Ezen a hétvégén rendezik a Superbike-világbajnokság hatodik, misanói fordulóját. A legesélyesebbeknek ezúttal is Nicolò Bulega és Toprak Razgatlıoğlu számítanak, de Álvaro Bautista is eredményes ezen a pályán.
Hamarosan féltávhoz érkezik a Superbike-világbajnokság idei kiírása. Ez idáig ugyanis öt fordulót rendeztek meg a sorozatból, most pedig a hatodik felvonás következik. A helyszín pedig egyáltalán nem lesz ismeretlen a motorsportrajongóknak, hiszen a mezőny ezúttal a Marco Simoncelliről elnevezett misanói pályára látogat.
A létesítményt 1970 és 1972 között építették meg, ám a Superbike-vb az első öt évében nem utazott el oda. Az első viadalt 1993-ban rendezték, pont abban az évben, amikor a gyorsaságimotoros-vb-n Wayne Rainey akkora balesetet szenvedett, hogy lebénult. Utóbbi versenynaptárából ki is került az Olaszország keleti részén, Emilia-Romagna régióban található helyszín, a szériamotoros sorozat viszont 2012-ig megszakítás nélkül versenyzett ott, és az sem akasztotta meg a folyamatot, hogy időközben megfordították a vonalvezetést. 2013-ban aztán nem adott otthont a bajnokságnak, mivel háromról kettőre csökkentették az itáliai fordulók számát, ám hosszabb távon Monza került ki a körforgásból. 2014-ben tehát már ismét felbőgtek a Superbike motorok, és azóta csak a koronavírus-járvány sújtotta 2020-as idényben volt kimaradás.
A helyszín legeredményesebb alakja Jonathan Rea a maga nyolc győzelmével. A 2021-es második futam óta viszont csak ketten tudtak diadalmaskodni: Toprak Razgatlıoğlu és Álvaro Bautista is öt-öt diadalt tudhat a magáénak ebből az időszakból, utóbbi ráadásul 2019-ben is nyert egyet. Hogy a jelenlegi mezőnyből ki ünnepelhetett még a dobogó tetején Misanóban, arra később térünk ki.
Get The Inside Line On Misano World Circuit: https://t.co/LZVUIKyfRf pic.twitter.com/EFLyE5SHmO
— Cycle World (@CycleWorldMag) September 8, 2017
Ami a vonalvezetést illeti, a pálya 4,226 kilométer hosszú és 14 méter széles, a leghosszabb egyenes pedig 565 méteren át tart. Az irányváltás óta tíz jobb- és hat balkanyar található rajta, vagyis a menetirány az óramutató járásának megfelelő. Mind az abszolút pályacsúcsot, mind a versenyben futott körrekordot Razgatlıoğlu tartja tavalyról, előbbi 1:32.320, utóbbi 1:32.687 másodperc.
Az időjárás nem ígérkezik pokolinak, hiszen a levegő hőmérséklete pénteken és szombaton is 30 fok körül lesz, vasárnap pedig valamivel alacsonyabb. Az előrejelzések szerint az eső sem fogja megnehezíteni a pilóták dolgát, a szél viszont adott esetben okozhat bonyodalmakat, hiszen a hétvége második napján akár 20 km/h-s erősségű is lehet.
A forduló előtt Nicolò Bulega 31 ponttal vezet Razgatlıoğlu előtt, miután a második mosti viadalon lehajrázta riválisát. Az olasz versenyző ráadásul feldobott hangulatban érkezhet, hiszen nemrég szerződést hosszabbított a Ducatival, aminek értelmében jövőre a MotoGP-projektben is szerepet vállal. Misanóban ráadásul kifejezetten jól meg: a Supersport-vb-n mind a négy versenyén dobogóra állt, egyszer pedig nyert is, míg a tavalyi újoncidényében mindannyiszor második lett.
Hivatalos: Bulega marad a Ducatinál, a MotoGP-projektben is lesz szerepe
Mindhárom alkalommal Razgatlıoğluval szemben maradt alul, aki akkor indult be igazán, hiszen az volt az első triplázása a rekordot jelentő zsinórban tizenhárom győzelem felé vezető úton. Akkor legyőzhetetlennek tűnt, most viszont kapaszkodnia kell, de vetélytársához hasonlóan ő is örömteli fejleményekkel a háta mögött érkezhet meg a helyszínre, hiszen bejelentették, hogy jövőre a Pramac színeiben bemutatkozhat a MotoGP-ben.
Hivatalos: vége a találgatásoknak, Razgatlıoğlu jövőre a MotoGP-ben versenyez
Hogy ki szorongathatja meg őket? Nos, elképzelhető, hogy senki, de ha valaki mégis, akkor erre talán a többi Ducatinak van a legnagyobb sansza. Azon belül is Bautistát kell kiemelni, aki a május végén rendezett misanói teszten elárulta, „fontos dolgokra” jöttek rá az üléspozíciójával kapcsolatban. Kollégáival ellentétben ugyanakkor a spanyol pilótának nem áll jól a szénája a következő évet illetően, hiszen sajtóértesülések szerint a Ducati úgy döntött, hogy nem fogja megtartani.
Ebben több tényező is közrejátszhat, többek között az is, hogy jelenleg csak a negyedik helyet foglalja el a tabellán Danilo Petrucci mögött. Az olasz motorosnak szintén jó esélye lehet az élmezőnybeli pozíciók egyikére, ahogyan az utóbbi hetekben magára találó Sam Lowesnak is. Andrea Iannone viszont mostanában nem parádézik, ráadásul a legutóbbi hétvége érdemi részét lábujjtörés miatt kihagyta, így csütörtökön át kell esnie egy orvosi vizsgálaton, hogy zöld utat kapjon.
Hivatalos: elkelt a Yamaha egyik motorja a következő idényre
A Yamahánál szintén zajlott az élet. Locatelli ugyan Mostban nem teljesített fényesen, de ő is örülhet a szerződéshosszabbításnak, míg Rea azért lehet boldog, mert elmondása szerint most már úgy vezeti az R1-est, ahogyan azt kell. Emellett azt is meg kell említeni, hogy a Motoxracing elküldte Tito Rabatot, a helyére pedig Michael Ruben Rinaldit szerződtette, aki korábban csak Ducatival indult a Superbike-világbajnokságban. Az olasz motoros számára kedvező helyszínen debütálhat új csapatánál, hiszen két sikere révén győzelmeinek 40 százalékát Misanóban aratta.
Hivatalos: visszatér a Superbike-vb mezőnyébe a futamgyőztes pilóta
A Hondánál elsősorban talán Iker Lecuona jó tempójában reménykedhetnek, hiszen Xavi Vierge ugyancsak sérülésből tér vissza, és ugyanaz vár rá, mint Iannonéra. A Bimotánál pedig Axel Bassani és Alex Lowes ugyan pontszámban nagyon közel vannak egymáshoz, de most talán előbbire érdemes fogadni, hiszen előbbi rendre jól szerepel hazai pályáján, és a teszten is biztatóan szerepelt.
A misanói forduló menetrendje
Péntek | ||
9:40 – 10:20 | Supersport | Szabadedzés |
10:35 – 11:20 | Superbike | Első szabadedzés |
11:35 – 12:00 | Supersport 300 | Szabadedzés |
13:55 – 14:35 | Supersport | Superpole |
15:00 – 15:45 | Superbike | Második szabadedzés |
16:00 – 16:25 | Supersport 300 | Superpole |
Szombat | ||
9:00 – 9:20 | Superbike | Harmadik szabadedzés |
9:30 – 9:40 | Supersport | Bemelegítés (első) |
9:50 – 10:00 | Supersport 300 | Bemelegítés (első) |
11:00 – 11:15 | Superbike | Superpole |
12:35 – | Supersport | Első verseny |
14:00 – | Superbike | Első verseny |
15:15 – | Supersport 300 | Első verseny |
Vasárnap | ||
9:00 – 9:10 | Superbike | Bemelegítés |
9:20 – 9:30 | Supersport | Bemelegítés (második) |
9:40 – 9:50 | Supersport 300 | Bemelegítés (második) |
11:00 – | Superbike | Superpole futam |
12:35 – | Supersport | Második verseny |
14:00 – | Superbike | Második verseny |
15:15 – | Supersport 300 | Második verseny |
.