Sajtóértesülések szerint két név merült fel Jorge Martín pótlására, amennyiben a spanyol versenyző elhagyja az Apriliát. Enea Bastianini pályafutása új lendületet kaphat, míg Jake Dixon esetleges érkezése elsősorban a brit motorsportnak tenne jót.
Jelen állás szerint nagyon úgy tűnik, hogy az Apriliának nézelődnie kell a pilótapiacon. Jorge Martín ugyanis múlt héten bejelentette, hogy egy záradékot kihasználva felbontaná 2026-ig érvényes szerződését, és már az idei év végén távozna a márkától. Bár még ugyanabban a közleményben hozzátette, hogy kész meghosszabbítani azt az időszakot, amely alapján a felek kiértékelik a helyzetet, de momentán aligha érdemes arra fogadni, hogy a címvédő marad.
Hiába Martín egyértelmű üzenete, az Aprilia főnöke továbbra is „optimista”
Ebben az esetben pedig felmerül a kérdés, hogy az Aprilia kivel pótolná sztárpilótáját. A Motosprint értesülései szerint két név merült fel. Az egyik Enea Bastianinié, akit már tavaly is szóba hoztak a noaleiekkel, ráadásul Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója többször is méltatta honfitársát, és annak is hangot adott, hogy adott esetben szívesen látná őt a gyártónál.
Az olasz motoros azonban végül a KTM-nél, pontosabban annak szatellitcsapatánál, a Tech3-nál kötött ki, ám a váltás egyelőre nagyon nem jött be. A 27 éves motoros a hét forduló alatt összegyűjtött 31 egységével a tabella tizenötödik helyén áll. Raúl Fernández és az eddig pont nélküli Somkiat Chantra mellett az állandó versenyzők közül csak ő nem szerzett pontot sprinten, és többek között ez is hozzájárult ahhoz, hogy egyelőre ő áll a legrosszabbul a mattighofeniek kontingenséből.
A Pramac főnöke nem kér a pilótapiacból – eközben újabb versenyzőért jelentkeztek be?
Bastianiniért azonban állítólag a Yamaha, illetve a Pramac is bejelentkezett, így nem meglepő, hogy nem ő az egyetlen állítólagos jelölt. A másik szóba kerülő pilóta viszont talán nála is érdekesebb választás lenne, hiszen az olasz portál szerint Jake Dixon neve is benne van a kalapban. Bár erre a hivatkozott cikk nem tér ki, de amennyiben rá esik a választás, könnyen lehet, hogy a Trackhouse-ba kerül, a gyári csapathoz pedig onnan visznek fel valakit – jó eséllyel Ai Ogurát.
Dixon szerződtetése a brit motorsportnak is kifejezetten jót tenne, hiszen az Egyesült Királyságnak Cal Crutchlow 2020-as szereplése óta nem volt állandó versenyzője (Bradley Smith hivatalosan az eltiltott Andrea Iannone helyettese volt). Mindez pedig picit kínos egy olyan ország esetében, amely a harmadik legtöbb királykategóriás világbajnokot adta, a legmagasabb géposztályban szerzett vb-címek tekintetében pedig a ranglista második helyén áll.
Dixon egyébként már bemutatkozhatott a MotoGP-ben, igaz, csak két futam erejéig, amikor a Brit és az Aragóniai Nagydíjakon ő volt a sérült Franco Morbidelli helyettese az SRT-nél, mielőtt Andrea Dovizio személyében nem lett meg az arra az évre végleges megoldás. A jelenleg 29 éves motoros azóta a Moto2-ben versenyez, a mostani idényben 82 pontnál tart, így a harmadik pozícióban áll a tabellán.
Megható gesztust tett a hazaiak kedvence a világbajnok súlyos beteg kisfia felé (videó, képek)