back to top
2025. május 30. 03:07
KezdőlapSuperbikeBulega–Razgatlıoğlu-párharcot hozott a misanói teszt, amelynek a debütáló új Ducati volt a...

Bulega–Razgatlıoğlu-párharcot hozott a misanói teszt, amelynek a debütáló új Ducati volt a sztárja 

Nicolò Bulega volt a leggyorsabb a misanói Superbike-vb-teszten, miután a hajrában megelőzte az első napot elvivő Toprak Razgatlıoğlut. A gyakorláson azonban leginkább a Ducati új motorjára irányult a figyelem, amely most mutatkozott be. A gépet, amelyet Michele Pirro vitt pályára, a tervek szerint jövőre láthatjuk a rajtrácson. Emellett a Bimota szereplése és a Yamaha újonca is szolgált érdekességgel. 

Kedden és szerdán a Misano World Circuit ismét hangos volt a motorzajtól, hiszen ekkor rendezték meg a Superbike-világbajnokság tesztjét. A kétnapos gyakorlás már a második volt az idei szezon kezdete óta. A helyszínválasztás nem véletlen, ugyanis másfél hét múlva az Adriai-tenger partján tartják a sorozat következő fordulóját.

Így áll a Superbike-vb-tabella a mosti forduló után

A teszten az állandó mezőny tagjain kívül más versenyzők is lehetőséget kaptak a motorozásra – és egyikük szolgáltatta a legfontosabb történetet. Egy korábbi kényszerű halasztás miatt ekkor mutatkozott be Michele Pirróval a nyeregben a Ducati új gépe, amely a tervek szerint jövőre debütálhat éles körülmények között. A frissített Panigale V4R-t bevallottan a MotoGP-ből merítve építette meg a Ducati.

A motor legnagyobb újdonságai a GPOne.com szerint az egyoldali lengőkart leváltó dupla lengőkar, amely a jobb stabilitást szolgálhatja, valamint az aerocsomagon végrehajtott módosítások. Ezek közül kiemelhető a diffúzor megjelenése, illetve az első és hátsó szárnyak átdolgozása. Érdemes még megemlíteni a lejjebb helyezett légbeömlőket, a némileg merevített vázat, a hátrébb tolt üzemanyagtankot és a finomabb erőleadás érdekében megváltoztatott motorblokkot. Fontos azonban ehhez hozzátenni, hogy ez szinte biztosan még nem a végleges változat, a gép jövőben jelentősen módosulhat, és az is kérdéses, hogy a homologizált verzió pontosan milyen lesz.

A figyelem mellett a köridők tekintetében szintén a Ducati volt az élen Misanóban. Miután az esős hétfőn visszafogták a Panigalékat, kedden a bajnoki listavezető Nicolò Bulega az utolsó percekben futott 1:32.093 másodperces idejével új, nem hivatalos pályacsúcsot állított fel, közel fél másodpercet javítva a hivatalos rekordon.

A bolognaiaknál azonban talán Álvaro Bautista örülhetett a leginkább, aki idén eddig nem igazán találta a tempóját. Ám a spanyol pilóta elárulta, most „fontos dolgokra” jöttek rá az üléspozíciójával kapcsolatban, amelyet a kanyarodás javítása érdekében kellett módosítani. Bautista szerint „jelentős változtatást” hajtottak végre más beállítások tekintetében is. Andrea Iannone szintén elégedett lehetett, hiszen a közelmúltbeli ujjcsonttöréséből már most vissza tudott térni. Ugyanakkor Iannone rámutatott, hogy még nem százszázalékos, továbbra is fájdalmakkal küzd, és ismét gondjai akadtak a fékezéssel. 

Ennyi volt? – Iannone „második karrierje” is idő előtt véget érhet  

Innen Toprak Razgatlıoğluval és a BMW-vel kell folytatni a sort. A török pilóta mindkét nap szinte végig az élen állt, ám végül nem bírt a hajrára begyorsuló Bulegával, és tőle alig 40 ezreddel elmaradva, 1:32.133-mal második lett. Razgatlıoğlu rendkívül szorgalmasnak bizonyult, folyamatosan körözött, és egyébként 1:32.559-es idejével az első napot ő zárta az élen. A beszámolók szerint a bajoroknál a hátsó tapadásra helyezték a hangsúlyt, ennek megfelelően sokat dolgoztak a hátsó lengőkar beállításain, emellett a 2026-os motor fejlesztése is napirenden volt – főként a tesztpilótáik révén. 

A harmadik helyre ezúttal kisebb meglepetésre a Bimota ért oda. A Superbike-vb-re idén visszatérő márkánál Axel Bassani tűnt ki, aki 1:32.798-cal lett harmadik kedden. Ennél is fontosabb azonban, hogy a gyártó mindkét pilótája (akik már biztosan jövőre is a kötelékben lesznek) elégedett volt a motorral – szemben a szezon eddigi részével. Pedig Bassani szerint az előkerült új alkatrészek „semmi különlegességet” nem tartalmaztak, és elsősorban nem is ezekre, hanem az üléspozícióra, a beállításokra, valamint a Superpole-tempóra koncentráltak.

Hivatalos: elkeltek az első helyek, bejelentette 2026-os versenyzőit a Bimota

A sorban következő szereplő a Yamaha volt, amelynél Remy Gardner bizonyult a leggyorsabbnak, aki 1:32.890-es idejével kedden az ötödik helyen végzett. A japán gyártó garázsában azonban valószínűleg a sérülésből nemrég visszatért Jonathan Rea biztató tempója adott főként okot az örömre, aki kedden 1:33.019-es kört rakott ki a pályára. Az északír klasszis hétfő délután elmondta, hogy a vázbeállítások és a nagy tapadás mellett jelentkező vibráció kötötte le leginkább a figyelmüket.

A Hondánál a legjobb időt Iker Lecuona futotta, aki kedden 1:33.017-es körrel a hetedik helyen végzett. Lecuona elmondása szerint náluk a hangsúly a beállításokra helyeződött, mivel hosszú kihagyása miatt ezen a téren lemaradásban volt a többiekhez képest. Bár új alkatrészeket nem kaptak, a spanyol pilóta kifejezetten örült annak, hogy használt gumikon is versenyképes tempót tudott diktálni.

A Yamahát illetően meg kell emlékezni két érdekes résztvevőről is. Az első Stefano Manzi, aki most először ülhetett Superbike-motorra: a hangvillások először teszteltették vele az R1-est. Az olasz pilóta a Supersport-vb elmúlt két idényében egyaránt második lett, idén pedig jó eséllyel pályázik a bajnoki címre. Manzi egyik napon sem futott versenyképes időket, de esetében az volt a lényeg, hogy kipróbálhatta a gépet. A Yamaha négy jövő évi üléséből hivatalosan még csak egy kelt el – Andrea Locatelli helye vált biztossá –, így nem kizárt, hogy ez az alkalom a 26 éves versenyző számára szintlépést vetít előre.

Hivatalos: elkelt a Yamaha egyik motorja a következő idényre

A másik érdekes versenyző pedig Michael Ruben Rinaldi volt, aki Manzival szemben csak az első napon kapott lehetőséget. Rinaldi korábban hat évet húzott le a Ducatinál a Superbike-vb-n, de idénre átkerült a Yamaha Supersport-kötelékébe. Most azonban könnyen lehet, hogy visszatér a nagyok közé, ugyanis a feltételezések szerint ő pótolhatja a Motoxracingnél a kitett Tito Rabatot.