Pedro Acosta elárulta, fékproblémával küszködött a Barcelonai Szolidaritási Nagydíj során, aminek eredményeképpen lecsúszott a bajnokság ötödik helyéről. A spanyol újonc ezzel együtt pozitívan értékelte első királykategóriás szezonját.
Optimistán várhatta Pedro Acosta a Barcelonai Szolidaritási Nagydíj főfutamát, amely egyben a szezon záróversenye is volt. Persze nem azért, mert szombaton kiesett a Marc Márquezzel történt ütközés következtében, de Brad Binder csak az egyharmadát tudta lefaragni a vele szembeni 3 pontos hátrányának, másfelől a dél-afrikai motoros csak a tizennyolcadik helyet tudta megszerezni az időmérőn, míg a GasGas pilótája a hatodikat.
A vasárnap azonban nem indult jól számára, hiszen a bemelegítésen bukott. A viadalon pedig jól kezdett, aztán viszont egyre jobban visszaesett, és Binder is megelőzte. Nem sokkal a befutó előtt ő a kilencedik, márkatársa a hetedik helyen állt, és a pontegyenlőség Acostának kedvezett volna, de végül tizedik, illetve hatodik hely lett belőle. A spanyol versenyző elárulta, mi hátráltatta.
T5 and the cold temperature got the better of @37_pedroacosta 😱
He ends the Warm Up in the gravel trap 💔#SolidarityGP 🏁 pic.twitter.com/3ALwkGCUqB
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) November 17, 2024
„Egy nehéz futam és egy fékprobléma kezelése háromszázötven kilométer per órás sebességnél való száguldás közben két különböző dolog – nyilatkozta. – Nem volt erő a fékben. Az első körtől kezdve nehéz volt megbirkózni vele. Az volt az egyetlen [pozitívum], hogy az első körben volt hátsó tapadásom, de amikor ez megszűnt, akkor már kib*szottul nem lehetett gyorsan menni. A tizenkettedik körben 1:40.8-at mentem. Ez egyáltalán nem volt rossz, de egyik körről a másikra 1:41.4-et, 1:41.6-ot és 1:42-es köröket futottam. Még az első szabadedzésen sem mentem 1:42 fölé. Ez van. Ne értsetek félre, [csak] nehéz… megérteni, miért [történt]. Rendben vagyok, mert úgy tűnik, nem én vagyok az egyetlen, akinek az egész idényben gondjai voltak, hiszen Marc is sokszor beszélt erről. Ugyanakkor ezt nem lehet elfogadni.”
Acosta így a pozíciót tekintve nem tudta megismételni Fabio Quartararo debütálását, hiszen 2 ponttal lecsúszott az ötödik helyről, és egyúttal nem ő lett a legjobb versenyző, aki nem Ducatit vezet. Ugyanakkor öt dobogójával messze ő szerezte a legtöbb pódiumot a KTM-nek. „Hullámzó szezon volt néhány igazán jó eredménnyel és pár bosszantó pillanattal, amikor hibákat követtünk el, de összességében nagyon pozitív idény volt” – értékelt.
A 20 esztendős motoros jövőre visszavághat Bindernek, hiszen 2025-ben már csapattársak lesznek. Acosta ugyanis elhagyja a Tech3 istállóját, és a gyári KTM-nél folytatja pályafutását, az onnan távozó Jack Miller helyét elfoglalva. Mindez nyilvánvalóan előrelépés a karrierjében, de egyben azt is jelenti, hogy valakitől el kell köszönnie.
„Örülök, hogy egy újabb fejezetet kezdhetek, igaz, csak a szomszédban, mivel a családban maradok, néhány embertől viszont elbúcsúzom – hangsúlyozta. – Az első naptól kezdve úgy éreztem, hogy örömmel fogadtak, a szerelők és minden más körülöttem lévő jó volt hozzám, így örökre a szívembe zárom az első MotoGP-szezonomat, amelyet a Tech3-mal teljesítettem.”