Manuel Cazeaux felidézte, milyen volt pályafutása elején jelenlegi pilótája, Maverick Viñales, és arra is kitért, hogy nem csupán technikai témákról beszélgetnek. Az argentin versenymérnök összehasonlította a különböző gyártókat, és arról is szót ejtett, hogy a korábbiakkal ellentétben manapság a motor többet nyom a latban, mint a versenyző.
Manuel Cazeaux hosszú évek óta dolgozik a MotoGP-ben, és a paddock egyik legtapasztaltabb és leginkább köztiszteletben álló versenymérnökének mondhatja magát. A 47 esztendős szakember Bolognában doktorált, majd a Ducatinál közelről láthatta Casey Stoner 2007-es világbajnoki címét. Később a visszatérő Suzukinál és az Apriliánál is megfordult, jelenleg pedig a KTM-et erősíti.
Éppen ezért megvan az összehasonlítási alapja a különböző márkákat illetően. „A Ducati és az Aprilia között óriási a kulturális különbség, pedig [a gyáraik] csak egyórányi autóútra vannak egymástól – nyilatkozta a SPEEDWEEK.com-nak. – Japánban minden módszeresen zajlik, Olaszországban nagyobb a szenvedély. Ausztriának is megvan a maga megközelítése. Az ember mindenből tanul.”
Cazeaux az évek során természetesen azt is végigkövethette, hogy technikai szempontból hogyan változik a MotoGP. Ő is osztja azt a többségi álláspontot, hogy eltolódtak a hangsúlyos a pilóta és a gép viszonylatában. „Korábban hetven százalékban a versenyző számított, most ez fordítva van – fogalmazott. – Ha a motor nem üti meg a szintet, nehéz versenyképesnek lenni.”
Viñalesnek saját esete jutott eszébe Martín helyzetéről: „Bárcsak a Yamaha ugyanazt tette volna”
Az argentin szakember jelenleg Maverick Viñales versenymérnökeként tevékenykedik. A KTM már a harmadik gyártó, ahol a két fél együttműködik. „A Suzukinál kezdtük – emlékezett vissza. – 2016-ban fiatal és lobbanékony volt, meg kellett fékeznünk. Most már egy másik versenyző. Tehetséges, de érett is. A KTM-nél sokat hoz nekünk a konyhára, bár a részleteken még finomítanunk kell, például a friss gumikon nyújtott teljesítményén az időmérőn.”
Cazeaux arra is kitért, hogy messze nem csak technikáról esik szó közöttük, és ennek kapcsán egy érdekes párhuzamot is megemlített. „Maverickkel sokszor beszélek arról, hogy emberek vagyunk – árulta el. – Hibázunk, dühösek vagyunk, de az a lényeg, hogy miként állunk fel. A teniszezőkhöz hasonlóan azok a legnagyobbak, akik gyorsan talpra állnak.”
Viñales és Cazeaux ragaszkodnak egymáshoz, hiszen előbbi korábban elárulta, amikor a KTM-hez igazolt, annyit kért, hogy „Manut” is vigyék át. Utóbbi pedig elmondta, mindössze kétszer váltott önként, ebből az egyik a legutóbbi volt, amikor követte pilótáját. „Amikor Maverick elhagyta az Apriliát, nekem is nehéz volt – jelentette ki. – Azonban nem akartam még egyszer elveszíteni, mint 2016-ban. Így hát belevágtam a KTM-es kalandba.”