back to top
2025. június 18. 21:35
KezdőlapMotoGPA Dorna igazgatója felfedte, hány ország akar MotoGP-futamot rendezni

A Dorna igazgatója felfedte, hány ország akar MotoGP-futamot rendezni

Carmelo Ezpeleta, a Dorna vezérigazgatója elárulta, hogy pillanatnyilag 28 ország szeretne MotoGP-futamot rendezni. Ezpeleta emellett azt is elmondta, ennek ellenére sem tervezik, hogy a jövőben rotációs rendszerben szerepeljenek a naptárban a spanyolországi helyszínek.

A magyar szurkolók legnagyobb örömére szolgált a tavalyi bejelentés, miszerint a MotoGP idén augusztusban 33 év után visszatér hazánkba. Magyarország mellett idén Csehország is újra vendégül látja a sorozatot, így két „új ország” kerül be a körforgásba (legalábbis 2023-hoz képest). Viszont ezzel közel sincs vége azok sorának, amelyek még szívesen csatlakoznának ebbe a csoportba. „Jelenleg 28 ország pályázik arra, hogy MotoGP-nagydíjat rendezhessen” – árulta el Carmelo Ezpeleta, a sorozatot irányító Dorna vezérigazgatója a La Vanguardiának. 

A Dorna vezérigazgatója nem aggódik a Magyar Nagydíj miatt, minden a tervek szerint alakul

Az idei naptárban 22 versenyhelyszín szerepel, és mivel a Dorna részéről többször leszögezték, ez a lehető legtöbb, így 28-ig biztosan nem fognak felmenni. Arra azonban érdemes rámutatni, hogy jelenleg két ország, Olaszország és Spanyolország is egynél több, számszerűen kettő, illetve négy fordulónak ad otthont. Ez azt jelenti, hogy jelenleg csupán 18 országba látogat el a MotoGP, tehát ilyen tekintetben még van lehetőség az előrelépésre (bár ez nem tűnik valószínűnek, ahogy erre később kitérünk). A másik lehetőség új országok bevonására az, ha egy-egy mostani kiesik. 

Pillanatnyilag két forduló jövője látszik bizonytalannak: az Argentin és a Thai Nagydíjé. A dél-amerikai forduló esetén sokan már azon is meglepődtek, hogy idén megtartották, miután az ország kormánya megvonta tőle a támogatást. Elfogadott vélemény, hogy a jövőre érkező Brazil Nagydíj lényegében a termasi helyét veszi majd át (ugyanakkor hivatalosan jövőre újra megrendezik az Indiai Nagydíjat is, amely szintén az argentin „helyére” léphetne be). A Thai Nagydíj sorsa pedig igazából akkor foroghat kockán, ha az ország megkapja a lehetőséget a Forma–1 vendégül látására, és a vezetés úgy ítéli meg, hogy a kettő együtt „túl sok” lenne. 

Eldobná a Forma–1-ért a MotoGP-t a thaiföldi politikai vezetés?

Áttérve a több mint egy fordulót rendező országokra: a két olaszországi versenyhétvége, az Olasz és a San Marinó-i Nagydíj helye biztosnak tűnik. A másik nagy motorsportos ország, Spanyolország esetén viszont időről időre felmerül, hogyha kitenni nem is, de legalább rotálni kellene a Spanyol, Aragóniai, Katalán és Valenciai Nagydíj alkotta négyest (egyesek még a szintén az Ibériai-félszigeten lévő Portugál Nagydíjat is beleveszik ebbe a körbe). 

Azonban a – szintén spanyol – Dorna jelenleg nem számol ezzel az eshetőséggel. „Rájöttünk, hogy a rotáció bevezetése bonyolult. Elméleti szinten nem tervezzük a bevezetését, de ez nincs kőbe vésve. A rotáció esetleges jövőbeli bevezetése attól is függ majd, hogy fennmarad-e az érdeklődés [a többi ország részéről]” – magyarázta Ezpeleta. A sportvezető szavait megerősíti, hogy a Dorna idén már a jerezi Spanyol és a barcelonai Katalán Nagydíj szerződését is egyaránt 2031-ig meghosszabbította.