back to top
2025. május 24. 11:05
KezdőlapMotoGPMarc Márquezt az ösztöne sodorhatta volna bajba, de hamarosan ismét kénytelen lesz...

Marc Márquezt az ösztöne sodorhatta volna bajba, de hamarosan ismét kénytelen lesz erre hallgatni

Marc Márquez kijelentette, nem volt bölcs dolog a részéről sokáig kapaszkodni a motorba, miután a Brit Nagydíj edzésén elesett. A gyári Ducati versenyzője az Álex Márquezzel való összevetésre, valamint a korábbi technikai hibájára is kitért.

Marc Márquez előzetesen azt nyilatkozta, hogy nem lesz könnyű dolga a Brit Nagydíj hétvégéjén, hiszen a silverstone-i messze nem tartozik a legerősebb pályái közé. Ehhez képest az első szabadedzésen meglehetősen nagy fölénnyel végzett az élen, ráadásul legjobb körét a gyakorlás közepén futotta meg, igaz, a végén a sárga zászló sokakat megakadályozott a javításban.

Az edzés viszont már nem alakult ennyire jól számára, hiszen az elején elesett a Village-kanyarban. A nyolcszoros világbajnok elmondta, mi történt. „Később vettem el a gázt, később fékeztem – nyilatkozta az esetről. – Gyorsabban mentem be, szélesebb íven. Az eredmény a határ [túllépése]. Egyszerűen túlságosan későn fékeztem.”

Álex Márquezé volt az utolsó szó a silverstone-i edzésen, Rossi óta nem szerepelt ilyen jól a Yamaha

Az incidens abból a szempontból teljesen ártalmatlannak bizonyult, hogy Márqueznek nem esett baja, sőt, a motorra is vissza tudott ülni, hogy visszavigye azt a bokszba. A nyolcszoros világbajnok ugyanakkor elárulta, utólag másképp cselekedne, és nem kapaszkodna annyira sokáig a motorba, mert ennek következtében nem volt annyira messze attól, hogy a balesetnek komolyabb következménye legyen.

Ez nálam ösztönös – fogalmazott. – Inkább azon gondolkodtam, hogy visszamegyek a garázsba, és ugyanazokon a gumikon folytatom, mintsem a balesetre. Arra gondoltam, hogy megmentsem a motort. Az viszont igaz, hogy trükkös, mert amikor átcsúsztam a füvön, kicsit megütöttem a kezemet. Belegondolva most azt mondanám, hogy »csak engedd el«, de az ösztöneim miatt megtartottam a motort.”

Márqueznek végül ezúttal sem okozott gondot a továbbjutás, ugyanakkor mindössze a negyedik helyen zárt. Fabio Quartararo és Jack Miller Yamahái mellett öccse, a körrekordot futó Álex Márquez előzte őt meg. A 32 esztendős motoros úgy véli, az idény eleje óta megváltozott, hogy mi számít az erősségének, illetve a gyengeségének.

Itt jobban küszködöm, mint Katarban – jelentette ki. – Dolgozni fogok a vezetési stílusomon, de kevesebbet veszítek, mint korábban, ezért közelebb kerültem az élmezőnyhöz. Kicsit olyan itt, mint tavaly, jobban érzem magam a használt abroncsokon, mint az újakon, miközben az első fordulók során a gyorskör is az erősségeim közé tartozott.”

Ráadásul egyelőre nemcsak egy körön, hanem a versenyszimulációk alapján sem ő tűnik a leggyorsabbnak. Ugyanakkor nem csapattársa, Francesco Bagnaia múlta felül ebben a tekintetben, hanem szintén öccse bizonyult nála jobbnak a körátlagok alapján. Az idősebbik Márquez úgy véli, a Gresini motorosa egy kanyarban kifejezetten jó.

Csak egy jobbkanyar volt, amelyben Álex hihetetlenül gyors volt a többi Ducatihoz képest, ez pedig a nyolcas – utalt a Woodcote-ra. – Azonban ismerjük Álexet. Itt, Katalóniában és Malajziában is rendkívül gyors a hosszú jobbosban, és a múlt alapján ez az egyik legjobb pályája. Az első szabadedzésről az edzésre már kicsit csökkentettem [az ottani lemaradásomat], ő viszont erősebb lett a többi szakaszon. Szóval van egy kis hullámzás. Néhány kanyarban sokat hozok, máshol ő hoz rengeteget. Természetesen ő a saját gyenge pontjain fog dolgozni, én pedig az enyéimen. Azonban ugyanaz a tendencia, mint mindig: a hosszú jobbkanyarokban ő a gyorsabb, a balosokban én. Meglátjuk, mit tudunk tenni szombatra.”

Marc Márquez számára az első szabadedzés sem alakult tökéletesen, hiszen a leintés utén technikai hiba sújtotta. Ez pedig azért jött neki kifejezetten rosszul, mert így nem tudott visszatérni a pályára, és nem tudta elvégezni az ilyenkor szokásos két próbarajtot. A 65-szörös MotoGP-futamgyőztes ezt a mozzanatot is felidézte.

Marc Márquez meggyőző előnnyel nyitott az élen Silverstone-ban, de a végén nem örülhetett

Egy szenzor valamilyen hibát észlelt, és kaptam egy üzenetet, hogy állítsam le a motort – magyarázta. – Természetesen a rajtgyakorlat egyre fontosabbá válik, különösen azért, mert itt az első és a hátsó eszközt is nehéz kikapcsolni az első kanyarban. Nem annyira, mint Le Mans-ban, de azért nehéz. Azonban ez van, úgyhogy nem gondolkodhatok rajta.”

Mindez tehát jelentős veszteség Márquez számára, hiszen így annál kevesebb tapasztalattal várja majd a két futam rajtját. Különösen a sprinten lehet nehéz dolga, így kénytelen ahhoz nyúlni, ami pénteken akr bajba is sodorhatta volna, de persze pályafutása során rengeteg sikert hozott neki. „A rajtnál megpróbálom követni az ösztöneimet” – szögezte le.