back to top
2025. május 23. 19:35
KezdőlapMotoGPMarc Márquez meggyőző előnnyel nyitott az élen Silverstone-ban, de a végén nem...

Marc Márquez meggyőző előnnyel nyitott az élen Silverstone-ban, de a végén nem örülhetett

Marc Márquez volt a leggyorsabb a Brit Nagydíj első szabadedzésén Franco Morbidellit és Álex Márquezt megelőzve, ám a leintés után nem volt minden rendben a motorral, ezért nem tudott kimenni a rajtgyakorlatra. Az első hatban a Honda kivételével minden gyártó képviseltette magát.

A kisebb kategóriák után a MotoGP-ben is megkezdődött a Brit Nagydíj hétvégéje, szokás szerint az első szabadedzéssel. Ahogyan a szezon eddigi futamainak többségén, úgy továbbra is Lorenzo Savadori helyettesíti a sérült Jorge Martínt, míg Aleix Espargaró ismét szabadkártyásként szerepel a Honda nyergében. Az eső ugyan nem esett, de a hőmérséklet meglehetősen alacsony volt: a kezdés pillanatában a levegő 15, míg az aszfalt 22 fokos volt.

Marc Márquez kiszámítható sikere töri meg a Brit Nagydíj meghökkentő sorozatát? – hétvégi menetrend 

Miután megnyílt a bokszutca kijárata, a pilóták kirajzottak a pályára. Kivéve Fabio Quartararót, hiszen a gyári Yamaha motorosát a Francia Nagydíj főfutamán tanúsított viselkedéséért eltiltották a gyakorlás első tíz percétől. Ami a többieket illeti, mindenki lágy első és közepes hátsó gumival kezdett.

Quartararo reagált a Le Mans-ban kapott büntetésére, elmondta, mi miatt fakadt ki igazán

Az első mért kört Marco Bezzecchi futotta meg, a gyári Aprilia pilótája 2:03.092 másodperccel kezdett, ám ennél sokan voltak gyorsabbak. Az első próbálkozások után a Le Mans-i futamot megnyerő Johann Zarco állt az élre, míg utána ezúttal is Marc Márquez következett, miután 307 ezreddel elmaradt az LCR versenyzőjének 2:02.009-es idejétől.

A következő körök után a nyolcszoros világbajnok vette át a vezetést, miután 1:59.810-es köre 186 ezreddel volt gyorsabb Bezzecchiénél, és további 219-cel Jack Millerénél.Ezt követően viszont mind az olasz, mind az ausztrál pilóta megelőzte a gyári Ducati motorosát: előbbi 467 ezreddel, utóbbi 24 századdal múlta felül az idejét.

Marc Márquez ugyanakkor tovább folytatta a körözést, és negyedik gyorskörével 1:58.844-gyel visszaállt az élre, miközben Quartararo elhagyta a bokszutcát. Néhány perccel később Álex Márquez is megérkezett az élmezőnybe, és 279 ezredes hátrányban feljött a második pozícióba bátyja mögé. Quartararo előbb a tizenkilencedik, majd a tizenkettedik időt futotta meg, de az akklimatizálódás szempontjából nyilvánvalóan hátrányban volt a többiekhez képest. Nem véletlen, hogy a harmadik mért körével már a hetedik pozícióig ugrott fel, sőt, nem sokkal félidő után már a negyedik helyet foglalta el.

Az idősebbik Márquez ekkorra már elkezdte azt a körét, amely végül 142 ezreddel bizonyult gyorsabbnak az addigi legjobbjánál. A következő köre viszont 28 ezreddel elmaradt ettől, hiába volt a harmadik szektor után 105 ezredes előnye saját magához képest. Maverick Viñales eközben feljött az ötödik pozícióba Miller mögé.

A következő percekben nem változott az élmezőny sorrendje, hiszen a pilóták nagy része a versenyszimulációra összpontosított. Francesco Bagnaia aztán 6 és fél perccel a leintés előtt javított, de így is csak a hetedik helyre jött fel, igaz, a 28 éves pilótára nem jellemző, hogy az első tréningen kifejezetten az egykörös tempóra törekedne. Nem sokkal később Franco Morbidelli meg is előzte őt.

A hajrában néhányan jó körön voltak, ám Ai Ogura bő 1 perccel a vége előtt elesett a Farm-kanyarban, így sokan nem tudtak javítani. Morbidellinek viszont ez összejött, így feljött a második pozícióba, igaz, még az ő lemaradása is 365 ezred volt Marc Márquez mögött. Mögöttük Álex Márquez, Bezzecchi, Miller, Viñales, Quartararo, Bagnaia, Álex Rins és Pedro Acosta lett az első tíz sorrendje. Az első hatban tehát négy gyártó is képviseltette magát, a leggyorsabb, Joan Mir vezette Honda viszont csak a tizenharmadik lett, igaz, a hajrábeli sárga zászló árnyalja a képet. A gyakorlás krónikájához hozzátartozik, hogy Marc Márqueznek a végén gondja akadt a motorral, így nem tudott kimenni a rajtgyakorlatra.