Brad Binder kifakadt, miután a koszos pálya miatt rengeteg pozíciót veszített az Aragóniai Nagydíj sprintjének rajtjánál. A gyári KTM versenyzőjéhez csapattársa, Pedro Acosta is csatlakozott, aki szintén változást szeretne.
Kettős pontszerzéssel zárta a gyári KTM az Aragóniai Nagydíj sprintjét, hiszen Pedro Acosta az ötödik, míg Brad Binder a kilencedik helyen végzett. A verseny eleje viszont nem is alakulhatott volna kontrasztosabban számukra, hiszen amíg a spanyol pilóta egy pillanatra még Marc Márquezt is megelőzte, addig csapattársa rengeteg pozíciót veszített.
Binder hasonló helyzetben volt, mint tavaly Francesco Bagnaia, aki tavaly a harmadik pozícióból mindkétszer rosszul kapta el a rajtot, amit azzal indokolt, hogy a pálya rendkívül koszos volt azon az oldalon. A dél-afrikai motoros a hatodik helyről indult, és talán még rosszabbul járt, ami szerinte nemcsak bosszantó, hanem veszélyes is.
„A biztonsági autónak csinálnia kell néhány gumiégetést, nem tudom, mi mást tehetnénk – nyilatkozta. – Egyfelől ez szívás, mert az ember jól kvalifikál, és egyszerűen eldobja, de másfelől ez kib*szott veszélyes, mert az egyes kanyarhoz érve mindenki elment mellettem, és harminc-negyven kilométer per órával gyorsabbak voltak. Amikor ekkora a sebességkülönbség, valaki már fékez, én pedig még mindig nyélgázon vagyok, mert még ahhoz sincs elég sebességem, hogy az egyes kanyarhoz érjek. Ez nagyon veszélyes. Vasárnapra remélhetőleg megpróbálunk kitalálni valamit.”
Rossz rajt után sima Marc Márquez-győzelem, Aldeguer ismét dobogón, Bagnaia betlizett
Hozzá kell tenni, hogy nem mindenki járt pórul a menetirány szerinti bal oldalon, hiszen a harmadikként kezdő Franco Morbidelli, valamint a kilencedikként induló Fabio Quartararo is javított a rajtnál. Ennek ellenére a közvetlenül Binder mellől startoló Acosta egyetértett csapattársa problémafelvetésével.
„Szerencsém volt, mert a pálya közepén voltam – jelentette ki. – Ugyanúgy, ahogyan Pecco is jó volt [szombaton], a tavalyi pedig katasztrofálisan alakult. Csak meg kell nézni, mennyire rossz volt Pecco [2024-es] rajtja. Ne értsetek félre, de a pálya rendkívül piszkos volt attól a pillanattól kezdve, hogy megérkeztünk.”
Acosta Binderhez hasonlóan úgy véli, le kell takarítani a koszt a rajtpozíciókról, vagy legalábbis a nagy részükről, máskülönben a veszély megmarad. Persze tisztában van vele, hogy ez a jelenlegi szabályok szerint tilos, és pontosan tudja, mi történt a 2004-es Katari Nagydíj előtt, amikor Valentino Rossit és Max Biaggit is a rajtrács végére száműzték emiatt.
„Tudom, hogy [a rajtrács tisztítása] illegális, mert emlékszem ezekre a dolgokra Valentino kapcsán – fogalmazott. – Azonban az ilyen pályákon, amelyek ennyire koszosak, a bajnokságnak talán kellene valamit tennie, hogy minden pozíciót, de minimum az első tizenötöt meg lehessen tisztítani, esetleg a biztonsági autóval gumit rakni rájuk, vagy valami ilyesmi, mert ez veszélyes. Amikor az ember hátul van, akkor nem számít, mert hárman vannak mögötte, de Brad mögött talán tizenhatan [valójában tizenöten – a szerk.] voltak. Ez nem jó. Szerintem jövőre jobban meg kellene tisztítani a pályát.”