Pit Beirer elmondta, hogy új szponzorok mellett új befektetőkkel is tárgyalnak. A nehéz anyagi helyzetbe került KTM motorsport-igazgatója optimista a MotoGP-programjukkal kapcsolatban, részben a sorozat felvásárlására alapozva. Beirer azt is felfedte, hogy tényleg folytatnak megbeszéléseket Lewis Hamiltonnal.
A nagyjából egy hete kapott jó hír ellenére a KTM továbbra is aggasztó pénzügyi helyzetben van. Az osztrák gyártót a motoreladásai számának bezuhanása lökte a tönk szélére. A probléma súlyát érzékletesen mutatja meg, amit nemrég a derStandard derített ki: a korábbi sejtésekkel ellentétben nem 190 ezer, hanem nagyjából 265 ezer eladatlan motor áll a KTM raktáraiban.
Jó híreket kapott a KTM, a vártnál kevesebb elbocsátás jöhet
A gödörből kivezető egyik út természetesen új befektetők bevonása lehet, ami már meg is kezdődött. A héten több sajtótermék arról számolt be, hogy a KTM régi partnere, a Bajaj (a második legnagyobb indiai motorgyártó) egy több mint 700 millió eurós mentőcsomagot küldhet a vállalatnak. Azonban a KTM kötelezettségeinek összértéke ennél jóval magasabb, így ezzel Mattighofenben nem elégedhetnek meg – ők pedig nem is ülnek tétlenül.
„A mostani helyzet kreatívvá és nyitottá tesz minket az új tárgyalások megkezdésének tekintetében –nyilatkozta Pit Beirer, a KTM motorsport-igazgatója a SPEEDWEEK-nek karácsonykor. – Tehát nemcsak új szponzorok felé vagyunk nyitottak, ahogy eddig is voltunk, hanem új befektetők felé is. Ezen a ponton egy kicsit bele kell mennem a részletekbe. A Liberty Media 4,2 milliárdos [dolláros] ajánlatot tett a MotoGP-ért, egyébként mindannyian azt reméljük, hogy ezt át fog menni [a vizsgálatokon]. Az öt gyártó, a Honda, a Yamaha, a Ducati, az Aprilia és a KTM mindegyike nagyon nagy részt képvisel ebből a 4,2 milliárdból. Egyértelmű tehát, hogy a MotoGP-programunk végső soron hatalmas értéket képvisel.”
Az Európai Unió egyelőre nem hagyja jóvá a MotoGP felvásárlását, és mélyreható vizsgálatot indít
„Ez pedig felkeltette a befektetők figyelmét, így megkerestek minket azzal, hogy be tudnának-e fektetni egy ilyen MotoGP-programba – magyarázta. – De a cégre jelenleg nehezedő hatalmas nyomás miatt először is el kellett azon gondolkoznunk, hogyan tudnánk most valami ilyesmit tető alá hozni. Ehhez mindenképp végre kellene hajtanunk néhány szervezeti átalakítást, például az egész [gyorsaságimotoros] versenyprogramot saját lábra kellene állítanunk.”
„Mindenesetre nagy az érdeklődés a befektetők részéről, ami nagyon boldoggá és büszkévé tesz minket, és nagy örömünkre szolgál, hogy további tárgyalásokat folytathatunk velük – tette hozzá. – Persze ezeket nemcsak úgy összeütjük, hanem leülünk befektetési szakemberekkel, és átbeszéljük velük az egészet. Meg vagyunk arról győződve, hogy még a szezon kezdete előtt érdekes hírekkel fogunk szolgálni. Addig is még tovább kell dolgoznunk ezen a projekten.”
Rákényszerítik az MV Agusta eladására a KTM-et, miközben hatósági vizsgálat indult a gyártó ellen
Ahogy arról korábban beszámoltunk, szeptemberben kiderült, hogy a hétszeres Forma–1-es világbajnok Lewis Hamilton érdeklődik a MotoGP-be való befektetés iránt. A brit pilóta aztán decemberben a SPEEDWEEK-nek megerősítette ezen szándékát, amellyel a korábbi hírekkel szemben a KTM-et is felkereste. „Csak annyit mondhatok, hogy nagyon érdekes megbeszéléseket folytattunk [Hamilton] menedzsmentjével – árulta el Beirer. – Nem titok, hogy Lewis Hamilton érdeklődik a MotoGP iránt, és egy saját csapatban gondolkodik. Nálunk is vannak ezzel kapcsolatban konkrét tárgyalások.”
Beirer szerint még az sem lenne akadály, hogy Hamilton a Monster egyik legismertebb reklámarca, amely a KTM első számú szponzorának, a Red Bullnak a versenytársa. „Bárki, aki velünk akar dolgozni, tudhatja, hogy milyen közel állunk egymáshoz – a Red Bull és a KTM elválaszthatatlanok. Szóval ez eddig nem volt téma a tárgyalások során” – fedte fel.
A KTM-nél tagadják, hogy a Red Bull menti ki őket, állítják, nincs veszélyben a MotoGP-programjuk