back to top
2025. január 02. 13:38
KezdőlapSuperbikeRea szerint a Superbike-vb-nek követnie kell a MotoGP-t, de van egy leküzdendő...

Rea szerint a Superbike-vb-nek követnie kell a MotoGP-t, de van egy leküzdendő probléma

Jonathan Rea úgy véli, a MotoGP-éihez hasonlóan a Superbike-világbajnokság motorjait is lassítani kell, ami szerepel a nemzetközi szövetség törekvései között. A brit versenyző ugyanakkor hangsúlyozta, az sem lenne jó, ha a sorozatgyártású Superbike-gépek gyorsabbak lennének a versenyzésben használt változatoknál.

Azt már régóta lehet tudni, hogy a MotoGP-ben 2027-től jelentős szabályváltozások lesznek technikai téren, aminek többek között a motorok lassítása is a célja. Idén pedig a részletek is kiderültek: hogy csak a legfontosabbakat említsük, a motorblokk mérete 1000-ről 850 köbcentiméterre csökken, és mind az elektronikát, mind az aerodinamikát korlátozzák majd.

Azonban már akkor felmerült, hogy az nem nézne ki jól, ha nem a MotoGP gépei lennének a leggyorsabbak, és mivel a Superbike-vb motorjai nincsenek annyira lemaradva, Jorge Viegas, a FIM elnöke kijelentette, hogy ezt a sorozatot is lassítani kell. Ez valamennyire már jövőre megtörténik, hiszen az üzemanyag-átfolyást óránként 47 kilogrammra korlátozzák, de Jonathan Rea úgy véli, ez nem elég.

A motorok teljesítménye, illetve a velük elért sebesség a határig visznek minket azokon a pályákon, ahol jelenleg versenyzünk – nyilatkozta a német Motorsport.com-nak. – Egyre erősebb motorblokkokat építünk, és folyamatosan jobb időket érünk el. A gumik is egyre jobbak és jobbak, ami gyorsabb köröket eredményez. Néhány pályán nem lehet kijjebb vinni a falakat. Meggyőződésem, hogy a jövőben olyan helyszínekre látogatunk el, ahol nem rosszabb a helyzet. A MotoGP tesz egy lépést visszafelé, és szerintem helyes, hogy mi is ezt csináljuk.”

Mégsem ússza meg a Superbike-vb, a MotoGP új szabályai miatt lassítaniuk kell a motorjaikat

A Superbike-vb motorjainak lassítása azonban egy másfajta problémát okozhat. Előállhat ugyanis az a helyzet, hogy a sorozatgyártású Superbike-gépek gyorsabbak lesznek a világbajnokságon használt motoroknál, amelyeknek mégiscsak a kategória csúcsán kellene lenniük. A brit Superbike-bajnokságban ennek kiküszöbölésére bevezették a vezérlőelektronikát, amely Rea szerint nekik is jó lehet.

A brit Superbike-bajnokságban van egy szabványos vezérlőegység – fogalmazott a 37 esztendős pilóta. – Talán ez lehet a megoldás, de versenyzőként nem veszek részt a technikai folyamatokban. Azzal fogok motorozni, amivel kell, de az biztos, hogy a következő években rengeteg fejfájást fog okozni a szabályok kezelése.”

Rea természetesen fontos kérdést boncolgatott, ugyanakkor egyáltalán nem biztos, hogy őt ez már érdemben érinteni fogja, legalábbis pilótaként. A hatszoros világbajnok korábban elárulta, már idén is felmerült benne a visszavonulás gondolata, de egy ilyen gyenge szezon után nem akart kiszállni. Jövőre viszont 38 esztendősen ismét fel fog merülni ez a kérdés.

Rea elgondolkodott az idei visszavonuláson, de „borzalmas lett volna” így befejezni