Gigi Dall’Igna jelenleg úgy kalkulál, hogy a közeljövőben nem fognak tudni fejleszteni Álex Márquez motorján, mivel minimálisak a különbségek a GP24 és a GP25 között. A Ducati Corse általános igazgatója érzi, csak akkor juthat fejlesztési csomag a Gresininek, ha a gyári konstrukció is fejlődni tud.
Álex Márquez eddig szinte kifogástalan szezont teljesít. A 29 éves pilóta a Spanyol Nagydíjon megszerezte első királykategóriás győzelmét, ráadásul összesen már három főfutamos második hely is áll a neve mellett. Arról már nem is beszélve, hogy a sprinteken joggal nevezhetjük „Mr. Második helynek”, miután eddig csak az ezüstérmet szerezte meg. Az austini és a jerezi forduló után is vezette a bajnokságot, jelenleg azonban 22 pont a hátránya Marc Márquezzel szemben, miután a Francia Nagydíj főversenyén kétszer is elesett, aminek következtében a viadalt sem tudta befejezni, idén először.
Felmerülhet a kérdés, hogy a 29 éves versenyző vajon fenn tudja-e tartani ezt a szintet a szezon hátralévő részére, vagy előbb-utóbb elkerülhetetlenül vissza fog esni a teljesítménye, és be kell állnia a sorba a gyári konstrukciók mögé. A kérdőjelekre Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének általános igazgatója kereste a válaszokat.
Álex Márquez megtette, amihez korábban „még nem volt elég tökös”
„Álex valószínűleg jóval magabiztosabb az új motorral. Talán azért, mert megérett, de csodálatos és hihetetlen versenyeket produkált – kezdte a DAZN-nak. – Megérdemli hogy ott legyen, ahol jelenleg tart, mert végső soron eddig ő vétette a legkevesebb hibát és ő volt a legerősebb. Azt kell mondanom, hogy az előző évhez képest látványos fejlődést mutatott.”
A teljesítményen felül az is egy izgalmas kérdéskör lehet Márquez számára, hogy mikor és milyen minőségű fejlesztési csomagot kap az elkövetkezendő időszakban, hiszen ritkaság számba megy, hogy a gyári és a szatellitpilóták között viszonylag minimális a különbség. Erre Dall’Igna is rávilágított, majd hozzátette, korábban teljesen normális volt az a metódus, amikor egy nem gyári versenyző részesült némi fejlesztésben.
Álex Márquez a világbajnokság egyik nagy esélyese? – Quartararo szerint igen
Idén azonban más a helyzet, ezért valószínűtlen, hogy a Desmosedici GP24 rövid távon bármilyen fejlesztést kap, mivel kicsi a differencia: „A mai ismereteink szerint a gyári és a tavalyi konstrukció elképesztően hasonlítanak. Ezért nehéz azon gondolkodnunk, hogy miként tudnánk Álex motorját is fejleszteni” – magyarázta.
A Ducati abban az esetben kaphat egy kis egérutat, amennyiben a gyári motorban találnak némi pluszt. Ez az, amibe Álex Márquez és a teljes Gresini kapaszkodhat, és ezt Dall’Igna is érzi: „Reméljük, hogy tudunk fejlődni a gyári motorral. Ebben az esetben gondolkodhatunk rajta, hogy adunk-e át fejlesztéseket Álexnek. Mindig is ez volt a filozófiánk. Minden évben ezt követtük, és úgy vélem, ez egy érthető gondolkodás. Azt hiszem, sportszerű keretek között járunk el” – zárta gondolatait.
Álex Márquez Zarco döntéséről: Ha az embernek nincs vesztenivalója, több kockázatot vállalhat