back to top
2025. május 14. 11:30
KezdőlapMotoGPA Ducati tesztpilótája elárulta, Bagnaia visszaülhetne a tavalyi motorjára, de az nem...

A Ducati tesztpilótája elárulta, Bagnaia visszaülhetne a tavalyi motorjára, de az nem segítene rajta

Michele Pirro felfedte, Francesco Bagnaia visszaválthatna a tavalyi Ducatira, de az a bolognaiak tesztpilótája szerint nem oldaná meg a gondjait. Pirro emellett a Ducati feltételezett kivételezéséről, Bagnaia első kerék-problémájáról és az eszetlen fejlesztés veszélyeiről is szót ejtett. 

Az kijelenthető, hogy a Francia Nagydíjon sem fordult át Francesco Bagnaia nehéz szezonja. Az olasz pilóta ugyanis mindkét versenyen bukott, és így nullázott, miközben csapattársa, Marc Márquez mindkettőn dobogóra állt. Ráadásul amíg a vasárnapi eséséért inkább más, konkrétan Enea Bastianini volt a felelős, a szombati miatt senkit sem hibáztathatott. A sprint után megismételte, amiről előtte is beszélt, hogy idén az eddigiektől eltérően nem érzi a Ducati elejét, ami nagyon megnehezíti a dolgát – a szombati bukásnál is az elsőt veszítette el.

Bagnaia elárulta, miért szenvedte el a bukást, amelyre még csak nem is „figyelmeztette” a motorja

Így joggal merülhet fel a kérdés, hogy miért nem ül vissza a tavalyi Desmosedicire, amellyel második lett a bajnokságban (és amelyet idén hárman is használnak, Álex Márquez pedig ott van a GP24-gyel a tabella második helyén). A bolognaiak tesztpilótája, Michele Pirro szerint bár Bagnaia megléphetné a visszaváltást, az nem segítene rajta. 

„Nem arról van szó, hogy Peccónak nem áll rendelkezésére a régi motor, úgy értem, hogyha akar, visszaülhet a tavalyi gépre, amire korábban már sor is került nálunk –magyarázta Pirro a Moto.it-nek. – De én nem hiszem, hogy ez lenne a megoldás, mert a teszteken láttuk, hogy nem ez jelenti a különbséget. Bár a hat Ducati között tényleg vannak apró eltérések, de ezek nem hatalmasak. A különbséget a versenyzők választásai okozzák, ezek ugyanis olyan motorok, amelyeket minden egyes pilótánál az ő igényeire szabtak.” 

Természetesen a különbséget látva már megjelentek olyan hangok, melyek szerint a Ducati Márquezt tolja Bagnaia kárára, de Pirro szerint ilyesmiről szó sincs. „A Ducati senkit sem részesít előnyben, és senkinek sem árt. Mindenki mindent megkaphat, a gyári versenyzők pontosan ugyanolyan alkatrészeket használhatnak – jelentette ki. – A Ducati DNS-ében nincs benne, hogy elégedetlen versenyzői legyenek. Itt mindenki azt akarja, hogy mindenki elégedett legyen, beleértve Peccót is.”

Bagnaia egyéni mélyponton, pedig szerinte az eséssel együtt is jó helyen zárhatott volna

Viszont azt Pirro is elismerte, hogy van egy tényező, amelyen nehéz kívülről változtatni, méghozzá a háromszoros világbajnok érzésein. „Az első kerék érzésének hiánya valóban nagy probléma, mert az első »minden« egy versenyzőnek, [Casey] Stonertől eltekintve, akit láttam »csak a hátsó kerékkel« motorozni – tette hozzá. – A versenyző érzései az egyetlen olyan elem, amelyet még nem tudunk mérni. Amikor elmagyarázod a technikusoknak, hogy nem érzed jól magad a motoron és nem tudod nyomni, azt nehezen tudják meglátni az adatokban.” 

Bár a Ducatinál aktívan dolgoznak azon, hogy Bagnaia visszanyerje a régi formáját, Pirro szerint ezt nem az eszetlen fejlesztésen keresztül szeretnék megtenni, hiszen annak mindig megvannak a maga veszélyei: „A cél mindig az, hogy ne tegyünk rosszabbá valamit, amink már megvan. Nagyon nehéz rátalálni olyasmire, ami aztán különbséget jelent a többiekhez képest. Ez végül is mindig olyan, mint egy rövid takaró: az egyik oldalról elveszel, a másikra pedig beleteszel.”