back to top
2025. június 09. 18:14
KezdőlapMotoGPElőször örül egy hetedik helynek a régen látott magasságokban lévő Mir

Először örül egy hetedik helynek a régen látott magasságokban lévő Mir

Joan Mir elárulta, pályafutása során korábban soha nem örült egy hetedik helynek, az Aragóniai Nagydíj után viszont elégedett ezzel az eredménnyel. A spanyol versenyző ugyanakkor tisztában van vele, hogy a Hondának még mindig van hová fejlődnie.

Joan Mir 2019-től 2022-ig versenyzett a Suzukival, és ezalatt harminc futamot fejezett be a legjobb hatban. 2023 óta viszont már a Hondánál versenyez, ahol ez a szám egészen borzalmas, hiszen az az évi Indiai Nagydíjat leszámítva – amelyen ötödikként zárt – a sprinteken és a főfutamokon sem jött össze ez az eredmény. Sőt, egészen vasárnapig a hetedik hely sem.

Az Aragóniai Nagydíjat viszont ebben a pozícióban zárta, ráadásul úgy, hogy Fabio Di Giannantonio Ducatiját erőből sikerült maga mögé utasítania. Ezzel tehát több mint másfél éve a legjobb helyezését érte el, és bár normál esetben ettől nem esne hanyatt, ám a mostani leintés után kifejezetten boldogan értékelt.

Marc Márquez brutális rekordot felállítva nyert, öccse maga mögött tartotta Bagnaiát Aragóniában

Végre egy többé-kevésbé jó eredménnyel tudtuk befejezni a futamot – nyilatkozta. – Pályafutásom során soha nem voltam elégedett egy hetedik hellyel, de most boldog vagyok. Nagyon nehéz helyzetben vagyunk, és örülnünk kell, hogy végre tudunk harcolni ezekkel a srácokkal. Nincsenek meg az eszközeink, hogy ennél többet tegyünk, szóval nyugodtan fogok lefeküdni, tudván, hogy száz százalékot adtam ki magamból. Továbbra is keményen kell hajtanunk. Jó munkát végzünk, és haladunk a visszatérés felé, de ez nem elég.”

Mir idén először volt a Honda legjobbja vasárnap, vagyis lényegében először tett hozzá a márka konstruktőri eredményéhez. Az aranyszárnyasok jelenleg a második helyen állnak, ám Johann Zarco két kiugró, részben a körülményeknek köszönhető eredményét levéve már egészen más lenne a helyzet. A spanyol versenyző tisztában van vele, hogy még van hová fejlődni.

Továbbra is rossz a kigyorsítás, a végsebesség és a tapadás – sorolta a problémákat. – Ezeken javítanunk kell. Másfelől viszont boldog vagyok, mert a fékezés, a kanyarsebesség és a kezelhetőség terén remekül állunk. Képes vagyok harcolni, és ez rendkívül pozitív. Ahhoz viszont, hogy ennél is többet érjünk el, javítanunk kell a végsebességen, a motor teljesítményén és a tapadáson. Ha ez nem történik meg, akkor nehéz lesz a hetediknél jobb pozícióban befejeznünk a versenyeket, ha nem semmi nem történik [előttünk], mint most.”

Mir dühös volt a Millerrel történt ütközés után, szerinte ellenfele súlyosabb büntetést érdemelt

Az egyenesbeli problémákat jól mutatja, hogy Alcañizban Mir a márkatárs Somkiat Chantra mellett mindössze az Aprilia Jorge Martínt helyettesítő tesztpilótáját, Lorenzo Savadorit tudta megelőzni a végsebesség terén. Mindez pedig megnehezíti a pozícióharcot, és jelenleg arra sem tudnak támaszkodni, mint a Yamaha, hogy elölről indulva nem keverednek bele a mezőny sűrűjébe.

Előzés közben az ember feszült, mert arra gondol, hogy az egyenesben visszajönnek elé – fogalmazott a kétszeres világbajnok. – Egy olyan kör, amelyben nem előznek meg, hatalmas megkönnyebbülést jelent. Az edzéseken általában nagyon jó tempót futunk egyedül. Ez elfogadható, közel van az első öthöz. A versenyzés viszont egy másik történet. Rengeteg a motor körülöttünk, küzdeni kell velük, és nem mindig tiszta a pálya. A Yamahánál például korábban, amikor [az élről] indultak, tudták, hogy megvan a tempójuk, ha egyedül vannak. Mi nem a pole pozícióból rajtolunk, és nem mi vagyunk a leggyorsabbak a pályán, úgyhogy ez kicsit bonyolítja a helyzetet.”

Így áll a MotoGP-tabella az Aragóniai Nagydíj után

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.