Nyilvánosságra hozták a Superbike-világbajnokság előzetes 2025-ös nevezési listáját. A mezőny a pilóták tekintetében nagyon hasonló lesz az ideihez, de a Bimota beszállásával egy új gyártóval színesebb lesz a rajtrács. Azonban a csapatok száma csökken, a GMT94 Yamahát hiába keresik majd a szurkolók.
Most látszólag mély téli álmát alussza a Superbike-világbajnokság, azonban a felszín alatt már nagyban folyik a felkészülés a februári idénykezdetre. A héten ennek részeként nyilvánosságra hozták a sorozat előzetes 2025-ös nevezési listáját. A következőkben ezt tekintjük át gyártónként, amelyeket az idei bajnoki végeredmény alapján rendeztünk sorba (a teljes listát cikkünk végén találhatják meg).
Kiderült, hányadik helyszín lesz a Balaton Park Circuit, íme a Superbike-vb 2025-ös versenynaptára
A Ducati gyári alakulatánál nem lesz változás a felállásban, hiszen mind az idei bajnoki második Nicolò Bulega, mind a harmadik Álvaro Bautista marad az istállónál. Persze a spanyol pilóta jövőre már nem a címvédőnek járó 1-es rajtszámot, hanem ismét a 19-est fogja használni. Sam Lowes és Andrea Iannone szintén az idei csapatát, vagyis az Elf Marc VDS Racing Teamet, illetve a Team GoElevent fogja továbbra is erősíteni.
Viszont a Ducati többi szatellitistállójánál nem marad minden a régiben. A Barni Spark Racing Team egyről kettő motorra bővül, Danilo Petrucci mellett az idei Supersport-világbajnok, Yari Montella is az ő színeiket fogja képviselni. A Motocorsa Racing Michael Ruben Rinaldi helyett Ryan Vickerst ülteti majd fel a gépére, aki idén a Brit Superbike-bajnokságon az ötödik helyet szerezte meg. A bolognaiak kötelékében egy új csapat is feltűnik: a BMW-t elhagyó, de a sorozatból végül mégsem kiszálló Bonovo Racing. A német istálló egyetlen Panigaléját az alakulat egyik idei pilótája, Scott Redding fogja vezetni.
Hivatalos: a BMW mostani szatellitcsapata kiszáll a Superbike-világbajnokságból
A Bonovo távozása miatt a BMW-nek jövőre négy helyett csak két motorja lesz a rajtrácson. A bajorok két gyári gépét az idei duójuk, vagyis Toprak Razgatlıoğlu és Michael van der Mark fogja kormányozni. Razgatlıoğlu a friss világbajnokként őt megillető 1-es rajtszámmal vág neki a 2025-ös szezonnak.
A legnagyobb fordulat talán a Kawasakinál áll be, hiszen a japán márka eddigi gyári programját jövőre hivatalosan a Bimota fogja futtatni. Az olasz gyártó motorjaira Alex Lowes és Axel Bassani szállhat majd fel, akik úgy „váltanak csapatot”, hogy közben nem kell egy új garázsba áttelepülniük. Ám a Bimota megjelenése ellenére a Kawasaki sem tűnik el teljesen, de 2025-ben már csak egy zöld Ninja ZX-10RR lesz a mezőnyben, amelyen a Bonovótól leigazolt Garrett Gerloff fog ülni. Ezt a gépet ezentúl a Puccetti Racing fogja felkészíteni, amely így a saját neve alatt nem nevezett.
Nem csak a név változik – bemutatkozott a Kawasakit részben váltó Bimota motorja (kép)
A Yamahánál nem szerették volna felforgatni az idei összeállításukat, így sem a gyári csapatuk, sem a szintén gyárinak tekinthető GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team esetén nem változtattak. Az előbbinél így 2025-ben ismét Jonathan Rea és Andrea Locatelli fog tevékenykedni, az utóbbihoz pedig Dominique Aegerter és Remy Gardner is visszatér.
Viszont az iwataiak szatellitalakulatainál már nem ugyanez a helyzet. A GMT94 Yamaha egészen konkrétan eltűnik a mezőnyből – a Supersport- és a női vb-n lehet majd találkozni velük –, az így gazdátlanná váló R1 pedig átkerül a Yamaha Motoxracing WorldSBK Teamhez. Az olasz istálló a Pucettitől leigazolt rutinos Tito Rabatot és Bahattin Sofuoğlut nevezte. A török pilóta idén tizenkettedik lett a Supersport-vb-n, így valószínűleg a kapcsolatai is segítették abban, hogy felkerüljön a nagyokhoz. Bahattian ugyanis az ötszörös Supersport-világbajnok Kenan Sofuoğlunak, aki egyébként Razgatlıoğlu menedzsere, a másodunokatestvére.
Hivatalos: korlátozzák a motorblokkok teljesítményét a Superbike-világbajnokságon
A Hondánál az idei pilótafelállásukban feltehetően nem láttak hibát, ugyanis mind a négy idei versenyzőjüket megtartották. A gyári alakulat duóját továbbra is Iker Lecuona és Xavi Vierge alkotja, a Petronas MIE Racing Honda Teamet pedig jövőre is Tarran Mackenzie és Adam Norrodin fogja képviselni.
A Superbike-vb mellett a Supersport-, a Supersport 300-as és a női világbajnokság előzetes 2025-ös nevezési listáját is publikálták, amelyeket az egyes sorozatok nevére kattintva tekinthetik meg.