Joan Mir elégedetten zárta az Aragóniai Nagydíj pénteki napját, miután az erős eredményhez jó érzések társultak. Elárulta, módosítottak valamennyit a koncepción, ezáltal jóval jobb lett a tapadása, pedig ezen a pályán papíron küszködniük kellene. Ezen változtatásoknak köszönhetően problémamentesen jutottak be a Q2-be. A spanyol szerint ott lehetnek az elejébe, de nem fognak beleszólni a dobogóért folytatott csatába.
Nem csak Marc Márquez nagy fölényéről és a KTM hirtelen berobbanásáról szólt az Aragóniai Nagydíj pénteki napja. Az élmezőnybe egy rég nem látott vendég tért vissza, miután a Honda számára ezúttal Joan Mir szállította a legerősebb teljesítményt, és a negyedik helyen zárta a délutáni edzést, holtversenyben a harmadik Maverick Viñalesszel.
A két Márquez a mezőny előtt, a KTM és Mir is nagyot villantott, Quartararo a motort csapkodta
„Ugyanazzal az idővel zártunk, mint a harmadik. Kihívás ezen a pályán motorozni, mert sokat csúszik. Elméletileg ezen körülmények között itt szenvednünk kellene, de ilyen a motorozás. Vannak olyan napok, amikor egyszerűen nem érted, hogy mit és miért csinálsz jól. Remek munkát végeztünk, pontosan úgy, ahogyan az elmúlt három versenyen, de egyik vagy másik okból kifolyólag nem jöttek össze a dolgok” – összegzett Mir.
A MotorLand Aragón egyik különlegessége, hogy borzasztóan alacsony a pálya tapadása, erre többen is felhívták a figyelmet a pénteki napot követően. Pedro Acosta többek között arra is rávilágított, hogy a minimális tapadás összefüggésben van azzal, hogy bukásmentesen zajlott le mindkét edzés a királykategóriában. Mir elárulta, eszközöltek némi módosítást, ami elősegítette őket ezen az úton.
„Javítottunk a tapadáson, mivel nem értettem azt, hogy miért nekem volt a legkevesebb. Eszközöltünk némi módosítást, ami azt jelentette, hogy jobb tapadásom lett. Ez a kulcsa annak, hogy a küszködésből eljutottunk a Q2-ig további problémák nélkül” – mutatott rá az egyszeres MotoGP-futamgyőztes.
Hogyan fognak hatni a szabályváltozások és az új gumik a MotoGP-re?
„Egyáltalán nem vagyunk messze, de ki kell vennünk a játszmából Marc [Márquezt] és Álex [Márquezt]. De ott vagyunk mi is, és úgy gondolom, az egész hétvégén ott lehetünk. Van egy pár ideges KTM-es körülöttünk” – vetett számot a jövő kapcsán Mir, de figyelmeztett, hogy páros lábbal a földön kell maradniuk. – Nem hiszem, hogy azon a szinten tartunk, hogy normál esetben a dobogón gondolkozzunk. Ha lehetőség adódik, persze rámegyek, de először az első ötben kell végeznünk, és egy stabil hétvégét kell zárnunk. Az, hogy elértük ezt az eredményt, [önmagában] semmit nem jelent, nekünk viszont igen, mivel nehéz helyzetből érkeztünk.”
Ezt számokkal is alá lehet támasztani, hiszen amióta bevezették a sprintformátumot 2023-ban, azóta ez a negyedik hely a legjobb a spanyol számára, aki mindent összevetve jó érzésekkel szállt le az RC213V-ről. „Ez az a konstrukció, amin idén eddig a legjobban éreztem magam. Mivel kevés a tapadás, nem feltűnő a vibráció. Mindannyian csúszkálunk itt, úgyhogy folytassuk a bulit.”
Le lehet-e győzni Marc Márquezt kedvenc pályáinak egyikén? – hétvégi menetrend