Paul Trevathan kijelentette, márkatársai nem tudnák kihozni a maximumot Pedro Acosta beállításaiból, fordítva viszont ez nem igaz, aminek részben az az oka, hogy a 20 éves pilóta szabadidejében is rengeteget motorozik. Az idei év egyetlen újoncának versenymérnöke ugyanakkor hangsúlyozta, hogy egy ilyen motoros veszélyes is lehet a gyártóra nézve, ahogyan az Marc Márquez és a Honda esetében is történt.
Pedro Acosta nemcsak az év, hanem az elmúlt legalább öt esztendő legjobb újonca volt. Persze előbbi nem nagy teljesítmény, hiszen 2024-ben ő volt az egyetlen elsőéves a királykategóriában, de a tempóján ez sokszor nem látszott. Végül hatodik lett az összetettben, miután a szezonzáró utolsó köre úgy alakult, hogy lecsúszott az ötödik pozícióról.
Ennek következtében nem ő, hanem jövő évi csapattársa, Brad Binder mondhatja el magáról, hogy a Ducatikat leszámítva ő volt a legjobb, ugyanakkor egyértelmű, hogy a nyers sebességet illetően Acosta őt és a többi márkatársát is magasan felülmúlta. Versenymérnöke pedig némi betekintést nyújtott abba, hogy miben rejlik a 20 éves motoros erőssége.
„Más srácok felülhetnek a motorra pontosan ugyanazokkal a beállításokkal, de nem tudnák megcsinálni azt, amit ő csinál rajta – nyilatkozta a Crash.net-nek Paul Trevathan, aki a GasGas után a gyári KTM-hez is követi pilótáját. – Ő pedig vélhetően felpattanna az ő motorjukra, és könnyedén végre tudná hajtani ugyanazt, mert annyira jól tud alkalmazkodni.”
Acosta korábban elmondta, nem hajlandó elfogadni, hogy a Ducati gyorsabb a KTM-nél, és ebben a helyzetben inkább kockáztat, mintsem elfogadja a biztos, ám gyengébb pozíciót. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy feltétlenül 100 százalékos motorra van szüksége. Az új-zélandi szakember elmondta, versenyzője adott esetben képes hozzátenni a magáét.
Acosta „letaszította” Marc Márquezt az élről – íme a MotoGP 2024-es bukási ranglistája
„Sokat motorozik, amit nagyra értékelek, mert nem sportolóként tekint magára, hanem motorosként – magyarázta. – Szóval nem akar maratont futni, nem szeretne profi kerékpáros lenni, hanem motorozni akar. Tehát az edzése, valamint a tudása arra összpontosul, hogy miként lehet gyors a motoron. És annyi különböző típusú [gépet] vezet, hogy mindig alkalmazkodik, ami a versenypályán is megjelenik, ahol a motornak nem kell tökéletesnek lennie. Nem gondolja, hogy valaha is tökéletes lesz, ezért mindig képes hozzátenni valami pluszt.”
Egy ilyen pilóta rövid távon nagy kincset érhet egy gyártónak, pláne ha képes relatíve versenyképes motort gyártani. Másfelől viszont veszélyes is lehet a márkára. Persze akaratlanul, hiszen csupán arról van szó, hogy ha valaki az elvárhatónál sokkal többet hoz ki a technikából, akkor félreviheti a mérnököket. Valami ilyesmi történt anno Marc Márquezzel és a Hondával.
„Technikusként fantasztikus, hogy ez benne van a kisujjában, és az embernek csak kilencven százalékos szinten kell lennie, ő pedig kihozza [a motorból] azt a maradék tízet – jelentette ki Trevathan. – Szóval végső soron csak arra kell figyelni, hogy ne b*sszuk el, a többit majd ő intézi. A fejlesztés vagy az ilyen jellegű dolgok esetében viszont talán kicsit el lehet akadni, mert a Hondával, illetve Marckal például az történt, hogy valakinek megvolt a képessége, hogy olyan pozícióba juttassa [a motort], ahova senki más nem tudta. Aztán ez az adottság megszűnik, és a motor hirtelen valahogy normálisnak tűnik. Szóval ezt nehéz megértenie a cégnek. [Acostának] ez a tulajdonsága viszont egészen egyedülálló a világon.”
Versenymérnöke ugyanakkor nem csak Acosta vezetési képességeit méltatta. „Nyugodt a bokszban, egyszer sem pörgött túl – árulta el. – Biztos vagyok benne, hogy a bevezető köreiben elhangzott néhány káromkodás és szitkozódás, mert ő egy elég nyílt személyiség, de a bokszon belüli profizmust illetően kiemelkedő.”
Acosta mindenkit igyekezett megnyugtatni: Egyáltalán nem érint minket a KTM jelenlegi helyzete