Jorge Lorenzo felfedte, Jorge Martín csak egyéves szerződést kötött volna az Apriliával, a noaleiek azonban 2026-ig szerették volna a kontraktust. Hozzátette, az esetleges pereskedés más csapatokat is elriaszt a tárgyalásoktól. Szerinte, ha a Honda meg akarja szerezni a spanyolt, akkor erre meglesz a megfelelő költségkeret.
Amikor Jorge Martínról cikkeztünk az elmúlt hónapokban, az apropót nem a pályán mutatott teljesítménye adta. Először a malajziai, előszezoni teszten, majd egy privát gyakorláson bukott, ezért ki kellett hagynia az idény első három futamát. Ugyan a Katari Nagydíjon visszatérhetett, de a főfutamot követően ismét kispadra szorult, miután Fabio Di Giannantonio eltalálta, aminek következtében többszörös bordatörést szenvedett és légmellet is kapott.
A címvédőt azóta is Lorenzo Savadori helyettesíti, de a tervek szerint akár már a Cseh Nagydíjon ismét motorra ülhet. Az viszont egy jó kérdés, hogy meddig teheti ezt az Aprilia színeiben, mivel május végén bejelentette, hogy a szezon végén el szeretné hagyni a noaleieket. Az ügy további részleteibe Jorge Lorenzo nyújtott betekintést megbízható forrásra hivatkozva.
„Amikor Martín tárgyalt az Apriliával, egyéves szerződést akart – magyarázta az ötszörös világbajnok a DURALAVITA podcastműsorban. – Viszont az Aprilia ragaszkodott a két évhez. Ugyan a végén megegyeztek, de beletettek egy záradékot. Ha a pilóta nem zár egy bizonyos pozícióban a hetedik vagy a nyolcadik verseny után, akkor felbonthatja a szerződést.”
Miután bedobta a sziklát a patakba, azonnal megkezdődtek a híresztelések, hogy Martín hová igazolhatna át. Annyi biztos, hogy a Pramac ajtaja bezárult, mivel Toprak Razgatlıoğlut már bejelentették, az pedig szintén bizonyossá vált, hogy nem akarnak teljes sorcserét. A legnagyobb eséllyel a Honda lehet a befutó, ahol Luca Marini szerződése jár le a szezon végén.
Nagyon szokatlan Martín kilépési záradéka – állítja két topmenedzser
„Az Aprilia nem hagyta figyelmen kívül, de nem értettek vele egyet. Martín tárgyalásai a további gyártókkal már veszélybe is került, mert nem akarnak ügyvédet [fogadni] és kényes ügyekkel foglalkozni” – mutatott rá Lorenzo egy újabb problémára. Amennyiben valóban a bíróságon kötne ki az Aprilia-Martín csörte, akkor a helyzettel a spanyol újdonsült csapatának is kellene foglalkoznia.
Lorenzo arra is rávilágított, hogy amennyiben tényleg meg akarja szerezni Martínt a Honda, akkor az esetleges gazdasági tényezők sem fognak gátat szabni az átigazolásnak, hiszen az aranyszárnyasok számára jóval több pénz áll rendelkezésre, mint a noaleieknek. Ehhez még egy személyes szál is hozzájön, hiszen az aszakaiak egyik tesztpilótája, Aleix Espargaró jó barátságot ápol az Aprilia spanyoljával. Az viszont egy nyitott kérdés, hogy a Hondának ténylegesen mi a terve Martínnal, és hogyan képzelik el a gyári felállást 2026-ra.
Újabb győzelmek, első öt és világbajnoki harc – Espargaró szavai győzték meg Martínt?