Csütörtökön hivatalosan is bejelentették, hogy a Bajaj további 600 millió eurót bocsájt hitelként a KTM rendelkezésére. Az osztrák vállalat így a közeli határidő előtt ki tudja fizetni a tartozásait. Viszont emiatt minden bizonnyal a Bajaj kezébe kerül az irányítás.
Ugyan a MotoGP-mezőny jelentős része a Francia Nagydíj startja miatt várja a pénteki napot, a KTM-nél más is adott okot az izgalomra. A komoly anyagi problémákkal küzdő gyártónak ugyanis a fizetésképtelenségi eljárás során megszületett megállapodás értelmében eddig kell előteremtenie közel 700 millió eurót. Ez az összeg az osztrák vállalat teljes tartozásának 30 százalékát fedi le, amelyet a hitelezőinek kell kifizetnie, hogy elkerülje a csődöt.
Leállított gyártás, tőkehiány, zuhanó árfolyam – a KTM felett újra gyülekeznek a sötét fellegek
Azonban ennyi pénz előteremtése nem könnyű feladat, de a KTM nem maradt magára a bajban. Hétfőn számoltunk be arról, hogy az indiai Bajaj, a világ negyedik legnagyobb motorgyártója siethet az osztrák vállalat megsegítésére. Csütörtökön pedig ezt az értesülést megerősítve hivatalossá vált, hogy a Bajaj további 600 millió eurót – a korábbi 200 millión felül – juttat hitelként a KTM-hez, amely így a határidő előtt ki tudja fizetni a hitelezőit.
Persze a Bajaj mindezt nem ingyen tette meg, főleg, hogy az indiai cégnek is hitelt kellett felvennie ennyi pénz összegyűjtéséhez. A vállalat szövevényes tulajdonosi struktúrán keresztül már eddig is a KTM egyik legnagyobb részvényese, valamint stratégiai partnere volt. Viszont a Crash.net magyarázata szerint innentől „ellenőrző részesedéssel rendelkezik majd a Pierer Bajaj AG-ben, és így közvetve irányítása alá veszi a Pierer Mobility AG-t, amely a KTM anyavállalata”.
Ugyanakkor a bejelentéskor kiadott közlemény egyáltalán nem érinti a KTM motorsportprogramját, így a MotoGP-ben való részvételét sem. A cég vezetőinek eddigi nyilatkozatai alapján a közeljövőben még biztosan képviselteti majd magát a királykategóriában, de a The Race szerint valószínűleg arról még nem született döntés, hogy mi legyen 2027-től. Akkor ugyanis új technikai szabályzata lesz a MotoGP-nek, amely többek között a 850 köbcentisre csökkentett motorblokkok miatt egy teljesen új gép kifejlesztését igényli, ami pedig nem olcsó mulatság.
Újabb bizonyíték, hogy a KTM egyelőre hosszú távon sem tett le a MotoGP-ről