back to top
2025. június 05. 13:19
KezdőlapMotoGPStonernek az ellentéte, Lorenzóra viszont nagyban hasonlít Bagnaia, véli legközelebbi munkatársa

Stonernek az ellentéte, Lorenzóra viszont nagyban hasonlít Bagnaia, véli legközelebbi munkatársa

Cristian Gabarrini úgy véli, Francesco Bagnaia teljesen az ellentéte Casey Stonernek, Jorge Lorenzóra viszont több szempontból is hasonlít. A mindhárom világbajnokkal együtt dolgozó versenymérnök saját filozófiájára is kitért.

Mi a közös Casey Stonerben, Jorge Lorenzóban és Francesco Bagnaiában? Nos, erre nyilvánvalóan több helyes válasz is létezik, például hogy mindhárman többszörös királykategóriás világbajnokok. Emellett mindhárman versenyeztek a Ducatinál, illetve annak gyári csapatánál – nos, ez már közelebb van ahhoz, amire most gondoltunk, miszerint mindhárman dolgoztak egy bizonyos versenymérnökkel.

Cristian Gabarriniről van szó, aki 2007-ben még az ausztrál pilóta oldalán ünnepelhetett világbajnoki címet, majd követte őt a Hondához, ahol az akkor mindössze 27 éves versenyző visszavonulása után más szerepet töltött be. 2017-ben visszatért a bolognaiakhoz, ahol két éven át a spanyol motorossal dolgozott, majd 2019 óta az olasz versenyzőt segíti. Ennélfogva bőven van összehasonlítási alapja.

Lorenzo ágyazott meg a Ducati mostani egyeduralmának a MotoGP-ben?

Pecco Stoner ellentéte, viszont a vezetési stílus, a sebességhez való hozzáállás, valamint a munkamorál tekintetében Lorenzóra hasonlít – nyilatkozta. – A vezetési stílusuk közel egyforma, Peccóé Jorgéénak a továbbfejlesztett változata. Egyenletes és nyugodt, minimális mozgással. Pecco volt az első, aki igazán nagy kanyarsebességet hozott a Ducatihoz, akkor, amikor a motor nem éppen arról volt híres, hogy jól kanyarodik. A problémamegoldási és a munkamódszere hasonlít Jorgééhoz. Azonban teljesen más, mint Casey, aki sokkal ösztönösebb volt. Ez a nagy különbség.”

Stoner 2007-ben mindössze második királykategóriás idényében ért fel a csúcsra, mindezt egy közel sem kifinomult géppel. Ezt egyfelől az a tény is bizonyítja, hogy abban az évben a márka második legjobbja, Loris Capirossi mindössze hetedikként zárt a tabellán, továbbá ő maga is beszélt arról, hogy a sikerek ellenére ezt a motorját szerette a legkevésbé. Ő azonban meg tudta ülni, és az sem véletlen, hogy távozása után a Ducati mély gödörbe került.

Stoner kemény szavakkal illette 2007-es bajnoki Ducatiját: Igazán semmire sem volt jó

Ennek következményeként Valentino Rossi lényegében megbukott a bolognaiaknál, és Lorenzo sem váltotta meg a világot. Bagnaia viszont a legelső évét leszámítva rendre olyan technikán versenyzett, amellyel a bolognaiak megnyerték a konstruktőri világbajnoki címet. A jelenleg 28 éves motoros 2022-ben és 2023-ban tudott győzni az egyéni összevetésben, amiben a hozzá legközelebbi munkatársként Gabarrininek is elévülhetetlen szerepe volt. Utóbbi elárulta, milyen filozófiában hisz.

Nem mondanám, hogy van titok – jelentette ki. – Mindig is maximális transzparenciára és őszinteségre törekedtem a versenyzőkkel szemben. Soha nem titkolok el dolgokat, soha nem hazudok, soha nem szépítek. Ez mindig mindenkivel működött. Ez a bizalom kiépítéséről szól, és arról, hogy megmutassuk, hogy a pilóta a csapat minden tagjában megbízhat. Ez nem azt jelenti, hogy nem követünk el hibákat. Ez előfordul, de a bizalom megmarad. Könnyebb olyan felállást kialakítani, amely mindenkinél működik. Soha nem voltak titkaim, egyszerűen következetesen ezzel a megközelítéssel dolgoztam. Peccóval könnyű együtt dolgozni. Okos, és ritkán veszíti el a türelmét. Még akkor is kezelhető, ha dühös.”

Közel ezer lóerős szörnyeteget vezethetett Bagnaia (videó)