Luca Marinit kórházba szállították, miután egy tesztbaleset következtében több helyen is megsérült, egyebek mellett jobb oldalán légmell alakult ki. Az olasz versenyző jelenleg stabil állapotban van, de még kérdéses, hogy mikor szállítják haza.
Mint arról mi is beszámoltunk, nem csak Jack Miller és Johann Zarco lehetnek ott királykategóriás versenyzőként az augusztus 1. és 3. között rendezendő Szuzukai 8 órás versenyen, ugyanis Luca Marini is erősen kacérkodott a gondolattal. Ezen törekvéseit olyannyira komolyan gondolta, hogy tesztelés céljából el is látogatott Japánba.
Hivatalos: Millert küldi a Yamaha a legendás versenyre, amely újraindította Zarco karrierjét
A 27 éves pilóta kedden ült először motorra. Az első nap problémamentesen lezajlott, azonban a szerdáról ez már nem mondható el, ugyanis nagyot bukott, aminek következtében több helyen is megsérült. Bal oldali csípőficamot, szegycsonttörést és bal kulcscsonttörést szenvedett, valamint bal térdének szalagjai is megsérültek. Ezenfelül tüdejének jobb oldalában légmell alakult ki, olvasható a Honda közleményében.
BREAKING: @Luca_Marini_97 suffered a fall and sustained multiple injuries including a right-sided pneumothorax while testing for the Suzuka 8 Hour 🚨
Join us in wishing the Italian a speedy recovery ❤️🩹 #MotoGP pic.twitter.com/POhgnMn8QC
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) May 28, 2025
A légmellel mint diagnózissal már nem először kell szembenéznünk a motorsport csúcskategóriáiban. Toprak Razgatlıoğlu a 2024-es magny cours-i forduló pénteki napján, míg Jorge Martín az idei Katari Nagydíj főfutamán szenvedett hasonló sérülést. Erről részletesebben az alábbi cikkben írtunk.
Eldőlt, hogy az óriásit bukó Razgatlıoğlu motorra ülhet-e a magny-cours-i forduló további részében
Marininek legutóbb 2023 őszén volt komolyabb sérülése, persze közel sem ennyire súlyos. Akkor az Indiai Nagydíj sprintjén bukott nagyot, aminek következtében eltört a bal kulcscsontja. Természetesen a másnapi futamot kihagyta, ahogyan az egy héttel későbbi motegi fordulót is, ám Indonéziában már motorra ülhetett. Aligha lövünk mellé, ha kijelentjük, hogy ennél most hosszabb kényszerpihenőre számíthat.
Kérdés, hogy a visszatéréséig ki fogja helyettesíteni. A Honda erről egyelőre nem kommunikált, de jó eséllyel a két tesztpilóta, Aleix Espargaró, valamint Takaaki Nakagami jöhet szóba. Tavaly még mindketten a mezőny állandó tagjai voltak, és szabadkártyásként már idén is belekóstolhattak a versenyzésbe.
Marini felfedte, milyen pálya vár rájuk a jövőre visszatérő Brazil Nagydíj helyszínén
Marini kapcsán érdekes adalék, hogy az olasz Motorsport.com kedden arról számolt be, hogy Marini első tesztnapja nem sikerült jól, elsősorban a túl magas termete miatt, és a Honda úgy döntött, hogy helyette a Superbike-világbajnokságban szereplő Iker Lecuonát ülteti fel a motorra a Szuzukai 8 órás versenyen Zarco és Takumi Takahashi váltótársaként. Mindez azonban sehogyan nem áll össze, hiszen ebben az esetben az olasz motorosnak szerdán már nem kellett volna tesztelnie.
Mindenesetre az olasz versenyző azóta már posztolt a közösségi médiában, ahol megköszönte a támogatást, és kijelentette, hogy tájékoztatni fogja a közvéleményt állapotáról.
View this post on Instagram