Carlos Ezpeleta továbbra sem tágít, és leszögezte, új gyártó beszállása esetén is maradnia kell a mezőny jelenlegi létszámának. A MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna sportigazgatója arra is kitért, hogy miért volt egészen idáig nyolc Ducati az állandó mezőnyben.
A MotoGP-ben időről időre felmerül egy gyártó esetleges érkezése, legyen az teljesen újonc vagy visszatérő márka. Mostanában leginkább két patinás cégről lehet olvasni, illetve hallani ezt-azt. A BMW vezetése idén nyáron nem tagadta, hogy felmerült a beszállás, amivel a hőskor óta először szerepelnének a gyorsaságimotoros-vb királykategóriájában.
A másik esetleges jelölt ennél jóval frissebb. A Suzuki 2022-ben szállt ki a MotoGP-ből, de nem kizárt, hogy a nem is olyan távoli jövőben visszatér a sorozatba. Erről a gyártó elnöke beszélt, aki egy feltétel teljesülése esetén mindenképpen megfontolná, hogy ismét ott legyenek a motorsport csúcskategóriájában: stabilizálni kell az üzleti pozíciót.
Ha már feltétel, ilyenből a MotoGP-nek is van egy. Korábban az volt a kommunikáció, hogy a Suzuki által a rajtrácson üresen hagyott két helyet egy új gyártónak adják, ám azóta ez változott. Carlos Ezpeleta már korábban is elmondta, hogy új márka csak egy létező csapat felvásárlásával csatlakozhat a sorozatba, és ezzel kapcsolatban továbbra sem tágít.
„Úgy gondolom, hogy a bajnokság sportszakmailag hihetetlen időszakon megy át – nyilatkozta a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna sportigazgatója a Relevónak. – Több gyártóval lehet, hogy [még] jobb lenne. Talán nem is tudjuk, ez a teljesítménytől, a befektetéstől és az adott márka által végzett reklámtevékenységtől függ. Amiben biztosak vagyunk, hogy az ajtó nyitva áll, de meg kell állapodni a meglévő csapatokkal, mert az a célunk, hogy ne lépjük át a huszonkét [állandó] versenyzőt, illetve a tizenegy istállót. Tizenegy alakulatunk van, mindegyiknek megvan a maga értéke, és ha valaki be akar lépni, akkor meg kell egyeznie valamelyik csapattal. A magunk részéről megpróbáltunk létrehozni egy olyan technikai szabályzatot, amely lehetővé teszi, hogy egy gyártó, mondjuk úgy, észszerű beruházás árán beszállhasson, és később ennek meglegyen az üzleti hatása, erre törekszünk.”
Ami a meglévő gyártók csapatait illeti, az elmúlt években meglehetősen aránytalan volt az elosztás: a Ducati a gyári mellett három szatellitcsapattal rendelkezett, míg a Yamahának az előző két idényben egyetlen ügyfele sem volt. Jövőre viszont a Pramac már a bolognaiakéi helyett hangvillások motorjait használja, így az arányok a lehető legkiegyenlítettebbek lesznek.
„A Dorna mindig is azon dolgozott, azt a filozófiát követte a sport- és a technikai szabályzat terén, hogy elérje az egyenlőséget – fogalmazott Ezpeleta. – Idén tanúi lehettünk, hogy Jorge [Martín] bajnoki címe révén megtörtént ez a változás. Ez a különbség most kisebb a néhány évvel ezelőttinél. A nevek kicserélődtek, de a valós differencia most kisebb a korábbinál. Ami a csapatokat és az egyes gyártók motorjainak számát illeti, a nyolc Ducatit azért értük el, mert a privát istállók a legjobbat akarják az adott áron. A szabad piac vezetett ide. Nekünk nem kellett beavatkoznunk.”