Lucio Cecchinello, az LCR csapatfőnöke nemrég arról nyilatkozott, hogy tudomása szerint a Honda már eldöntötte: Johann Zarcót nem viszi fel a gyári csapatához. Az istálló ülésére így Jorge Martín lépett elő az egyértelmű esélyessé. Emellett az is kiderült, hogy a monacói alakulat a közeljövőben biztosan a Honda partnere marad.
Valószínűleg korábban kevesen gondolták volna, hogy az idei szezonban a Honda gyári csapatának egyik ülése, méghozzá Luca Marinié körül forrhat a pilótapiac. A héten megsérült Marini szerződése az idény végén lejár – saját elmondása szerint tárgyalnak vele a folytatásról –, és mivel eddigi másfél hondás szezonja alatt nem sikerült lenyűgöznie a gyártó vezetőit, jogosan érezheti veszélyben az állását. Főleg, hogy a kétszeres Superbike-világbajnokot, Toprak Razgatlıoğlut, Pedro Acostát (bár neki 2025-re is érvényes kontraktusa van a KTM-mel), valamint Johann Zarcót is pletykálták már a helyére.
Marini tesztbalesetet szenvedett, súlyos sérülésekkel szállították kórházba
Zarco neve nem véletlenül merült fel, egyrészt ő már most is a Hondát erősíti – pontosabban a gyártó ügyfelét, az LCR-t –, másrészt nagyjából tavalyi érkezése óta ő a márka legeredményesebb versenyzője. Ezt jól mutatja, hogy míg jelenleg Zarco a tabella ötödik helyén áll 97 ponttal, a második legjobb hondás, Marini, csupán a tizenharmadik 38 egységgel. Az eredményei mellett pedig a motivációja is adott a váltáshoz, többször is utalt rá, hogy szívesen lépne fel a gyári csapathoz. A 34 éves pilóta még a Francia Nagydíj megnyerése után így nyilatkozott a témáról: „Azt már tudom, hogy maradok a Hondánál, már csak azt kell eldöntenünk, hogy… jelenleg arra várok, hogy kiderüljön, mit is akar igazán a Honda.”
Azóta viszont alaposan átrendeződött a pilótapiac, miután Jorge Martín bejelentette, hogy az idény végén elhagyja az Apriliát. A címvédő így pedig rögtön ott találta magát a gyári Honda egyik esélyeseként. Bár az elmúlt időszakban rendre az Aprilia erősebb volt a japán gyártónál, ám idénre fordult a kocka, és talán pont ez is váltotta ki Martín elégedetlenségét. Ráadásul a noaleieké a legkisebb büdzsé a mezőnyben, tehát finoman szólva sem elképzelhetetlen, hogy a Honda előbb-utóbb messze lehagyja őket. Emellett Martínnak személyes kötődése is van az asakai márkához, hiszen jóbarátja, Aleix Espargaró idén már a Honda tesztpilótája.
„Ha valakit nem érdekel, az egy idióta” – a gyári Honda főnöke reagált a Martín-pletykákra
Ezután derült ki, hogy valószínűleg Razgatlıoğlu kikerült a képből, a legfrissebb hírek szerint ugyanis a Pramac Yamahánál fog kikötni. Martín első számú kihívója így Zarco lehetne – csakhogy nemrég a jelenlegi csapatfőnöke (aki egyben az IRTA új elnöke is) arról beszélt, tudomása szerint már eldőlt a francia pilóta jövője, ami egyben megnyithatja az utat a spanyol motoros előtt.
„Nagyon tisztelem a Hondát, mindazért a támogatásért és szoros együttműködésért, amelyet folytatna velünk – nyilatkozta Lucio Cecchinello. – Úgy hiszem, az a kívánságuk, hogy Johann Zarco maradjon az LCR-nél, mert nálunk minden jól működik, beállt a rendszer, és a csapat is stabil. Szerintem most az a prioritásuk, hogy más megoldást találjanak [a gyári ülésre]. Én nagyon remélem, hogy továbbra is együtt dolgozhatunk majd Johannnal, de ezt még most sem tudom teljes bizonyossággal. A valóság ugyanis az, hogy a végső szó úgyis a Hondáé lesz.”
Beigazolódtak a várakozások, megnevezték a szakszervezet új elnökét
Egyébként Zarco várható maradása mellett a Honda is kitart az LCR mellett. A két fél korábbi szerződése az előző szezon végén járt le, ám a hosszabbításra már ezt megelőzően sor került. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a csapat jövője teljesen biztosított lenne – ebbe ugyanis egy külső szereplő is beleszólhat. „A Hondával kötött szerződésünk 2024 végén lejárt – magyarázta Cecchinello a GPOne-nak. – De már az előző télen megújítottuk a megállapodást a következő két évre, 2025-re és 2026-ra. Emellett van egy előszerződésünk 2027-re is, de az csak akkor lép életbe, ha a Dorna hivatalosan is elfogadja az LCR Racing nevezését a 2027 utáni MotoGP-szezonokra. Ez esetben pedig az LCR további öt évig, 2027 és 2031 között is a MotoGP mezőnyének része lesz.”