Jonathan Rea egyelőre nem tárgyal senkivel, mivel a Yamahával van egy befejezetlen ügye, bár fontolgatja az eligazolást. A jövőjéről a Donington Park-i fordulóig fog döntést hozni, és azt sem zárja ki, hogy megfelelő ajánlat híján visszavonul.
Az elmúlt hetekben valósággal felforrt a Superbike-világbajnokság pilótapiaca, elég csak Toprak Razgatlıoğlunak átigazolására gondolni. Nemrég aztán kiderült, hogy a török motoros utódja – már ha csupán a Yamaha élpilótájaként tekintünk rá – Jonathan Rea is távozhat jelenlegi munkahelyéről.
Először szólalt meg Razgatlıoğlu a MotoGP-bejelentés óta, a riválisok is elmondták a véleményüket
Rea tavaly került Razgatlıoğlu helyére a Yamahához, de a hangvillás gyártóval egyelőre nem sikerült összecsiszolódnia. Az előző szezonban csupán tizenharmadik lett a bajnokságban, ami messze az eddigi legrosszabb eredménye. Igaz ugyan, hogy több futamot ki kellett hagynia sérülés miatt, ahogy a mostani idény jelentős részét is, hiszen idén csak Cremonában versenyzett először. A szép eredmények a visszatérés óta is elkerülik, ami igen furcsa lehet a hat világbajnoki címet és 119 győzelmet gyűjtő pilótának, aki a sorozat valaha volt legeredményesebb motorosa. Persze Rea minden bizonnyal kapna ajánlatokat, ha valóban a távozás mellett döntene, de egyelőre még nem tárgyal senkivel.
„Nem vagyok érintett semmiben, ami most zajlik a jövővel és a versenyzőkkel kapcsolatban – árulta el Rea a SPEEDWEEK.com-nak. – Mielőtt Toprak elment a BMW-hez, az azt megelőző tíz-tizenkét évben mindig én voltam az egyik első dominó, amelynek eldőlésére vártak. Most viszont már nem ez a helyzet, nem vagyok prioritás. Hogy mit akarok én? Visszanyerni a bizalmamat a Yamaha R1-ben, ahogyan azt a télen is tettem. Akkor versenyképes voltam, és úgy éreztem, hogy dobogós helyezésekért küzdhetek. Eddig még nem mutattam meg, hogy ezzel a motorral mekkora a teljes potenciálom. Talán a motor nem tette lehetővé, talán én nem tudtam kihozni belőle a maximumot. Eddig még nem volt meg vele az a tökéletes érzés – de tudom, hogy valahol ott van. Csak időre van szükségem, de már a szezon felénél járunk.”
Megrázó vallomást tett Rea: Áldozatnak éreztem magam a szörnyű fájdalomcsillapítóktól
Ezután megkérték, értékelje a Yamahánál eltöltött másfél évét. „Nehéz – válaszolta gyorsan. – Korábban sikereket értem el, és akkor volt egy bizonyos munkamódszerem, de most nem érzem magam a legjobban a Yamahán. És frusztrál, hogy a körülöttem lévő emberek nem tudnak segíteni abban, hogy megtaláljam ezt az érzést. Persze haladunk előre, de ez számomra szokatlan helyzet. Természetesen versenyképes akarok lenni, ez az elsődleges célom.”
„De nem érzem úgy, hogy tökéletes munkát végzek, és biztos vagyok benne, hogy tudok még fejlődni. Ugyanis igazából csak akkor beszélhetek arról, hogy többre van szükségem, ha elérem azt a pontot, ahol teljesen kihasználom a motorban rejlő lehetőségeket és elérem a határait. Persze az egyértelmű, hogy a Yamahának fejlődnie kell, nem ők az etalon, ahogy az elmúlt években sem voltak azok. De mindig is azért küzdöttek, hogy ők legyenek a referencia. Jelenleg azonban én nem vagyok abban a helyzetben, hogy a Yamahát oda vigyem, ahová megérdemli. A tavalyi év sokat ártott a karrieremnek, több okból is.”
Az már biztos, hogy amíg Razgatlıoğlu a MotoGP-be megy, Nicolò Bulega marad a gyári Ducatinál, ahonnan Álvaro Bautista kikerül, Andrea Locatelli pedig kitart a Yamaha mellett. Rea számára így az élcsapatok mindegyikénél nyílhat lehetőség, akár a távozást, akár a maradást választja. Viszont ő maga azt sem zárja ki, hogy jövőre már nem lesz ott a rajtrácson. A döntést pedig a július 11–13-i Donington Park-i fordulóig akarja meghozni.
Bautista elismerte, a Ducati jövőre már nem tart igényt a szolgálataira
„Nem akarom gyenge szerepléssel befejezni a pályafutásomat – hangsúlyozta a 38 éves északír klasszis. – Versenyképes akarok lenni. Toprak, Bulega és Locatelli elfoglalták a helyüket, szóval most már a második helyekről beszélünk. De még nem tudom, hogy milyen lehetőségeim lesznek.”
„Egyelőre az az elképzelésem, hogy Donington után hozok döntést. De ha semmi izgalmas nem jön, akkor kész vagyok itthon maradni. Viszont azelőtt tudni akarom, hogy mennyire lehetek versenyképes ezzel a motorral és a csapattal, a Yamahával. Nekem ez egy befejezetlen ügy. Az út még bármelyik irányba mehet, de először is ki kell találnom, hogy érdekel-e még a folytatás, ahogy eddig. A Yamahánál pedig azt kell kitalálniuk, hogy a fedélzeten akarnak-e engem tartani.”