A Yamaha január 31-én, a shakedown első napján mutatja be 2025-ös motorfestését Kuala Lumpurban. A gyári istálló mellett a Pramac gépeinek külsejét is le fogják leplezni.
Újabb csapatnál derült fény arra, hogy mikor leplezik le 2025-ös motorjukat, vagy legalábbis annak festését. Sőt, mindjárt két istállóról van szó, hiszen egybehangzó sajtóértesülések szerint a Yamaha és újdonsült ügyfele, a Pramac egyszerre leplezik le jövő évi színösszeállításukat. A helyszín és az időpont nem véletlen, hiszen az eseményre a sepangi shakedown első napján, január 31-én kerül sor Malajzia fővárosában, Kuala Lumpurban.
Ekkor mutatják be Martín és Bezzecchi Apriliáját, egy fontos információra is fény fog derülni
A Yamaha összességében még a tavalyinál is gyengébb szezont teljesített, hiszen kevesebb pontot szereztek, mint 2023-ban, ráadásul ezúttal egyetlen dobogó sem jött össze. Azonban voltak részsikerek, amelyek bizakodásra adhatnak okot: egyfelől szerződést hosszabbítottak Fabio Quartararóval, másrészt egy szatellitcsapatot is magukhoz csábítottak, ráadásul a francia motoros révén az idény utolsó futamain kifejezetten biztató teljesítményt nyújtottak.
Quartararo számára hamarabb megjött a Mikulás, de ő ennél is többre vágyik
Ami a gyári alakulatot illeti, a 2021-es MotoGP-világbajnok mellett a másik versenyzőt, Álex Rinst is megtartották. Előbbi ugyan csak tizenharmadik lett az összetettben, de mindez kifejezetten jó teljesítménynek számít, hiszen a technika nem tette lehetővé, hogy ennél feljebb kerüljön, a mögötte lévőket viszont magabiztosan legyőzte. Csapattársa ellenben jóval kevesebb pontot gyűjtött, így neki mindenképpen javulnia kell.
Ebben jó eséllyel neki és az egész gyártónak segítségére lesz, hogy 2022 óta először nem kettő, hanem négy állandó motort indítanak. A Pramac ugyanis véget vetett a Ducatival való húszéves házasságának, és jövőre az ivataiak szatellitcsapataként fognak tovább működni. Bár ez valójában nem a klasszikus felállást fogja jelenteni, hiszen gyári támogatást fognak kapni a Yamahától.
Quartararo bejelentkezett a 2025-ös bajnoki címért, de a fizetésén „megosztozik” a Pramac vezérével
Éppen ezért a versenyzők sem az olasz istállóval, hanem közvetlenül a Yamahával állnak szerződésben. Miguel Oliveirának nem sikerült jól az Aprilia aktuális szatellitcsapatánál töltött két év, és az idei sachsenringi időmérőn és sprinten elért második helyet leszámítva nem sok emlékezeteset nyújtott. Legalábbis pozitív értelemben, hiszen többször is megsérült, igaz, általában nem a saját hibájából.
Oliveira úgy érzi, a Yamaha „nagyon-nagyon más”, mint az Aprilia, elárulta, miben kell javulnia
Csapattársa Jack Miller lesz, aki ugyancsak két évet töltött a gyári KTM-nél, és valóságos mélyrepülést mutatott be. Már a tavalyi teljesítménye is sok kívánnivalót hagyott aga után, idén viszont ennél is gyengébben szerepelt. Ennek következtében sokáig úgy tűnt, hogy nem is lesz ülése a MotoGP-ben, de a Pramac, illetve a Yamaha végül két tapasztalt pilótára szavazott, lényegében ennek köszönhetően menekült meg.
Alig érkezett meg a Pramac Yamahához, Miller máris beszólt régi-új márkatársának