back to top
2025. június 15. 04:28
KezdőlapSuperbikeHiába az új motor, a Ducati elveszít egy csapatot

Hiába az új motor, a Ducati elveszít egy csapatot

Annak ellenére, hogy jövőre érkezik az új Ducati a Superbike-világbajnokságra, az olasz gyártó elveszítheti az egyik csapatát, méghozzá az MGM Bonovót. Az istálló tulajdonosa, Michael Galinski ugyanis arról beszélt, hogy a mostani az utolsó szezonjuk. Eközben az is kiderült, hogy a jövő héten már Nicolò Bulega is tesztelni fogja az új Panigalét.

Jóval saját sikeres pályafutásának lezárulta után – amelynek csúcspontja az 1986-os Német Superbike-bajnoki cím volt – Michael Galinski egy versenycsapat alapítására adta a fejét. A Michael Galinski Motorradsport, vagyis az MGM először az IDM-ben, azaz a német bajnokságban szerepelt, majd 2021-ben megérkezett a nagyobb színpadra, a Superbike-világbajnokságra is.

Az MGM ekkor állt össze Jürgen Röder cégével, a Bonovo Actionnal, amely mind a mai napig névadó szponzorként támogatja a csapatot. A motort a BMW-től szerezték be, ahogy korábban az IDM-ben is, ráadásul 2022-re a bajor márka még magasabb szintre emelte az együttműködést. Az MGM Bonovo ekkor lényegében a BMW második gyári csapatává vált, már két gépet indítva. Ez azonban túl nagy anyagi terhet rótt Galinskire és Röderre. Tavaly ezért bejelentették, hogy távoznak a sorozatból, ám végül maradtak – immár csak egyetlen motorral, és a Ducati partnereként. Ebben nagy szerepe volt Scott Reddingnek, aki idén vezeti ezt a Panigalét: a brit pilóta nem kért fizetést, sőt saját szponzoraival is beszállt a finanszírozásba.

A korábbi MotoGP-pilóta bevallotta, fizetnie kell azért, hogy versenyezhessen a Superbike-vb-n

Úgy tűnik azonban, hogy sajnos ez sem volt elég az MGM Superbike-vb-programjának megmentéséhez. Legalábbis erről beszélt Galinski, aki szerint ugyan a szezon végéig még kitartanak, de aztán tényleg becsukják a boltot – bár az IDM-ben talán újra találkozhatunk majd a csapattal, de ez egyelőre csak feltételezés. A Ducati számára ez azt jelenti, hogy ha nem talál új istállót, akkor nyolcról hétre csökken a motorjai száma a mezőnyben. Viszont még így is a bolognai márkáé lenne a legnagyobb különítmény a rajtrácson.

„Azt hiszem, ez lesz az utolsó idényem – nyilatkozta Galinski. – Ez alatt a 48 év alatt rengeteg csodálatos emberrel találkoztam, akiknek végtelenül hálás vagyok. Versenyzőkről, szponzorokról, vezetőkről vagy szerelőkről beszélek. A versenyzés hihetetlenül sok mindent adott nekem, elsősorban barátokat! A mostani szezon végéig eljutunk – még ha ez azzal is jár, hogy mindent feláldozok, amit eddig felépítettem. Köszönet mindenért a hűséges segítőimnek.”

A csapat távozása egyben azt is jelenti, hogy nem lesz lehetőségük kipróbálni a Ducati új motorját, amely jövőre érkezik a mezőnybe. Ezt most már szinte teljes bizonyossággal lehet állítani, hiszen a GPOne.com szerint jövő kedden, Misanóban már Nicolò Bulega fogja tesztelni a gépet. Az új Panigale V4R-t eddig ugyanis csak a márka tesztpilótái, Michele Pirro és Davide Stirpe próbálgatták. Az, hogy most már Bulega is vezeti fogja, sokatmondó a fejlesztés állásáról.

Hivatalos: Bulega marad a Ducatinál, a MotoGP-projektben is lesz szerepe

Egyébként Bulega, aki nemrég hosszabbította meg a szerződését a bolognai gyártóval, a jövőben nemcsak a Superbike-gépen fog dolgozni. Az olasz pilóta ugyanis szerepet kapott a 2027-es új szabályrendszer alapján készülő MotoGP-motor fejlesztésében is. A lap szerint a közeljövőben legalább három alkalommal fogja tesztelni a 850 köbcentis motorblokkot és az új prototípust, éa a lap értesülése szerint ez a szám akár ötre is nőhet.