Paolo Pavesio, a Yamaha versenyrészlegének ügyvezető igazgatója leszögezte, Jack Millernek és Miguel Oliveirának a nyári szünetig lesz idejük bizonyítani, miközben előbbit a Superbike-világbajnokságban szereplő gyári Hondával is szóba hozták. Az viszont biztos, hogy Katsuyuki Nakasuga mellett Andrea Locatelli lesz az ausztrál pilóta váltótársa a Szuzukai 8 óráson.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Toprak Razgatlıoğlu jövőre bemutatkozhat a MotoGP-ben, amivel nemcsak az ő álma válik valóra, hanem sok szurkoló kíváncsisága is kielégül. A Superbike-világbajnokság címvédője a Pramac színeiben debütálhat a királykategóriában, ennek viszont az a magától értetődő következménye, hogy az olasz istállónak, illetve a Yamahának legalább az egyik pilótájától meg kell válnia.
Először szólalt meg Razgatlıoğlu a MotoGP-bejelentés óta, a riválisok is elmondták a véleményüket
Nos, a „legalább” valójában „pontosan”, legalábbis Paolo Pavesio, a Yamaha Motor Racing ügyvezető igazgatója szerint, aki kijelentette, nem akarnak teljes sorcserét. Ugyanakkor dönteniük kell, hogy Jack Millert vagy Miguel Oliveirát tartsák meg: előbbinek csak az idei év végéig szól a szerződése, de produkált biztató eredményeket, míg utóbbinak 2026-ig, ám egyrészt eddig nem nagyon barátkozott meg az M1-essel, másrészt állítólag a megállapodásában szerepel egy záradék, amely adott esetben lehetővé teszi az idő előtti elküldését. Az olasz szakember elmondta, mikorra szeretnének dönteni.
„Őszintén szólva nem akarom összehasonlítani Toprakot Miguellel vagy Jackkel – nyilatkozta. – Akartuk Toprakot, de ennek következménye lesz. Miguel [szezonja] nehezen indult az Argentínában szerzett sérülése miatt. Jack azonnal energiát adott a projektnek. Lehet, hogy voltak hullámvölgyek, de ez megeshet, számára is új az M1-es. Ki fogjuk értékelni, és annak teszünk ajánlatot, akiről úgy gondoljuk, hogy jobb csapattárs lehet. Úgy vélem, még a nyári szünet előtt észszerű lenne döntésre jutnunk, legalábbis a Yamaha részéről.”
Razgatlıoğlu újabb lépést tett a MotoGP felé – mégsem annyira egyértelmű a távozó személy kiléte?
Mindez egybevág az Autosport értesüléseivel, ahol úgy tudják, hogy Millernek valóban a nyári szünetig van ideje bizonyítani. A Yamaha állítólag elégedett az eddigi közreműködésével, igaz, ezalatt elsősorban nem az eredményeit, hanem a visszajelzéseit kell érteni. A nyári szünetig mindenesetre még négy forduló van hátra.
Az olasz Sky Sports ugyanakkor egy sokkal vadabb pletykával állt elő, miszerint Miller nemcsak a Pramacot, hanem a MotoGP-t is elhagyhatja. A célállomás pedig a Superbike-világbajnokság, azon belül is a gyári Honda lehet, ráadásul nem csupán 2026-ra, hanem az azt követő két idényre is biztosított lenne a jövője.
A 30 éves versenyző számára nem lenne ismeretlen az aszakai gyártó, hiszen első három királykategóriás évében az ő motorjukkal versenyzett. Újoncként az LCR-t erősítette, csapattársa pedig jó barátja, Cal Crutchlow volt, aki az olasz televíziós társaság információi szerint jövőre a főnökévé válhat, hiszen ő lehet a gyári Honda csapatmenedzsere, már ami a Superbike-vb-t illeti. A 39 esztendős motoros jelenleg a Yamaha MotoGP-tesztpilótája, ám tavalyi kézsérülése óta egyre kevesebb lehetőséget kap, és aligha véletlen, hogy az elmúlt hónapokban a hangvillások Andrea Doviziosót és Augusto Fernándezt is leigazolták erre a szerepkörre.
Bautista elismerte, a Ducati jövőre már nem tart igényt a szolgálataira
Ráadásul itt még nincs vége, ugyanis az itáliaiak azt is tudni vélik, hogy ha Miller leigazolása bármilyen oknál fogva nem jönne össze, akkor Álvaro Bautista lenne a B terv. A kétszeres Superbike-világbajnok maga jelentette be, hogy a Ducati nem fogja meghosszabbítani az idén lejáró szerződését, ám egyelőre nem szeretne visszavonulni.
Locatelli lesz Millerék váltótársa Szuzukában
Ezzel kapcsolatban tehát még rengeteg a kérdőjel, az viszont biztos, hogy a Yamaha gyári egységgel mely pilótákkal áll ki a Szuzukai 8 órás viadalra. Miller indulása már korábban is ismert volt, ahogyan a négyszeres győztes Katsuyuki Nakasugáé is. A napokban pedig bejelentették, hogy Andrea Locatelli csatlakozik hozzájuk.
Hivatalos: elkelt a Yamaha egyik motorja a következő idényre
A 28 esztendős motoros nemrég hosszabbított szerződést a Yamahával, amely 2019 óta először indít teljesen gyári csapatot a legendás megmérettetésen. Akkor egy hajrábeli piros zászló miatt kikaptak a Kawasakitól, az azt megelőző négy esztendőben viszont kivétel nélkül nyertek, Nakasuga pedig minden alkalommal az egység tagja volt. Az idei futamot augusztus 3-án rendezik meg.