back to top
2025. június 06. 18:34
KezdőlapMotoGPA Yamaha pályára küldheti az új motorblokkot, és váratlan cserét húzhat meg...

A Yamaha pályára küldheti az új motorblokkot, és váratlan cserét húzhat meg a tesztcsapatban 

Sajtóértesülés szerint a Yamaha a jövő héten egy kétnapos tesztet tart majd a kollektív gyakorlás után. A gyártó saját tesztjén pedig elő fog kerülni a V4-es motorblokk. A márka tesztpilótája mellett ekkor az előzetes tervekkel ellentétben nem a gyári csapat, hanem a Pramac duója fog motorra ülni. 

A MotoGP mezőnye éppen az Aragóniai Nagydíjra készül, amely holnap veszi kezdetét. Az előző versenyhétvégékből kiindulva a Yamaha jó eséllyel pályázhat szép eredményekre, hiszen Fabio Quartararo révén legalább a Spanyol Nagydíj óta folyamatosan delegált egy motort az élmezőnybe. A japán gyártó azonban nem elégszik meg ennyivel, és nagy erőkkel folytatja a Ducatihoz való felzárkózást. 

Le lehet-e győzni Marc Márquezt kedvenc pályáinak egyikén? – hétvégi menetrend

Ennek jegyében a Yamaha a jövő héten egy kétnapos tesztet tart – legalábbis az olasz Motorsport értesülései szerint. Ez több szempontból is érdekes: hétfőn ugyanis Aragóniában kerül sor a következő kollektív tesztre, így a márka tesztcsapata három napig fog dolgozni a jövő héten. A kétnapos gyakorlást szerdán és csütörtökön, a barcelonai pályán tartják majd három motoros részvételével. 

Egyikük a gyártó újdonsült tesztpilótája, Augusto Fernández lesz, aki egyébként szabadkártyával az Aragóniai Nagydíjon is rajthoz áll, viszont a hétfői tesztet kihagyja. Korábban az volt a terv, hogy Fernández mellett a gyári duó, Quartararo és Álex Rins köröz majd Barcelonában. A Yamaha azonban az utolsó pillanatban cserélt, és helyettük a Pramac párosát, Jack Millert és Miguel Oliveirát hívta be. Ha újabb változás nem lesz, a gyári pilóták július elején, a Holland TT után tesztelhetnek majd a naptárba idén visszakerülő brnói aszfaltcsíkon. 

Az olasz lap szerint ez a csehországi gyakorlás lehet az első alkalom, amikor nem csak tesztpilóta próbálhatja ki az új V4-es motorblokkot. Mint ismert, a Suzuki 2022-es kiszállása óta a hangvillás gyártó az egyetlen, amely sornégyes erőforrást használ a MotoGP-ben. Könnyen lehet azonban, hogy már nem sokáig: a Yamaha ugyanis tavaly elkezdte fejleszteni a V4-es változatot. 

Teljesülhet Quartararo kívánsága, a Yamaha főnöke fontos információt árult el az új motorblokkról

Az új, 1000 köbcentiméteres erőforrás már többször is pályára került, de egyelőre mindig csak tesztpilóták által. Így lesz ez a barcelonai gyakorláson is, ahol Fernández gyűjti majd vele az adatokat. „Elkezdődött a V4-es motor tesztelése – mondta Max Bartolini, a Yamaha technikai igazgatója. – Jelenleg ezt a blokkot kizárólag a tesztcsapat próbálgatja. Egyelőre nem tervezzük, hogy a versenyzők kipróbálják, amíg a fejlesztés nem halad még előrébb.”