Sajtóértesülések szerint Toprak Razgatlıoğlu aláírhat a Yamahához, és jövőre a Pramac színeiben debütálhat a MotoGP-ben. A BMW ugyanakkor állítólag még tesz egy utolsó kísérletet, hogy megtartsa versenyzőjét.
Az idei átigazolási piac egyik központi alakja egyértelműen Toprak Razgatlıoğlu. A 28 éves pilóta ugyan évek óta a Superbike-világbajnokság mezőnyében versenyez, és ott ér el sikereket, de nem titkolt vágya, hogy a közeljövőben bemutatkozhasson a MotoGP mezőnyében. Ehhez pedig a jelek szerint egyre közelebb kerül.
Már tavaly is felmerült, hogy a török motoros otthagyja a BMW-t a gyorsaságimotoros-vb királykategóriája kedvéért, de akkor még szerződés kötötte őt az idei évre. Most viszont már nincsenek ilyen jellegű gondjai, és be is indult az ezzel kapcsolatos pletyka. Sőt, ez már jóval több pletykánál, hiszen Razgatlıoğlu menedzsere, Kenan Sofuoğlu az asseni hétvégén elárulta, sikerült megoldást találniuk az átmenet megkönnyítésére.
Érik a szenzáció: elhárult a legnagyobb akadály Razgatlıoğlu MotoGP-debütálása elől
Az elmúlt hónapokban két célpont, azon belül három lehetséges megoldás merült fel. Az egyik a Honda, és az aranyszárnyasok esetében a sajtó azt sem zárta ki, hogy Razgatlıoğlu csak 2027-ben debütál a MotoGP-ben, és a következő évet még a szériamotoros sorozatban tölti. Jelenleg viszont nem az aszakai márka tűnik a befutónak.
A GPOne-nál ugyanis úgy tudják, hogy az utóbbi napokban felgyorsultak az események, és a kétszeres világbajnok már csak „egy lépésre” van attól, hogy átigazoljon a Yamahához, és jövőre a Pramac színeiben versenyezzen a legmagasabb géposztályban. Razgatlıoğlu ugyan 2023 végén nem a legjobb szájízzel vált el a hangvillásoktól, ám több, jelenleg kulcspozícióban lévő személlyel is megmaradt a jó viszony.
Tényleg megromlott Razgatlıoğlu és a Yamaha viszonya a MotoGP-hez? – utóbbi főnöke válaszolt
Az egyikük Paolo Pavesio, akit a tavalyi év végén neveztek ki a Yamaha versenyrészlegének ügyvezető igazgatójává, és aki mindig csodálta a Superbike-vb jelenlegi címvédőjét. Sőt, nemcsak vele, hanem Sofuoğluval is jó a kapcsolata, nem véletlen, hogy nagy szerepet játszott két másik ügyfél „elhelyezésében”: Bahattin Sofuoğlunak a Motoxracing, míg Can Öncünek a Supersport-vb-n szereplő Evan Bros üléséhez segített hozzájutni – mindkét istálló a Yamaha ügyfele.
Massimo Meregalli, a gyári MotoGP-alakulat csapatigazgatója pedig szintén jó véleménnyel van Razgatlıoğluról, hiszen nemrég az olasz Motorsport.com-nak adott hosszabb interjújában kifejtette, hogy a török versenyző „elképesztő dolgokra képes”, és mivel anno látta MotoGP-motort vezetni, meggyőződése, hogy ebben a kategóriában is boldogulni fog.
Ha Razgatlıoğlu valóban bemutatkozhat a MotoGP-ben, annak alighanem a hamarosan vélhetően tényleg érkező új jogtulajdonosnál, a Liberty Mediánál is örülnek, hiszen ezzel kiaknázhatják a török piacot. Ugyanakkor a fent hivatkozott cikkben kiemelik, hogy a BMW állítólag tesz egy utolsó kísérletet, hogy valamilyen módon mégis maradásra bírja azt a versenyzőt, aki túlzás nélkül a márka aranytojást tojó tyúkja, legalábbis ami a pályán elért eredményeket illeti.