back to top
2025. július 25. 15:34
KezdőlapMotoGPViñales: Nem a miénk a legjobb motor, de azt építjük

Viñales: Nem a miénk a legjobb motor, de azt építjük

Maverick Viñales elégedett, miután az Olasz Nagydíj pénteki napján ráerősítettek az aragóniai teszten nyújtott jó teljesítményükre. A spanyol versenyző tisztában van vele, hogy jelenleg nem a KTM-é a legjobb motor, de hisz benne, hogy jó úton haladnak.

Maverick Viñales kifejezetten elégedetten zárhatta az Olasz Nagydíj pénteki napját. Bár az első gyakorláson csak a hetedik legjobb időt futotta meg, ám az edzésen nem akadt nála gyorsabb versenyző. A 30 éves motoros ugyanis 16 másodperccel a leintés előtt 1:44.634 másodperces kört futott, amivel egyrészt 11 századdal felülmúlta a második Francesco Bagnaiát, másrészt csak 13 századdal maradt el a pályacsúcstól.

Mindez egyértelműen jó visszacsatolás a KTM közelmúltbeli munkájára. Az osztrák gyártó már az aragóniai hétvégén is biztatóan szerepelt, akkor elsősorban Pedro Acosta révén. A főfutam másnapján tartott teszten pedig már Viñales villogott, hiszen akkor is az első pozícióban zárt. Úgy tűnik, hogy a mattighofeniek fejlesztései valóban működnek.

A legutóbbi edzések és futamok eredményeire építünk – nyilatkozta a Tech3 motorosa. – Látjuk a potenciált és azt, hogy miként növekszik a projekt, de ehhez időre, türelemre és a megfelelő munkára van szükség. Nagyon örülök a mostani eredménynek, nyilvánvaló, hogy jó irányba dolgozunk. Az aragóniai teszten tettünk egy lépést előrefelé, de nagyon fontos volt, hogy erre Olaszországban az első napon ráerősítsünk.”

Viñales idén teljesíti az első szezonját az RC16-os nyergében, és bár az első hétvégéken igencsak elveszettnek tűnt, a Katari Nagydíj óta többször is sikerült megszorongatnia az élmezőny tagjait. Most pedig úgy néz ki, újabb szintet lépett a munkaeszközével való kapcsolata, és már könnyebben motorozik, legalábbis egy körön mindenképpen.

Számomra az volt ennek a motornak a hátránya, hogy amikor kicsit felengedtem az első féket, nehezen fordultam be, picit szélesre futottam, aztán pedig minden félrement – magyarázta. – Az aerodinamikai változtatásinknak köszönhetően most már sokkal természetesebb a motorozás. Ebben javultunk. Igyekszünk kideríteni, hogy ez a módosítás a versenyeken is segít-e. Nyilvánvaló, hogy statisztikailag elég erősek vagyunk vasárnaponként a KTM-mel. Továbbra is dolgoznunk és bizakodnunk kell, illetve haladnunk kell az árral. Ott kell lennünk az élmezőnyben, és harcolnunk kell a futamokon.”

A KTM valamelyest csalódást keltően kezdte az idényt, ám most már a konstruktőri bajnokság harmadik helyén állnak, és a pénteken látottak alapján egyáltalán nem kizárt, hogy a főfutam után már a Honda előtt lesznek. Bár Pedro Acosta időről időre hangot ad türelmetlenségének a projekttel kapcsolatban, Viñales viszont optimista.

Biztosan nem a miénk a legjobb motor, de azt építjük – jelentette ki. – Jól megyünk, képviselünk egy bizonyos szintet, és erre kell építenünk, hogy jó fegyverrel rendelkezzünk. Bízom benne, hogy ha ezen a vonalon folytatjuk a munkát, illetve az én érzéseim mentén, akkor a KTM lehet a legjobb motor. Ezt szeretnénk. A négy versenyzőért vannak. Mindent beleadnak, mindegyikünkért, és a magam részéről én is mindent beleadok, hogy a gyár minél gyorsabban fejlődhessen, és a Ducatival küzdhessünk.”