Pit Beirernek nem nyerte el a tetszését, hogy az Amerikai Nagydíj előtt megszakították a rajtprocedúrát, elvéve ezzel két versenyzőjének az előnyét. A KTM motorsport-igazgatója nem érti, hogy ha a többi előírást következetesen betartatják, akkor ennél miért döntöttek másképp, ugyanakkor tisztában van vele, hogy most már saját magukkal, illetve a jövőjükkel kell foglalkozniuk.
Több szempontból is emlékezetesre sikeredett az egy héttel ezelőtti Amerikai Nagydíj a MotoGP-ben. Marc Márquez élről történt bukásától Francesco Bagnaia első idei győzelméig sok mindent fel lehet idézni, de ami biztosan bekerül az év végi összefoglalókba, az a futam előtti jelenetsor. Mint ismert, a spanyol versenyző tudatosan az utolsó pillanatban rohant vissza a bokszutcába, mivel látta, hogy a nedves pályára beállított motor, illetve az esőgumik nem jelentenek jó megoldást.
A példáját összesen kilencen követték, így a szabályok szerint a versenyirányításnak nem kellett volna megszakítania a rajtprocedúrát, ám biztonsági okokra hivatkozva ezt mégis megtette. Ezzel pedig kiszúrt azokkal, akik jól döntöttek, és száraz motorral, illetve abroncsokkal várták az indulást. Ai Ogura főnöke, a Trackhouse-t irányító Davide Brivio már a tényleges rajt előtt kifakadt a TNT Sports közvetítésében, később pedig a Brad Bindert és Enea Bastianinit is alkalmazó KTM motorsport-igazgatója is kifejezte nemtetszését.
„Nem kérdés, hogy amit a döntéshozók csináltak vasárnap, az szerencsétlen és szakszerűtlen volt – nyilatkozta Pit Beirer. – Másképpen cselekedtek, mint ahogyan azt a szabályzat előírja. A tapasztalt helyzetet egyértelműen lefedik [a szabályok]. Ha kilenc versenyző elhagyja a rajtrácsot, az egyértelmű: ez a kilenc pilóta bokszutcából indul és áthajtásos büntetést kap, ez az előírás.”
A német szakember annyiban téved, hogy egyrészt tízen mentek be a bokszba, másrészt, ha nem szakítják meg a procedúrát, akkor az érintetteknek csak a felvezető kört kellett volna a bokszból kezdeniük, majd felállhattak volna a rajthelyükre, utána viszont tényleg áthajtással sújtották volna őket. A lényeg viszont az, hogy szerinte sok más helyzettel ellentétben a versenyirányítás nem volt következetes.
„Ebben a paddockban mindenre vannak szabályok – jelentette ki. – Ha az ember [a megengedettnél] egy kilométer per órával gyorsabban hajt a bokszutcában, büntetés jár érte. Ha egy milliméterrel is hozzáér a zöld [sávhoz] a motorjával, szankcionálják, és az sem helyes, ha rossz nadrágot visel a rajtrácson. Ha mindent ilyen következetesen szabályoznak és kezelnek, akkor ennek mindenhol érvényesnek kell lennie.”
Beirer ugyanakkor tisztában van vele, hogy ez már a múlt, ami pedig a jövőt illeti, a saját házuk táján akarnak seperni. „Nem produktív tovább foglalkozni a tiltakozás gondolatával, ez van – fogalmazott. – Nem szabad figyelmen kívül hagynunk, hogy bár Brad és Enea vélhetően szerencsésen jártak volna, ahogyan Ai Ogura is, de dolgoznunk kell azon, hogy minden körülmények között rendszeresen jól teljesítsünk.”
„Amikor három perc lesz hátra, indulunk” – így diskurált Marc Márquez és csapata a káosz előtt