Sajtóértesülések szerint Jorge Martín közölte az Apriliával, hogy nem kívánja kitölteni 2026-ig szóló szerződését, és már az idei év végén elhagyja a márkát. Egy, a Francia Nagydíj után érvénybe lépett záradék erre lehetőséget is adhat neki, csakhogy a noaleieknél ezt állítólag másképp gondolják.
Jorge Martín és az Aprilia házassága egyelőre nagyon nem úgy alakul, ahogyan azt a felek eltervezték. A spanyol versenyző ugyanis idén már háromszor is megsérült, aminek következtében egyrészt alig tudott tesztelni, másrészt mindössze a Katari Nagydíjon vett részt, amely az eddigi legsúlyosabb balesetét hozta.
Hogy a 27 éves pilóta mikor térhet vissza, azt egyelőre nem tudni, de könnyen előfordulhat, hogy erre a nyári szünet előtt nem kerül sor. Az Autosport értesülései szerint ugyanakkor az Apriliának most ennél komolyabb problémával kell szembenéznie versenyzője kapcsán, ugyanis a szaklapnál úgy tudják, hogy a kétszeres világbajnok közölte, már az idei év végén elhagyja a márkát.
Mint ismert, a felek a tavalyi Olasz Nagydíj hétvégéjén szerződtek le egymással, egészen 2026-ig. Csakhogy a megállapodás tartalmazott egy olyan záradékot, hogy ha a Le Mans-i forduló után Martín nincs a bajnokság élmezőnyében, akkor már 2025 végén szabadon távozhat. Nos, aligha ér meglepetésként bárkit is, hogy ez a helyzet olyannyira előállt, hogy konkrétan az összetett utolsó helyét foglalja el.
Őskáosz után bombameglepetés, Zarco óriási fölénnyel nyert Marc Márquez előtt, Aldeguer dobogós
A brit portálnál azt is tudni vélik, hogy Martín múlt héten andorrai otthonából Le Mans-ba utazott, és pénteken ott volt a futamhétvége helyszínének közelében, noha a pályát nem látogatta meg, mert nem akarta felhívni a figyelmet magára. Ugyanakkor több találkozón is részt vett, és ezeken tájékoztatta az Aprilia vezetését, hogy aktiválni kívánja a kilépési záradékot.
A noaleieket állítólag sokként érte ez az információ, ugyanakkor nem akarnak belenyugodni pilótájuk döntésébe, és jogi útra terelnék az ügyet, mondván, ez az opció sérülés esetén nem alkalmazható. A hivatkozott cikkben azt is leírják, hogy Martín az Aprilia iránti tiszteletből hajlandó lenne meghosszabbítani a „próbaidőszakot” a szeptember 14-i San Marinó-i Nagydíjig, ám az Apriliánál úgy vélik, ezt nem kötelező megtenniük.
A nyolcszoros királykategóriás futamgyőztes azért juthatott erre a döntésre, mert hiába nem versenyzett, közelről figyelte márkatársai teljesítményét, és arra a következtetésre jutott, hogy az RS-GP nem felel meg azoknak az elvárásainak, amelyeket a szerződés aláírásának pillanatában támasztott felé. Az mindenesetre tény, hogy az Aprilia az utolsó a konstruktőri tabellán, és az egyéni, valamint a csapatversenyben is ők állnak a legrosszabbul, ha a legjobb teljesítményt vesszük alapul.
Amennyiben Martín valóban távozik, az nyilvánvalóan felborítja a pilótapiacot. A spanyol motoros vélhetően továbbra is gyári istállóban gondolkozik, ez esetben a szerződések alapján a Honda jöhet szóba, ahol Luca Marini kontraktusa csak az idei év végéig szól. Azonban az aranyszárnyasok gyári alakulatának kapcsán Pedro Acostáétól kezdve Johann Zarcóén át Toprak Razgatlıoğluéig sok név felmerült, ráadásul a japánok állítólag csak abban az esetben tennének lépéseket a címvédő leigazolása felé, ha az Apriliától történő távozása hivatalossá válik.
„Kell az egyes rajtszám a pályára” – ellenfelei jókívánságokkal árasztották el a sérült Martínt