back to top
2025. május 18. 15:50
KezdőlapMotoGPTeljesülhet Quartararo kívánsága, a Yamaha főnöke fontos információt árult el az új...

Teljesülhet Quartararo kívánsága, a Yamaha főnöke fontos információt árult el az új motorblokkról

Paolo Pavesio hangsúlyozta, nemcsak új motorblokkot, hanem egy teljes motort építenek a V4-es erőforrás köré, és ennek a versenybeállításait is létre kell hozni. A Yamaha versenyrészlegének ügyvezetője hangsúlyozta, már idén be akarják vetni a gépet éles körülmények között, de semmiképpen sem a nyári szünet előtt.

Technikai szempontból egyértelműen a Yamaha új erőforrása a legnagyobb érdeklődésre számot tartó téma. Mint ismert, a Suzuki 2022-es kiszállása óta a hangvillás gyártó az egyetlen, amely sornégyes erőforrást használ a MotoGP-ben. Azonban könnyen lehet, hogy már nem sokáig, hiszen tavaly elkezdték fejleszteni a V4-es változatot.

Ez azóta többször is pályára került, igaz, egyelőre csak privát teszteken, az állandó versenyzők pedig még nem próbálhatták ki. Ez utóbbi egy darabig még biztosan így lesz, már csak azért is, mert, ahogyan azt rendszeresen hangsúlyozzák, nem pusztán egy motorblokk építéséről van szó. Ezt nemrég Paolo Pavesio is kijelentette.

A Yamaha tényleg fontos lépést tett a nagy váltás felé, amely akár már jövőre is elérkezhet

Teljes gőzzel zajlik a projekt – nyilatkozta a Yamaha versenyrészlegének ügyvezető igazgatója a SPEEDWEEDK.com-nak. – Szeretném még egyszer hangsúlyozni, hogy nem egy motorblokk átépítéséről beszélünk. Egy teljesen új motoron dolgozunk, és azon, hogy versenyzésre alkalmassá tegyük. A puszta működőképességen túl a versenybeállításokat is létre kell hoznunk. Csak ezután tudjuk folytatni az összehasonlításokat a jelenlegi motorral.”

Fabio Quartararo nemrég elmondta, személy szerint azt szeretné, hogy a blokkot már idén vessék be éles körülmények között szabadkártyás indulás formájában, jövőre pedig végleg váltsanak arra. Úgy tűnik, hogy ebből az első kérése meg fog valósulni. „Szeretnénk idén szabadkártyával indulni, méghozzá minél hamarabb – fogalmazott az olasz szakember. – Minél korábban le tudjuk bonyolítani ezt a tesztet nagydíjhétvégén, annál gyorsabban haladunk a fejlesztéssel.”

Quartararo egyértelművé tette, mit vár a Yamahától a V4-es motorblokkal kapcsolatban

Persze azért a Yamahánál nem akarnak túlzásokba esni, és távolról sem arról van szó, hogy például már a jövő héten be fogják vetni. Sőt, erre augusztusig egészen biztosan várni kell. „Kizárhatom annak a lehetőségét, hogy a nyári szünet előtt versenyezzünk a V4-es motorblokkal – szögezte le Pavesio. – Remélem, nem sokkal utána már el tudunk indulni.”

Persze ahhoz, hogy minderről egyáltalán beszélni lehessen, szükséges, hogy a Yamaha továbbra is a D kategóriában maradjon a koncessziós szabályok alapján. Nos, hiába az utóbbi futamokon mutatott jó teljesítmény, ahhoz csoda kellene, hogy a szezon közben átkerüljenek, hiszen a tavalyi nyári szünet óta 148 pontot szereztek, miközben a C kategóriához minimum 298 egység kell. Mindez azt jelenti, hogy a júliusig hátralévő hat hétvégén 150 egységre lenne szükség a váltáshoz, ami aligha fog megvalósulni.

Quartararo óvatosságra intett jerezi dobogója után, a Yamaha újításával viszont elégedett