back to top
2025. június 08. 02:35
KezdőlapMagyarokÍgéretesen indult, majd jöttek a gondok, de így is történelmi eredménnyel zártak...

Ígéretesen indult, majd jöttek a gondok, de így is történelmi eredménnyel zártak a magyarok Spában

A HERT by Moto-Jungle egysége a tizenegyedik helyet szerezte meg a Superstock kategóriában a Spái 8 órás futamon. Ebben a géposztálybana BMW, összesítésben pedig a Honda diadalmaskodott.

Szombaton délután, illetve este rendezték az Endurance-világbajnokság második futamát, a Spái 8 órás versenyt. A magyar egység, vagyis a Hungarian Endurance Racing Team by Moto-Jungle a hetedik helyet szerezte meg a Superstock kategóriában Kovács Bálinttal, Számadó Mátéval és Görbe Somával, akik összesítésben a tizenhetedik pozícióból indulhattak a 713-as BMW-vel.

Változó körülmények között kellett helytállnia a magyar csapatnak a Spái 8 órás időmérőjén

A pálya nem volt teljesen száraz a rajt pillanatában, de mindenki slickeken indult. Kovács kategóriáján belül megtartotta pozícióját, majd kisvártatva feljött a hatodik pozícióba. Sőt, 15 perchez közeledve a 27-es Honda félreállt, így már ötödikként haladt, szűk fél óra elteltével pedig elment a 44-es Hondát hajtó Gabriele Giannini mellett.

Körülbelül 40 perc telt el, amikor rákezdett az eső, és Kovács az elsők között állt ki kereket cserélni. Ekkor viszont még sokan kint maradtak, így a tizedik pozícióba tért vissza, miután maga mögé utasította a 49-es Apriliát. A káosz után viszont már a harmadik helyet foglalta el a 777-es Honda és a 9-es BMW mögött, nyomában a noaleiek gépével.

Ekkor meglehetősen ígéretesnek tűnt a helyzet, ám bő 1 óra után Kovács elesett, amivel egyrészt visszaesett a negyedik pozícióba, másrészt 20 másodpercet veszített. A bukás következtében a lábtartó és a kormány is megsérült, így a 23 esztendős motoros hátránya folyamatosan nőtt, mögötte pedig rohamosan közeledett Kevin Manfredi a 41-es Hondával.

A magyar triót technikai hibák hátráltatták, miközben előbb Számadó, majd Görbe is pályára gurult, akit utána ismét Számadó következett. A magyar motor folyamatosan a tizenkettedik és a tizenötödik hely között motorozott. 4 és fél óránál aztán Kovács visszatért a pályára, és, mint kiderült, egy rendkívül hosszú etapot vállalt magára. Ennek oka jó eséllyel az ismét eleredő eső volt, a csapat pedig az ő tapasztalatában bízhatott.

Kovács egészen a kilencedik pozícióig zárkózott fel, ám szűk háromnegyed órával az idő letelte előtt ismét elcsúszott, ezúttal a La Source-ban. Szerencsére a jobb, tehát nem a korábban megsérült vállára esett rá, és vissza tudta vinni a motort a bokszba, amelyet jó néhány percig javítani kellett. Végül Számadó tért vissza a pályára, a tizenegyedik pozícióban.

Innentől kezdve semmi extra nem történt a magyar egységgel, és sikerült megőrizni a tizenegyedik pozíciót, amely összesítésben a huszonharmadik helyet jelentette. Ez pedig történelmi eredménynek számít, hiszen azok után, hogy a HERT by Moto-Jungle a tavalyi Bol d’Oron kiesett, majd az idei Le Mans-i 24 órás viadalt csak nem hivatalosan fejezte be, ez volt az első futam, ahol „rendesen” is sikerült célba érni.

Ami a győzteseket illeti, a Superstock kategóriát a 9-es BMW nyerte Jan Bühnnel, Hannes Soomerrel és Leandro Denis Mercadóval, megelőzve a 18-as Yamahát és az 55-ös Hondát. Összességében pedig az Alan Techert, Corentin Perolarit és Taiga Hadát felvonultató 5-ös Honda diadalmaskodott a 37-es BMW, illetve a 7-es Yamaha előtt.