Pedro Acosta kiemelte, Francesco Bagnaia úriemberként viselkedett vele szemben az Aragóniai Nagydíj elején, és élvezte a vele vívott csatát. A spanyol pilóta elégedett a teljes mezőnnyel szembemenő döntésével, a lemaradásának mértékével viszont már kevésbé.
A silverstone-i futam után talán a KTM lehetett az a gyártó, amely a legkevésbé lehetett optimista a tempóját illetően. Alcañizban viszont ez teljes mértékben megváltozott, és egyértelműen a mattighofeniek jelentették a második erőt a Ducati mögött. Az Aragóniai Nagydíj főfutamán a gyári csapat pilótái közvetlenül a dobogósok mögött motoroztak, és bár Brad Binder bukott, Pedro Acosta végül célba is ért a negyedik helyen.
Marc Márquez brutális rekordot felállítva nyert, öccse maga mögött tartotta Bagnaiát Aragóniában
Különösen a verseny eleje tűnt igazán biztatóan a 21 éves pilóta számára. Azok után, hogy lerajtolta Franco Morbidellit, többször is megtámadta a vasárnapra magára találó Francesco Bagnaiát, ám legjobb esetben is csak néhány másodpercig tudta megőrizni a harmadik helyet. A kétszeres világbajnok méltatta az olasz motorost.
„Pecco egy rendkívüli úriember – nyilatkozta a viadal után, majd hozzátette, jól érezte magát ezekben a pillanatokban. – Meglehetősen tiszta a pályán. Szerintem jó csata volt, még akkor is, amikor próbáltam kicsit szélesebbre kényszeríteni, ő pedig az utolsó kanyarban kényszerített rá, hogy kicsit szélesebbre menjek. Nagyon élveztem [a küzdelmet] vele.”
💨 @37_pedroacosta & Franky on the move@PeccoBagnaia & @BradBinder_33 biting back at the same time 💪#AragonGP 🏁 pic.twitter.com/Sii3VZo6sR
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) June 8, 2025
A KTM-nek alighanem sokat segített, hogy a MotorLand Aragón meglehetősen alacsony tapadást biztosított a versenyzőknek, ami valamelyest elfedte az RC16-os hatékonysági problémáit. Emellett nem lehet elmenni amellett, hogy Acosta a teljes mezőnnyel szembemenve csak hátulra tett fel közepes gumit, elöl pedig a kemény keveréket használta.
„Ez volt a jó döntés – szögezte le. – Szombaton sok problémám volt az [első kerék] blokkolásával. Hogy őszinte legyek, nem akartam, hogy újra megtörténjen, a legkevésbé sem. Meg kell ugyanis érteni, hogy én egy olyan srác vagyok, akinek Brad stílusához hasonlóan talán inkább az első gumira van szüksége, hogy gyorsan menjen, és szombaton [a fékezés miatt] hátrányba kerültem. Ezért választottam a kemény gumit. Tény, hogy egy-két kör kell a felmelegítéséhez, hogy egészen jól érezzem magam rajta, ám utána fantasztikus volt az abroncs. Rendkívül elégedett vagyok a választásommal.”
Magával az eredménnyel viszont már kevésbé elégedett, még akkor is, ha ez volt az idei legjobb száraz pályás szereplése. Elsősorban a különbségek szomorítják el. „Nem – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Négy másodperccel Pecco és héttel Marc [Márquez] mögött végeztünk. Fájdalmas látni ezt a számot a képernyőn.”
a