Álex Márquez elmondta, Gigi Dall’Igna óriási támogatást nyújt a versenyzőknek, és minden felmerülő problémával foglalkozik, tűnjön az bármilyen aprónak is. A Ducati versenyrészlegének általános igazgatója, illetve csapata rengeteg mankót ad a pilóták kezébe.
Ha van valaki, akit a Ducati közelmúltbeli sikereinek legfőbb letéteményeseként lehet emlegetni, az Gigi Dall’Igna. Az olasz szakembert 2013 végén nevezték ki a márka versenyrészlegének általános igazgatójává, miután a bolognaiak abban az idényben még egy dobogót sem tudtak összehozni. Ahogyan mondani szokás, a többi történelem.
„Zűrzavart” és „káoszt” tapasztalt Dovizioso, amikor megérkezett a Ducatihoz
A Ducatit ugyanakkor nemcsak Dall’Igna mérnöki zsenialitása vagy éppen az alatta dolgozók szaktudása repítette a MotoGP-ben soha nem látott magasságokba, hanem a szemlélete is. Az 58 esztendős szakember minden futamhétvégén igyekszik kiszolgálni a versenyzőit, és itt nem csupán a gyári alakulat aktuális párosáról van szó. Erről Álex Márquez beszélt nemrég egy szponzori eseményen.
„Rengeteg támogatást nyújt nekünk, versenyzőknek, és ez óriási önbizalmat ad – nyilatkozta. – Számunkra ő nagy segítség. Nem számít, milyen apró problémáról van szó, ő rajta van az ügyön, és elküldi azokat a személyeket, akikre szüksége van az embernek. Rengeteg referenciát kapunk a márkatársak problémáival vagy az elhasznált gumikkal kapcsolatban.”
Az érintettek időről időre kiemelik, hogy a Ducatinál az a szokás, hogy mindenki láthatja a márkatársak adatait. Még egy olyan idényben is, mint az előző kettő, amikor ketten harcolnak a bajnoki címért, és más gyártó képviselői nem veszélyesek rájuk. Ennek köszönhetően pedig mindenki rendelkezik a szükséges információval ahhoz, hogy aztán a lehető legjobban be tudja állítani a motort.
A Ducati sikerkovácsa szerint a dominancia miatt nem kedvelik az ellenfelek, ami rosszulesik neki
„A legtöbbet hozzák ki abból, amit mások csináltak – fogalmazott Márquez. – Nem arról van szó, hogy odajönnek, és megmondják, mit kell tenni, hanem megosztják az információt, hogy tudjuk, mi működik a többieknél. Aztán mindenkinek a saját kezében van a sorsa, hogy a versenymérnökével együtt eldöntse, milyen irányba menjen.”
Amióta Dall’Igna megérkezett a Ducatihoz, szinte folyamatos a fejlődés. Olyannyira, hogy idén már a húszból tizenkilenc főfutamot ők vittek el, és a sprinteken is csak három alkalommal kaptak ki. Jövőre azonban az elmúlt években megszokott nyolc helyett csak hat állandó motorjuk lesz, így az eddiginél kevesebb adatot tudnak majd gyűjteni. Persze még így is a bolognai márka lesz a legkedvezőbb helyzetben ezen a téren.
A Ducati vezére felfedte, hogy miben lesz jobb a jövő évi motorjuk az ideinél