back to top
2025. február 07. 10:00
KezdőlapMotoGPA gumi okozta volna Martín balesetét – a Michelin főnöke elejét vette...

A gumi okozta volna Martín balesetét – a Michelin főnöke elejét vette a találgatásoknak

Piero Taramasso leszögezte, nem az abroncs idézte elő Jorge Martín szerdai baleseteit, amelyek közül a másodikba belesérült. A Michelin motorsportért felelős menedzsere kijelentette, a gumik jó ideig megfelelően működtek.

Borzasztóan indult a MotoGP sepangi tesztje, hiszen az első napon hárman is megsérültek. Elsőként Jorge Martín járt pórul, aki két highside-ot is elszenvedett, és a második következtében a jobb keze és a bal lába is eltört. Azóta hazautazott, és kiderült, hogy csak előbbit kell műteni, de így is kétségessé vált a jövő heti thaiföldi szereplése.

Martínnak a keze és a lába is eltört, kihagyja a sepangi teszt hátralévő részét

Ilyenkor természetesen rendre felmerül a kérdés, hogy mi okozta a balesetet, illetve jelen esetben baleseteket. Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója leszögezte, a versenyző és a motor sem tehető felelőssé a történtekért, és hozzátette, a gumik is megfelelő tartományban voltak. Ez utóbbit a Michelin motorsportért felelős menedzsere is megerősítette,, elejét véve a találgatásoknak.

Az Aprilia főnöke kijelentette, Martín baleseténél a motor és a pilóta sem „követett el hibát”

Amikor ilyen bukás történik, mindig meg kell keresnünk az okot, a gumik pedig logikusan a motor és az egész rendszer részei – nyilatkozta Piero Taramasso. – Megnéztük Jorge hátsó abroncsát, és a nyomon követhetősége alapján ez a gumi tavaly készült, soha nem melegítették fel, vagyis mindennel rendelkezett ahhoz, hogy nagy teljesítményt nyújtson, ezért hoztuk el ide. Megvizsgáltuk az abroncsot a Jorge által teljesített etapok után, és jól működött, látszik a kinézetén, hogy a bal és a jobb oldala is működött.”

Bármennyire is igyekszik, a nagy számok törvénye alapján óhatatlanul előfordul, hogy a Michelin egyszer-egyszer „selejtes” gumit ad valamelyik versenyzőnek. Martín esetében a legemlékezetesebb eset a 2023-as Katari Nagydíj volt, amelyen a rossz rajt után nem tudott visszazárkózni, és első felindulásában a gumiszállítót kritizálta. Most viszont egyáltalán nincs szó ilyesmiről.

Amikor a gumik nem működnek, mindig fényes és sima a külsek, de Jorge esetében nem ez volt a helyzet – folytatta az olasz szakember. – Aztán a köridőket is elemezve: az első négy-öt körben a többi versenyzőéhez hasonló időket futott, a második etapjában pedig olyan pilótáknál volt gyorsabb, mint [Francesco] Bagnaia és [Brad] Binder. Ezután jött a két bukás. Kicsit furcsa, hogy tizenhárom körön keresztül tartotta magát. Általában, ha egy gumi nem működik, a versenyzők két-három kör után visszajönnek, és kérik, hogy cseréljék le. Emellett, ahogyan Massimo Rivola helyesen mondta, a nyomás és a hőmérséklet is rendben volt.”

Akárhogy is, Martínnak igencsak hamar véget ért a malajziai teszt, és jelen állás szerint bőven benne van a pakliban, hogy a thaiföldi felkészülésen sem lehet ott. Ebben az esetben úgy ül majd motorra a Thai Nagydíj első szabadedzésén, hogy a montmelói teszttel együtt csupán kilencven kör van a háta mögött az RS-GP-vel, ami távolról sem ideális.

Kiderült, Martínnak milyen beavatkozáson kell átesnie a teszten elszenvedett sérülése miatt