back to top
2025. április 16. 20:25
KezdőlapMotoGPMarc Márquez elmondta, minek köszönheti látványos mentéseit

Marc Márquez elmondta, minek köszönheti látványos mentéseit

Marc Márquez felidézte, mikor és hol volt az első nagyobb mentése, már ami a gyorsaságimotoros-világbajnokságot illeti. Mindezt később összekapcsolta edzésmunkájával, melyben nagy szerepet szán a motokrossznak is.

Zaklatott Amerikai Nagydíjon van túl Marc Márquez. A pénteki napon, az esős első szabadedzésen bukott először, miután megúszott egy vízátfolyáson, motorja pedig egy highside-ot produkált. Ez nem járt nagy drámával, hiszen aztán az edzést, valamint a szombati napot is leuralta. A nagyobb árat a vasárnapiért fizette, amikor a 4-es kanyarban végzetesen vette a rázókövet, és elesett. Miután versenytársai sorra hagyták le, és Desmosedicije is jelentősen sérült, végül feladta a viadalt.

Marc Márquez az élről bukott, Bagnaia idei első győzelmét aratta a fejetlenül induló austini főfutamon

Viszont a sprintversenye is könnyen elképesztő bukással végződhetett volna. Szombaton az 1. körben, miközben Álex Márquezzel és Francesco Bagnaiával folytatott vérre menő küzdelmet, kis híján eldobta a motort, ám ebben az esetben menteni tudott. A spanyolt nem érdekelte ez a kis malőr, és bár mindkét ellenfele megelőzte, azonnal visszavette a vezetést. A 32 éves pilóta egyébként is híres arról, hogy bőven megvannak ahhoz az adottságai, hogy megmentse az első kerekes csúszásokat, és akkor is vissza tudja szerezni az uralmat a motor felett, amikor már szinte a csoda kell ahhoz, hogy ne essen el.

De vajon ez honnan eredeztethető? „Tökéletesen emlékszem az első mentésemre. 2010-ben volt, Barcelonában, a 3-as kanyarban. Akkor azt mondtam, hogy »igen, meg tudom menteni a baleseteimet«!” – idézte fel az ősélményt Márquez. A szóban forgó verseny nem is sikerült neki rosszul, hiszen meg tudta nyerni, hovatovább a szezon végén világbajnoki címet is ünnepelhetett.

Marc Márquez szerint öccse az, aki a legkevésbé tiszteli őt a mezőnyből

„Különösképpen a Moto2-ben úsztam meg sok bukást, mivel a [Suter] motor borzasztóan vibrált, és ez ellen a könyökömmel játszottam, hogy elkerüljem ezeket a bukásokat” – ecsetelte.

Viszont van ennek még egy aspektusa. Márquez edzésprogramjának mindig is szerves részét képezte a motokrossz, valamint földes talajon is rengeteget tréningezik. Többek között a 2024-es szezon végén is krosszmotorra pattant, amikor is egy Hondát dolgoztatott meg öccse és Jorge Martín társaságában. A Ducati gyári versenyzője úgy véli, ennek segítségével kísérletezhet a motor határainak megtalálásában.

Martín a Márquez fivérekkel együtt váltott szakágat, végre nem a köridőket kellett néznie (videók)

„Ez több mint csúszás. Itt minden egyes szituációban meg kell értened,  mit szabad tenned. Aszfalton a legtöbb kör ugyanazzal a mozgással és csúszással jár. Ugyanolyan módon fordulsz a motorral is. Viszont sima talajon, földön, motokrosszal minden kör más, és egy kicsit könnyebben kísérletezhetsz. Amikor a [Ducati] Panigalémmal tesztelek, sosem próbálkozom [új] dolgokkal, mert egy kis hiba nagy bukással járhat. De sima felületen és motokrosszban lehet, és a határokig tudod nyomni” – magyarázta.

Ellenfele idegennek nevezte és versenylóhoz hasonlította a „reinkarnálódott” Marc Márquezt