Danilo Petrucci elárulta, az Aragóniai Nagydíj előtti napokban befutott hozzá egy ajánlat, hogy helyettesítse a sérült Ai Ogurát. Ez azonban technikailag lehetetlen lett volna, ráadásul a japán is szeretett volna indulni, ezért végül az olasz versenyző visszatérése elmaradt. A Barni pilótája azon felvetésekre is reagált, miszerint könnyen lehet, hogy 2026-ban ő lesz a gyári Ducati másik versenyzője.
Az Aragóniai Nagydíj csütörtöki napján érkezett a bejelentés, miszerint Ai Ogura Silverstone-ban elszenvedett sérülései miatt továbbra is harcképtelen, ezért kihagyja a soron következő fordulót. Az idő szűke miatt nem nevezett helyettest a Trackhouse, a hétfői tesztre azonban húztak egy váratlant, és a Moto2 jelenlegi éllovasának, Manuel Gonzáleznek adtak egy lehetőséget, aki élt is vele.
A Trackhouse főnökét lenyűgözte a beugró González, akinek szerinte lesz helye a MotoGP-ben
Azonban nem csak a spanyol versenyző volt az egyetlen a kalapban, ugyanis az amerikai istálló Danilo Petruccit is megkereste, hogy helyettesítse a japánt Aragóniában. Ezzel az eséllyel azonban az olasz versenyző nem élt, az okokra pedig ő maga világított rá a GPOne-nak adott interjújában.
„Volt ez a lehetőségem, mert megkérdezték, hogy vállalom-e a teljes hétvégét. Ekkor azonban már kedd volt, és ez technikailag lehetetlen lett volna, sőt Ogura is szerette volna megpróbálni. Még lett volna egy hétfői esélyem, de a csapat úgy gondolta, jobb tartalékolni az erőforrásainkat a misanói hétvégére. Szívesen vállaltam volna a kihívást. Jó lett volna egy lehetőséget megragadni, hogy vezethessek egy MotoGP-motort. Örülök neki, hogy még ennyi idő után is számításba vesznek. Ki tudja, talán a jövő tartogat egy újabb esélyt” – magyarázta.
A 34 éves versenyző számára nem lett volna ismeretlen terep a királykategória. 2012 és 2021 között szerepelt állandó versenyzőként, elsősorban a Ducati kötelékében. Két alkalommal győzött, és összesen tízszer állhatott dobogóra. Legjobb szezon végi eredményét 2019-ben érte el, ekkor a világbajnoki összetettben a hatodik helyen zárt.
Petrucci szenvedett Alex Lowes előtt, aki hiába volt gyorsabb, nem tudott előzni
Amellett, hogy Toprak Razgatlıoğlu jövőre átszerződik a MotoGP-be, még egy forró témája van a paddocknak. Mint ismeretes, a Ducati nem fogja meghosszabbítani Álvaro Bautista idén lejáró szerződését, ezért 2026-ra minden bizonnyal felszabadul egy hely Nicolò Bulega mellett. Az esélyesek között pedig Petrucci is szerepel, mivel a szatellitistállók közül messze ő szerepel a legerősebben. A Barni pilótája ezekre is reagált.
„Meglátjuk, nem vagyok különösképpen szétszórt, jelenleg a versenyhétvégékre koncentrálok, de úgy gondolom, lesznek megkeresések. Nem tudom, hogy mi fog történni, sok fog múlni azon a döntésen, hogy egy tapasztaltabb vagy egy fiatalabb pilótát fognak beültetni. A legjobbamat nyújtom azért, hogy versenyképes legyek, jó lenne kikötni egy gyári motoron, ráadásul a Ducati az egyik legjobb opció, de a BMW szintén lehet egy lehetőség” – mondta.
„Már bejártam ezt az utat a Superbike-világbajnokságban egy szatellitcsapattal, és szeretnék megérkezni egy gyári alakulathoz, hogy megértsem, mennyivel tud többet az a konstrukció. Talán még többet is elérhetünk, még akkor is, ha most harmadikok vagyunk. Ezzel egyidőben, jól érzem magam a jelenlegi csapatommal, a srácokkal, és ez több, mint munkakapcsolat. Habár az évek elmúltak, de jó időszakában tart a karrierem, úgyhogy boldog vagyok” – zárta gondolatait Petrucci.
A nagy visszatérés lehet Bautista menekülőútja a Ducati után?