Újabb sajtóértesülés erősítette meg azt a korábbi feltételezést, miszerint Toprak Razgatlıoğlu tényleg ott dübörög a Pramac ajtaján. Jack Millert jelenleg hidegen hagyja a jövője, de Miguel Oliveirának is bőven akadhat félnivalója, a szerződése ugyanis állítólag egy érdekes záradékot tartalmaz.
Mint arról mi is több ízben beszámoltunk, Toprak Razgatlıoğlu apránként, de egyre közelebb és közelebb kerül a hőn áhított MotoGP-szerződéshez. Eleinte a Honda volt a fő célállomás, de az elmúlt hetekben azok a hangok domináltak, miszerint a Pramachoz fog igazolni. Legutóbb arról cikkeztünk, hogy már az aláírás is megtörtént, hovatovább mindezt az Olasz Nagydíjon fogják hivatalosan bejelenteni.
Már alá is írt Razgatlıoğlu a MotoGP-be? – hamarosan jöhet a nagy bejelentés
Ezeket a hullámokat többen is igyekeztek meglovagolni az Aragóniai Nagydíj médianapján. Többek között a The Race is úgy tudja, hogy hamarosan ténylegesen révbe érhet a transzfer, ugyanis közel áll a megállapodás. A szakportál információi szerint Paolo Pavesio fontos szerepet játszott benne, hogy a felek meg tudjanak egyezni. Mint ismeretes, a török versenyző 2021-ben a hangvillásokkal szerezte meg első Superbike-világbajnoki címét, a Yamaha versenyrészlegének ügyvezető igazgatója pedig már korábban is méltatta a 28 éves versenyzőt.
A közeljövőben biztos nem dönt Razgatlıoğlu sorsáról a Yamaha
A közös múlt mellett a gumi lehet a másik húzóerő, amely Razgatlıoğlu irányába billentheti a mérleg nyelvét. Mint ismeretes, 2027-tól a Pirelli fogja szállítani a királykategória abroncsait, e téren pedig a török már óriási tapasztalattal rendelkezik. Azt is ki kell emelni, hogy amikor 2023-ban a Yamaha M1-est tesztelhette, akkor borzasztóan szenvedett a kerekekkel.
Ezen újdonságok tudatában ismét joggal merül fel a kérdés, hogy a Pramac vajon melyik versenyzőjét fogja lapátra tenni a szezon végén. Az biztos, hogy a toszkánaiak nehéz döntés előtt állnak, ugyanis Jack Miller és Miguel Oliveira távozása mellett is lehetne érvelni. Az ausztrálnak alapból lejár a kontraktusa 2025-ben, viszont portugál kollégája eddig mindössze 2 pontot tudott összekaparni, noha sérülés miatt több hétvégéről is hiányzott.
Millert viszont látszólag nem érdeklik a pletykák: „Ebben a szezonban jelenleg azt csinálom, amit tudok. Ez mind, amit tehetünk. Várni, és majd meglátjuk, hogy mi lesz ennek a vége. Azt kell tennem, amit jelenleg is csinálok, és erről szól minden. Jobban érzem magam, mint tavaly, mert versenyképes vagyok, és meg tudom mutatni az embereknek, hogy nem egy haszontalan senki vagyok, vagy hogy elfelejtettem, hogyan kell motort vezetni” – fogalmazott.
A Yamaha főnöke kiemelte Miller erősségeit, akit közben a Superbike-ba csábítanak?
Azonban egyvalami a víz felszínén tarthatja Millert. A The Race arra is rávilágított, hogy Oliveira szerződése tartalmaz egy érdekes záradékot, amely alapján könnyen előfordulhat az a forgatókönyv, hogy tőle fognak megválni. Ehhez annak az eshetőségnek kell bekövetkeznie, hogy a portugál szerepeljen a legrosszabb helyen a hangvillások közül a szezon egy adott pontján. Ezen feltétel jelenleg teljesül, bár arra nem térnek ki, hogy pontosan melyik nagydíj után aktiválódik.
Egy dolog azonban biztos: amennyiben Mugellóban valóban pont kerül az ügy végére, akkor már nem kell sokáig várnunk. És a pilótapiac csak ekkor fog igazából beindulni, legalábbis ezen a fronton. Az pedig, hogy például Jorge Martínnal mi lesz, egy másik cikk témája…
Martín valóban lelépne az Apriliától – és akkor most hogyan tovább?