Jorge Martínról kiderült, hogy nem hat, hanem összesen tizenegy bordája tört el. Fabio Di Giannantoniónak esélye sem volt kikerülni a címvédőt a Katari Nagydíjon, utána pedig nagyon tartott a negatív fejleményektől.
Sok szempontból emlékezetesen alakult a vasárnap Katari Nagydíj a MotoGP-ben, de Marc Márquez győzelmétől kezdve Maverick Viñales utólag elvett második helyéig mindent zárójelbe tesz, hogy Jorge Martín ismét súlyos sérülést szenvedett, miután idén először tudott versenyezni. A spanyol pilóta a 12-es kanyar kijáratánál bukott, majd a közvetlenül mögötte haladó Fabio Di Giannantonio eltalálta őt.
Viñales váratlanul az élre tört, de Marc Márquez nyerte a Katari Nagydíjat, miután összeért öccsével
A jó hír, hogy a gerince és a belső szervei nem sérültek, de a következmények ettől még súlyosak. A gyári Aprilia motorosánál ugyanis légmell alakult ki, amely ráadásul időközben súlyosbodott, így mesterséges leszívást kellett alkalmazni, ás pár napig biztosan benntartják a kórházban. Később arról is beszámoltunk, hogy hat hátsó bordája tört el. Nos, a legutóbbi jelentések szerint a helyzet ennél is rosszabb, ugyanis az 1-estől a 8-asig minden hátsó bordája eltört a jobb oldalon, és ehhez jött még három oldalsó is, a 7-estől a 9-esig.
Martínt eltalálta ellenfele motorja, súlyos tüdősérülése miatt napokig kórházban tartják
A leintés után természetesen a baleset másik érintettje is megszólalt. Di Giannantoniónak nyilvánvalóan esélye sem volt elkerülnie ellenfelét, hiszen közvetlenül mögötte haladt, így nem tudott megfelelően reagálni annak esésére. Elmondása szerint utána nagyon tartott attól, hogy a történteknek komoly következménye lett.
„Előttem volt, kicsit szélesre ment, elég közel voltam hozzá, és megpróbáltam megelőzni – idézte fel. – Amikor elesett, teljesen a motorom előtt volt. Körülbelül kétszáz kilométer per órával mentünk, a tizenhármas kanyar bejáratánál, vagy százhatvannal, száznyolcvannal. Nem volt esélyem, hogy bárhova is menjek. Hozzáértem. Az egész futamon nyomtam, de végig rá gondoltam, mert nagyon féltem. A verseny végén megálltam a [gyári Aprilia] boksza előtt, mert meg akartam tudni a csapattól, hogy jól van, és ez a legnagyszerűbb dolog a nap során.”
Ahogyan az utolsó mondatból is kiderült, nyilatkozatának pillanatában a VR46 pilótája még nem tudta, mennyire súlyos a helyzet. Ráadásul az a tény is megtévesztette, hogy bár Martín nem tudta önerőből elhagyni a pályát, a futamot nem szakították félbe, hanem szimplán sárga zászló volt érvényben, miközben a mezőny állva maradt tagjai méterekre száguldottak el a 27 éves versenyzőtől és a beavatkozóktól.
Just pure heartbreak 💔Grand Prix over for @88jorgemartin #QatarGP 🇶🇦 pic.twitter.com/317FMvVAfD
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) April 13, 2025
„Libabőrös lettem, mert ez volt életem legrosszabb jelenetsora, hogy őszinte legyek – folytatta Di Giannantonio. – Nagyon csúnya baleset volt. [Utána] pedig még mindig a földön volt. Láttam a képernyőket, próbáltam kideríteni, hogy rendben van-e vagy sem. Továbbra is a földön volt. Éppen befejeztem a körömet, aztán szerencsére talán rendben volt, és ezért nem volt piros zászló.”