back to top
2025. május 12. 15:31
KezdőlapMotoGPBagnaia egyéni mélyponton, pedig szerinte az eséssel együtt is jó helyen zárhatott...

Bagnaia egyéni mélyponton, pedig szerinte az eséssel együtt is jó helyen zárhatott volna

Francesco Bagnaia kiemelte, jó volt a stratégiája a Francia Nagydíjon, és még az eséssel együtt is viszonylag előkelő pozícióban érhetett volna célba, ha nem kell motort cserélnie. Ez azonban nem változtat azon a tényen, hogy továbbra sem érzi a motort.

Francesco Bagnaia nem szerzett pontot a Francia Nagydíjon, így olyasmi történt vele, ami a sprintfutam 2023-as bevezetése óta soha: szombaton és vasárnap is nullázott. Ráadásul nem az eredmény az egyetlen, amin bánkódhat, hiszen az esős körülmények nem segítettek a korábbi problémáinak megoldásán, sőt, talán csak rontottak a helyzetén.

Őskáosz után bombameglepetés, Zarco óriási fölénnyel nyert Marc Márquez előtt, Aldeguer dobogós

Ezt a hétvégét el kell felejteni – nyilatkozta. – Szerintem ez az első alkalom, hogy szombaton és vasárnap is nulláztam, szóval semmit nem tudtunk hazavinni. Gyors voltam, de még mindig nem érzem az elejét, és vizes pályán még rosszabb ez az érzés, mert az embernek szüksége van a motorra, hogy visszajelzést adjon, ez a motor pedig semmit nem ad nekem.”

Mindezek ellenére Bagnaiának akár nagyszerű futama is lehetett volna, hiszen azok közé tartozott, akik a későbbi győztes Johann Zarcóhoz hasonlóan nem cseréltek motort a rajt előtt, és ezt később sem tervezték megtenni. Csakhogy Enea Bastianini az első sikánban nekiment honfitársának, aki így elesett, és ha ez nem lenne elég, kénytelen volt átülni a másik motorjára.

Kár érte, mert a stratégiám tökéletes volt, hiszen ugyanaz volt, mint Zarcóé – fogalmazott. – Egy órával a futam előtt elkezdtem tanulmányozni az előrejelzést, és ezt addig tettem, amíg fel nem álltam a rajtrácsra. Ez azt mutatta, hogy ha elkezd esni, akkor tovább fog esni, ezért meggyőződésem volt, hogy az esőgumikon kell kezdeni, és azokon folytatni. A bukás ellenére, ha nem kellett volna megállnom motorcserére, akkor még mindig lett volna esélyem az első ötben befejezni a versenyt. Sajnos a váltókar félig be volt ragadva, így a fokozatok elmentek. Emellett egyébként is hiányzott néhány más alkatrész, így visszamentem, és a másik motorral indultam el újra.”

A balszerencsés Mir nem úszta meg törés nélkül a balesetet, melynek okozásáért büntetés járt

Ennek következtében Bagnaia annyira lemaradt, hogy nagyon hamar körhátrányba került, és bár meglehetősen sokan kiestek, így is csak tizenhatodikként ért célba. Persze ezért joggal okolhatja a balszerencsét, az viszont már hosszabb távon is rendkívül aggasztó lehet, hogy még mindig nem tud felülkerekedni az év eleje óta tapasztalt problémáin.

Semmi nem működött, de ha rosszul mennek a dolgok, nehezen tudnak maguktól rendbe jönni – jelentette ki. – Ez nem egy kényelmes és derűs helyzet, számomra is nehezen elfogadható. Az a legnagyobb korlát, hogy máshoz vagyok szokva, hogy olyan helyzetbe kerülök, amelyben nincs meg az érzés, pedig a Ducati mindig is sok visszajelzést adó motor volt. Eleve hajlamos vagyok mindenbe belekötni, de ha semmit nem érzek, akkor még a gondjaimat sem tudom megoldani, szóval elég bonyolult.”

A gyári Ducati pilótája immáron 51 pontos hátrányban van csapattársához, a listavezető Marc Márquezhez képest, de hangsúlyozta, továbbra is mindent belead. Hozzátette, amíg tavalyig fékezés közben érezte a gumikat és a motor minden rezdülését, ez most nincs meg, így a határokat sem tudja felmérni. Persze a csapat folyamatosan dolgozik a problémán, hiszen, ahogyan ő fogalmazott, egy hajóban eveznek.

Így áll a MotoGP-tabella a Francia Nagydíj után