szerda, január 8, 2025
KezdőlapSuperbikeBautista még mindig „hülyeségnek” tartja a minimumsúlyt, de a legújabb szabállyal nincs...

Bautista még mindig „hülyeségnek” tartja a minimumsúlyt, de a legújabb szabállyal nincs gondja

- Hirdetés -
- Hirdetés -

Álvaro Bautista elárulta, hogyan terveznek alkalmazkodni a Superbike-világbajnokság legújabb teljesítménykiegyenlítő szabályához, a maximális átfolyási sebességhez. A spanyol motoros ezt jobbnak tartja a továbbra is érvényben lévő, minimumsúlyra vonatkozó előírásnál.

A Superbike-világbajnokságban évek óta érvényben vannak a koncessziók és a szuperkoncessziók annak érdekében, hogy a gyártók minél közelebb legyenek egymáshoz, és ezáltal minél szorosabb legyen a versenyzés. Az ezzel kapcsolatos előírásokat azonban évről évre változtatják, és ez az idei szezonban sem lesz másképp.

Tavalyig a jól teljesítő márkáknak korlátozniuk kellett a maximális fordulatszámot, és ezáltal csökkent a maximális sebességük. Ez a szabály 2025-ben már nem lesz érvényben, ehelyett az üzemanyag-átfolyást fogják mesterségesen szabályozni. A Ducati az előző idény végi jerezi teszten már készült erre a változásra, de Álvaro Bautista szerint még messze nincsenek az út végén ebben a tekintetben.

- Advertisement -

Még nincs tiszta képünk – nyilatkozta a SPEEDWEEK.com-nak. – Hasonló lesz, mint a maximális fordulatszám. Beállítunk egy maximális átfolyási sebességet, és néhány futam után a teljesítmény függvényében módosítjuk. A mérnököknek a lehető legpontosabban kell számolniuk, hogy a lehető legkevesebb üzemanyagot használjuk fel. Ezzel már kísérleteztünk, és a motorfék vagy a kipörgésgátló beállításával sokat lehet tenni ezen a téren.”

Bautista már tavaly sem lett volna a mezőnyben, ha a szabályváltozások még inkább hátráltatják

A kétszeres Superbike-világbajnok számára rossz hír, hogy a tavaly bevezetett, minimális súlyra vonatkozó szabály továbbra is érvényben lesz. Mivel a 40 esztendős motoros kifejezetten könnyű pilótának számít, továbbra is ballaszttal kell versenyeznie. Bautista az átfolyásra vonatkozó előírással ellentétben ezzel továbbra sincs kibékülve.

Ezt a szabályt jobban szeretem, mint a minimumsúlyt – fogalmazott. – A súllyal kapcsolatos dolog hülyeség. Az, hogy az átfolyási sebességgel hozzuk azonos szintre a motorokat, nekem megfelel. Ugyanakkor ügyelni kell rá, hogy a motorok kiegyensúlyozottak legyenek, és mindez ne legyen hatással a tehetséges versenyzőkre. Emellett szeretném hozzátenni, hogy alapvetően nem tartom igazságosnak, hogy megbüntetnek egy gyártót vagy versenyzőt azért, mert jó munkát végzett. A MotoGP-ben ez jobb, de a Superbike-világbajnokságban ez így működik. Másfelől szerintem jó, ha egy gyártó segítséget kap, hogy felzárkózzon az élmezőnyhöz. Büntetés helyett segítség, ennek így kellene lennie.”

A MotoGP-ben valóban mások a koncessziós szabályok, hiszen ott a hátrányban lévő gyártók sem kapnak közvetlen technikai segítséget az erősebb márkák kárára. Ellenben számos területen lazább szabályok vonatkoznak rájuk, aminek az a célja, hogy gyorsabb ütemben fejlődjenek, és ezáltal csökkenjen a motorok közötti teljesítménybeli különbség.

Bautista felidézte élete „egyik legnehezebb” döntését

- Advertisement -