, így örökre a szívembe zárom az első MotoGP-szezonomat, amelyet a Tech3-mal teljesítettem.”