back to top
2025. június 03. 22:26
KezdőlapMotoGPMarc Márquez a pilótaösztönnel szembemenve alakított ki utánozhatatlan stílust exmárkatársa szerint

Marc Márquez a pilótaösztönnel szembemenve alakított ki utánozhatatlan stílust exmárkatársa szerint

Cal Crutchlow elárulta, mi volt az, amit a legkevésbé tudott lemásolni Marc Márquez motorozásából, hiába álltak a rendelkezésére az adatok. A brit pilóta úgy véli, egykori márkatársa pályafutása legjobb teljesítményével idén agyonverné a mezőnyt.

Cal Crutchlow 2011 és 2020 között tíz éven át volt a MotoGP állandó versenyzője. Ennek legnagyobb részét a Hondánál, egészen pontosan az LCR-nél töltötte, ahol hat éven át versenyzett, mielőtt a Yamaha tesztpilótája lett. Ennek köszönhetően hat éven át Marc Márquez márkatársa volt – noha ez gyakorlatilag inkább öt, hiszen a jelenleg 32 éves motoros a 2020-as idényt szinte teljesen kiülte.

Ebben az időszakban Crutchlow-nak három győzelem és további kilenc dobogó, két pole pozíció, valamint legjobb összetettbeli eredményként két hetedik hely jött össze. Ezzel szemben a spanyol pilótánál ugyanezek a sor harminchét diadalból, további huszonnyolc pódiumból, negyven rajtelsőségből, illetve négy világbajnoki címből áll. Az egykori márkatársa elárulta, mit tartott a legelképesztőbbnek a gyári Honda akkori versenyzőjének vezetési stílusában.

Számomra az volt a legnagyobb dolog, ahogyan az első féket kontrollálta – nyilatkozta a TNT Sportsnak. – Amikor fékez, az első fék blokkol. Az ember játszik a fékkarral a kanyarbejáraton. Marc rájött, hogy minél jobban bedönti a motort, annál nagyobb a lassulás, ami teljes mértékben igaz. Ha viszont valaki blokkolja az első kereket, az első dolga, hogy felszedi a motort. Ez egy természetes ösztön. Marc pont az ellenkezőjét tette. Jobban bedőlt. Senki más nem tudta megcsinálni.”

Hazugságnak nevezte a Marc Márqueznek tett csúcsajánlatot a Honda visszavonulást fontolgató főnöke 

Márquez ráadásul úgy nyerte sorra a világbajnoki címeket, hogy sokak szerint nem a Hondáé volt a legjobb motor. Ezt valamilyen szinten az aranyszárnyasok többi pilótájának teljesítménye is igazolja, hiszen 2016 és 2019 között csak ő képviselte a japán márkát a bajnoki dobogón, de az utolsó évben például Crutchlow kilencedik pozíciója jelentette a második legjobb összetettbeli teljesítményt. A 39 éves motoros elmondta, hiába állt rendelkezésére minden, egyszerűen nem tudta leutánozni a gyári istálló versenyzőjét.

Abban a kiváltságban volt részem, hogy hat éven át együtt motorozhattam vele a Hondánál – fogalmazott. – Láttam az adatokat, láttam, mit csinál hétről hétre. Ha meg tudnám, én is megtenném, de lehetetlen. Ahogyan vezet, a macskaösztönei, a mentalitása, a körülötte lévő csapat… egyszerűen minden működött. Lenyűgöző, amit hosszú időn át művelt. Pilótákként mindig úgy megyünk neki egy futamhétvégének, hogy hiszünk a győzelemben. A valóság azonban az, hogy az ember az agya hátsó szegletében [tudta], hogy Marc Márquez ellen versenyez.”

Márquez immáron a gyári Ducatit képviseli, és hét forduló után 24 ponttal vezeti a bajnokságot. Crutchlow ugyanakkor nem gondolja, hogy a spanyol pilóta mostani szereplése felérne a 2020-as sérülése előtti években mutatott teljesítményével. „Az a sérülés? A mai napig nem hiszem, hogy százszázalékos állapotban vezet – jelentette ki. – Ha most motorozna a 2015 és a 2019 közötti Márquez, akinek a csomagja nem volt olyan jó, mint az ellenfeleié? Fél körön belül sem lennének hozzá képest.”

Marc Márquez már túl van a legnehezebb kihívásán, és most már Rossi számát szeretné elérni