Marc Márquez karrierjében lezárult egy hosszú korszak, hiszen a tavalyi év végén elbúcsúzott a Red Bulltól. Ugyanakkor vélhetően nem az energiaital-gyártó cég az egyetlen, amelytől kénytelen lesz elköszönni, és így a szerződéssel járó anyagi előnyökről lemondani.
Marc Márquez utoljára 2019-ben csatázhatott a világbajnoki címért – már ha azt csatának lehet nevezni, hiszen senki nem veszélyeztette elsőségét. A 2020-as Spanyol Nagydíjon történt balesete azonban sok mindent megváltoztatott, és a felépülés egy pontján még az is kérdésessé vált, hogy folytatja karrierjét, vagy a sérülések visszavonulásra kényszerítik.
Végül előbbi következett be, de amire ő többé-kevésbé visszanyerte régi formáját, a Honda borzasztóan mély gödörbe került, és világossá vált, hogy az RC213V még évekig nem lesz ütőképes motor. Ennélfogva 2023 végén úgy döntött, hogy érvényes szerződése ellenére elhagyja legnagyobb sikereinek helyszínét, és a Ducati kötelékébe, a Gresinihez igazol.
Marc Márquez már bejelentette volna a visszavonulását, ha nem érezné sikeresnek a váltást
A Desmosedici GP23-as nyergében ülve pedig kiderült, hogy Márquez még mindig versenyképes, ám mivel tavaly a szokásosnál nagyobb volt a különbség a gyári specifikációjú, valamint az előző évi motorok között, Jorge Martín és Francesco Bagnaia csatájába nem tudott beleszólni. Azt viszont sikerült elérnie, hogy idén ő legyen az olasz pilóta csapattársa a gyári istállónál, így 2025-ben már minden adott lesz ahhoz, hogy újra harcba szálljon a gyorsasági motorversenyzés trónjáért.
Marc Márquez idén megelőzheti Agostinit, viszont Rossit még nem tudja befogni
Ehhez azonban nem csupán a komfortzónájából kellett kilépnie a Honda elhagyásával, hanem jelentős anyagi áldozatokat kellett hoznia, hiszen számos szponzori bevételről lesz kénytelen lemondani. Ahogyan arról már mi is beszámoltunk, a Red Bulltól már elbúcsúzott az energiaital-gyártó vállalat saját műsorában, majd később a közösségi médiában is megköszönte a több mint másfél évtizedes együttműködést.
Marc Márquez elbúcsúzott a Red Bulltól, és egy gesztust is tett a márka felé
„2008-tól 2024-ig, egy hihetetlen utazás, tele kihívásokkal, győzelmekkel és felejthetetlen pillanatokkal – írta a nyolcszoros világbajnok saját Instagram-oldalán. – Köszönöm a Red Bullnak, hogy minden lépésemnél mellettem volt, és szárnyakat adott nekem a pályafutásom során. Remélem, hogy az útjaink még keresztezik egymást.”
A szakításnak prózai oka van: a gyári Ducatit az osztrák márka konkurense, a Monster Energy támogatja. A Relevón olvasható cikk alapján pedig valószínű, hogy Márqueznek nem ez volt az egyetlen búcsúja, ami a szponzorait illeti. A Samsunggal az olasz alakulat névadó szponzora, a Lenovo, az Oakley-val a Carrera, míg az Allianzcal egy olasz biztosítótársaság, az UnipolSai nem fér össze. Ezeknél azonban fájdalmasabb lehet az Estrella Galicia sörmárkával történő potenciális elválás az olasz pezsgőgyártó, a Contadi Castaldi miatt.
Hogy Márqueznek mekkora bevétele származott ezekből az együttműködésekből, azt legfeljebb megbecsülni lehet, de szinte biztos, hogy jól látható összegről van szó. A 31 esztendős motoros a már említett műsorban azt is megemlítette, hogy a Red Bull felé mutatott tisztelete jeléül idén nem lesz személyes szponzora. Persze ezt a kiesést valamilyen mértékben biztosan kompenzálja, hogy új csapatánál vélhetően nagyobb lesz a fizetése, mint amennyi a Gresininél volt.
A Gresininél megpróbálták a lehetetlent, és mindent megtettek Marc Márquez megtartásáért