Hivatalossá vált, hogy a hétvégén Aleix Espargaró fogja helyettesíteni Luca Marinit a Holland TT-n. Espargarónak néhány nappal később pedig már kerékpárosként kell helytállnia az Osztrák körversenyen, amelyen magyar versenyzőkkel is szembetalálja majd magát.
Luca Marini szuzukai sérülésével megnehezítette a saját és a Honda dolgát is. Az olasz motoros ugyanis annyira szerencsétlenül bukott, hogy legalább három MotoGP-fordulóról, többek között a hétvégi Holland TT-ről is kiesett. Kedden számoltunk be arról, hogy sajtóértesülések szerint a Honda úgy döntött, Assenben nem Takaaki Nakagami, hanem Aleix Espargaró fogja helyettesíteni Marinit. Végül szerdán a japán márka ezt igazolva hivatalossá tette, hogy valóban Espargaró fog motorra ülni Hollandiában. A spanyol pilóta idén már harmadszor tűnik majd fel a mezőnyben, de először a gyári Honda színeit képviselve.
Marini elmondta, hogyan tárgyal a Hondával, és Razgatlıoğlu érkezését is értékelte
Annyi biztos, Espargaró a tavalyi visszavonulása óta sem tölti tétlenül a hétköznapjait. Egyrészt az Apriliát elhagyva a Honda tesztpilótája lett, másrészt belekezdett egy új pályafutásba: kerékpárversenyzőnek állt. Ráadásul nem egy amatőr csapat, hanem a Lidl–Trek (második sorának) versenyzője lett. Az amerikai alakulat jelenleg a világ harmadik legjobb csapata, így persze nem a legfontosabb viadalokra viszik el, ugyanakkor nagykövetként nem is csak díszként szolgál.
Erre ékes bizonyíték, hogy szerepel az Osztrák körverseny nevezési listáján. Ez a július 9. és 13. között sorra kerülő viadal nem a legmagasabb besorolású, de kemény útvonala és erős mezőnye miatt mégis fontos szerepet tölt be. „Nagyon elégedett vagyok azzal, ahogyan ez az év alakul. Teljesen megváltoztatta az életemet és mindent, amit eddig csináltam – magyarázta az indulása bejelentésekor Espargaró. – Fantasztikus érzés egy olyan nagyszerű csapat tagjának lenni, mint a Lidl–Trek. Rengeteget fejlődtem kerékpárosként, és nagyon sokat tanultam az elmúlt hat hónapban.”
Az „ideges” Aleix Espargaró ma már inkább kerékpárosnak, mintsem motorosnak érzi magát
„Jól érzem magam, és alig várom, hogy versenyezhessek, és próbára tehessem a lábaimat a világ legjobb kerékpárosai ellen. Egy erős csapat vesz majd körül, amely megtanítja nekem az alapokat. Ez a verseny nagyszerű kihívást jelent, de nincsenek elvárásaim a kerékpáros debütálásommal kapcsolatban. Megpróbálok minél többet tanulni, segíteni a csapattársaimnak, és mindenekelőtt élvezni a szenvedést.”
Espargaróra valóban szenvedés vár majd Ausztriában: a verseny össztávja 714 kilométer, amely alatt 13 753 méter szintkülönbséget kell majd leküzdenie a résztvevőknek. A legnagyobb kihívást minden bizonnyal a 4. szakaszon helyet kapó Kühtai fogja jelenteni: a 23 kilométer hosszú emelkedő átlagosan 6 százalékos, ám helyenként a 18,4 százalékot is eléri. Ami a mezőny erősségét illeti, az előzetes nevezési listán szerepel Isaac Del Toro is, aki alig néhány hete lett második a Giro d’Italián. Számunkra külön érdekességgel szolgál, hogy rajthoz áll egy új magyar alakulat, a Team United Shipping is, négy magyar versenyzővel. Rajtuk kívül még a többszörös magyar bajnok Peák Barnabás – aki a cseh ATT Investmentsben teker – is Espargaró ellenfele lesz.